Gå til innhold

Hva slags julegrøt? Geisha, Ming eller Fjordland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier å ta Geisha når lager selv, men nå er vi hos svigers, og der er det bestefar som ordner julegrøt, en masse med Fjordland-pakker.. skryter av at de kostet 12 kr pakken for de store 2-3 porsjoneres, men er liksom litt stusselig med Fjordland, eller? Er det blitt vanlig?

Anonymkode: 5dd37...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleide å lage geisha, men har også gått over til fjordlands. Fordi jeg synes fjordlands er veldig god, minst like god som geisha, og da ser jeg ikke poenget med å stå over gryta i en time for å hååpe at grøten ikke blir svidd. Og pluss for at fjordlands er mye billigere. Så jeg er på svigerfars side her altså! 

Anonymkode: 4bf8a...762

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geisha med helmelk her. Fjorland ok til en kjapp lørdagsmiddag ellers i året. 

Anonymkode: cf1ff...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde grøt som sto i ovnen på 100 grader i en time i helgen. Beste grøten jeg har smakt noen gang. Brukte Ming grøtris. Ikke noe svidd gryte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langkokt Geisha med h-melk. Koker opp og setter i stekeovnen, ingen røring og fastbrenning. Og bare melk, ikke noe vann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Strikkegurine skrev:

Syns fjordland sin er god, så den brukes her. Ikke noen fare for svidd grøt og tidsbesparende 🙌🏼

Men varmer du den i panne eller mikro? Blir litt «suppete» når den varmes i panne synes jeg.

Anonymkode: 5dd37...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men varmer du den i panne eller mikro? Blir litt «suppete» når den varmes i panne synes jeg.

Anonymkode: 5dd37...dba

Man bruker vel en kjele hvis man vil varme den på platen, ikke en panne?

Anonymkode: 57461...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme (både til jul og ellers i året) bruker jeg den varianten som har 20 min koketid, det er det jeg har tålmodighet til :fnise:  Hvilket merke det er husker jeg ikke. Når v har att førjulgrøt med storfamilien har vi brukt Fjordland (varmet i en stor kjele), det er enkelt for verten og smaken er stort sett den samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro! Den er desidert best, både den i pose (ikke snarkokt) og den ferdige.

Anonymkode: 674ad...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men varmer du den i panne eller mikro? Blir litt «suppete» når den varmes i panne synes jeg.

Anonymkode: 5dd37...dba

Bruker kjele når jeg skal varme mye, micro når jeg har kjøpt en liten til meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Geisha med H-melk. Koker opp og setter i stekeovnen noen timer. Genialt når man egentlig har lyst til å gjøre alt mulig annet enn å lage grøt.

Anonymkode: d69ca...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bruker vel en kjele hvis man vil varme den på platen, ikke en panne?

Anonymkode: 57461...380

Hva mener du nå? En panne og en kjele er da det samme. En panne er altså «stor vid kjele med flat bunn»:

https://www.naob.no/ordbok/panne_1
 

Anonymkode: 5dd37...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...