Gå til innhold

Hva ble sluttsummen på gavebudsjettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca 12000 på 9 personer. I år fikk alle noe de ønsket seg,og de som ikke ønsket seg noe dvs sønnen min og mannen min fikk noe de ikke hadde sagt de ønsket seg,men ble sittende å måpe, av glede da de pakket opp👏Det er gøy det🤶🏻🤶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.12.2019 den 5.30, AnonymBruker skrev:

Hos oss ble sluttsummen godt over 50k. Jeg synes det er horribelt. Har en mann som er veldig glad i å gi fine gaver og mener at jul og sommer skal være et minusprosjekt. 

Vi har økonomi til det, men likevel 😳

Anonymkode: f1ca0...635

Å herregud! 😮

Jeg endte med å bruke 1,500,- på julegaver i år også blir det vel ca. 1,000,- på restaurantbesøk ettersom det ble flere enigheter om å være på et restaurantbesøk ilag i stedet for å gi hverandre gaver. Mye bedre å lage gode minner sammen i stedet for å bruke masse penger på noe folk flest mest sannsynligvis ikke trenger.

Det er altfor høyt kjøpepress på folk flest og tydeligvis så lider mannen din av det. Det er jo fryktelig dumt. Neste år så får du si det til ham at dere får heller gå på restaurantbesøk sammen med noen dere står nære til! :) Mye bedre fremfor å bruke 50,000,- på julegaver. Det er jo helt horribelt som du selv skriver! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2019 den 1.53, AnonymBruker skrev:

14.000kr fordelt på 57 personer. Til neste år skal budsjettet kuttes drastisk og færre mottakere av gaver. For dette synes jeg er altfor mye.

Anonymkode: 8e2fc...189

Det kan umulig være nødvendig å kjøpe gaver til 57 personer, selv om man har stor familie. Her ville jeg kuttet antallet drastisk før neste jul!

Anonymkode: 90ed7...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2019 den 2.24, AnonymBruker skrev:

Føler det «Toscana-antrekket» var litt overkill kanskje? Tenker folk som ser det der som dressjakke, kanskje kunne gå for noe fra horze el noe? Men for all del👌 Har man råd så er det lov😁 

Anonymkode: b886e...fcd

Jeg er helt enig med deg. Men hun er så tynn at de hakkene fra horze blir alt for korte i ermene hvis de skal være passe i livet/over hoftene. De italienske str passer mye bedre. Dessverre. 

Anonymkode: 055fa...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.12.2019 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Hva kjøper man for 147 kr nå til dags? Som ikke blir liggende i en skuff eller kastet.

Anonymkode: 9cee4...b75

Til barn: Lego, playmobil, tegnesaker, bøker, klær, brettspill, puslespill, teservice eller lekemat, aktivitetsbøker, mummikopp, hårpynt, barbieklær, lekedyr, gavekort på kino, aktivitets-/hobbypakker etc

Til voksne: gavekort på kino, olivenolje, abonnementer på nettaviser eller streamingtjenester ala curiosity stream eller lignende, votter, ullsokker, sjokolade, vin, god kaffe eller te, brettspill, puslespill, sengetøy, noe til hobbyer, deler til serviser de samler på, bøker etc 

Anonymkode: 4e4fb...2d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Det kan umulig være nødvendig å kjøpe gaver til 57 personer, selv om man har stor familie. Her ville jeg kuttet antallet drastisk før neste jul!

Anonymkode: 90ed7...2ad

Det finnes da mennesker som har 57 såpass nære slektninger at det er naturlig (og i og for seg også forventet) å gi gaver til dem. 

 

Anonymkode: 4e4fb...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år er første gang i mitt liv at jeg har kunnet kjøpe julegaver uten å måtte snu på krona med hver presang. Og er veldig glad for det :)

Presanger til 3 småsøsken, 3 bonusunger, kjæresten, foreldrene og steforeldrene mine, pluss til min beste venn som bor i en annen del av landet kom på ca 8-10.000 et sted. Har ikke nøyaktige tall, men var flere dyrere gaver i år som var ca 1000-1500 kr ute gikk. Pluss noen gode, spiselige gaver til min mor og stefar, som ikke egentlig ønsker seg noe annet enn noe som de kan kose seg med. Min far var det lettere med, da han blir veldig glad for en god bok. Selv om han sier at han bare ønsker seg snille barn. 

Min kjære har også kjøpt seg leilighet for første gang, så han fikk ett gavekort på IKEA for en god sum, sånn at han faktisk kan kjøpe ting han trenger til leiligheten sin. Men fikk også en god (dyr) alkoholtype jeg vet han liker, sammen med en god konfekt, ekte, nederlandsk ost og noen andre småting. 

Men er glad for at de tingene jeg hadde lagt litt penger i, ble så godt motatt som de ble, for jeg hadde det kjempegøy med å finne gavene og pakke dem inn. 

Dette har vel egentlig vært det året jeg virkelig har gledet meg ekstremt mye til å gi gaver til folk. Om ikke annet så bare for å se om de liker dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva skjedde men i år klarte vi oss på den laveste budsjett noen sinne, tror jeg. Vi har to barn, hun ene fikk lekekjøkken fra finn.no til 200 kr, og andre fikk bilbane til 600. Vi kjøpte skjorta til svigerfar på fretex til 99 kr, med lapp fortsatt på. Og pyntepute til svigermor til 70 kr på nille, som jeg dekorterte selv med vinyl. Vi kjøpte også trøffelsjokolade til kaffen på julaften 149 kr, og julekalendere til barn, Kinder, 250 kr pr barn. Så totalt, 1600 kr. Jeg og samboeren gir ikke gaver til hverandre, men jeg kjøpte ham en pakke med boksere, fordi han trenger det, og vi begge kjøpte oss ei ny jakke hver. Jeg til 350 kr, han til 2500.. 

Anonymkode: de42d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte rundt 1200 kroner fordelt på 6 personer. Har ikke økonomi til mer, men heldigvis er vi ikke så fokuserte på gaver.

Anonymkode: bf7a4...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte ca 2000 kr til 2 personer. Vi er kun 3 i familien som feiret jul sammen og møter ikke annen slekt i julen heller.

Anonymkode: a55c4...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...