Gå til innhold

Hva ble sluttsummen på gavebudsjettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca 500 kr, 4 gaver. :) Kjøpte bare til de jeg feiret jul med. Julepølse til pappa, pledd til mamma, skjønnhetsprodukter til søster og tante.

Anonymkode: d4b0e...7ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellom 15 og 20 tusen. Mesteparten til oss her hjemme, men en stor del av summen gjelder gjenstander vi trenger og uansett ville ha kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kjøper man for 147 kr nå til dags? Som ikke blir liggende i en skuff eller kastet.

Anonymkode: 9cee4...b75

De fleste julegavene blir vel kastet eller ligger i en skuff uansett..

Anonymkode: 4e346...c3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt for omtrent det samme. En iPhone 11, et stevne antrekk fra Cavalleria Toscana ( dressjakke, skjorte og hvit bukse), det ble samme pris som tlf, en reise til USA ( til den eldste), samt en del klær Og sko ellers. Alle 3 fikk UGGS ( ikke tøffeluggs), men ordentlige vinterstøvler. Mannen jobber i dag, så derfor slo han på stortromma. Vi har absolutt økonomi til det. 

Anonymkode: 055fa...9c5

Føler det «Toscana-antrekket» var litt overkill kanskje? Tenker folk som ser det der som dressjakke, kanskje kunne gå for noe fra horze el noe? Men for all del👌 Har man råd så er det lov😁 

Anonymkode: b886e...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 4000 kr. 

Hadde grense på 300,- pr pers, klarte sånn ca holde på det

Anonymkode: f0299...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3900 kr for 28 gaver. En stor forbedring fra fjorårets 13 000 kr på 35 gaver. Skal aldri bruke så mye igjen. :)

Anonymkode: f791c...607

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3000,- som innebærer gavedryss på et eldre familiemedlem som aldri har opplevd noe sånt før. Fine julegaver til familien og småting til venner. ❤️

Anonymkode: 40a21...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble på cirka 40 000 kroner. Det inkluderte en tur til Hellas for den aller nærmeste familien, og alle andre dekket . Nuvel...Det ble, som de fleste andre år, et minus i regnskapet ! Hehe 😃 Verdien av gavene ut, ble mer enn verdien av gavene som kom inn =)...Omtrent som jeg regnet med !...Fin jul da !

Anonymkode: 855e1...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ækk`e så kjipt å ha -for meg værdens snilleste storesøs. -og den sprø flokken hennes ... :rodmer:

Gave til den supersnille mora som lagde en meget hyggelig jul i kveld: +100 spenn.

Gavekort 1500

FET ullgenser, lett 1000 -1500 NOK.

Liten haug med truser, sossemerke =Kr. ?

Bøker for lett +350 NOK.

Digre Marsipangriser...

Og seff. en liten diger haug med dyr mat, type knalldyrt fra det dyreste.

Og resturangmiddag hu ikke sparte en dritt på :helen:

...

E l s k e r  Storesøss, -og flokken hennes ... :kose:

Seff. kan ikke alle være så sprø, -men håper flest mulig føler så mye kjærlighet i kveld / natt...

Edit: Sigg. fra ei ex.lett 350 ++ NOK. :kristin:

Og ei 1/2 ei med dyr dramm -fra hu supersnille mora som lagde en flott jul for oss "gutta boys" ... ,

-og de flåtte jentene... Kunne vært værre i kveld.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppunder 10 000 kroner, gaven til kjæresten ekskludert. Valgte å kjøpe til færre i år, sånn at jeg kunne legge mer i hver gave. 

Anonymkode: 2cafa...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 til 17 mennesker (flere par). Neste år blir det mindre da det ene familiemedlemmet plutselig ikke gav noe i år og ser prislappen folk gir bort er mindre enn jeg gir. 

Anonymkode: 28de2...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i underkant av kr 4000. Totalt 3000 gikk til sønnene mine, øvrig gikk til 5 andre familiemedlemmer. Men neste år blir budsjettet lavere, da det jeg fikk tilbake fra de  5 varierte fra 0 - 100 kroner. 

Mest av alt kunne jeg tenke meg å reise vekk i julen. 

Anonymkode: 1722f...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kjøper man for 147 kr nå til dags? Som ikke blir liggende i en skuff eller kastet.

Anonymkode: 9cee4...b75

Ærlig talt, det er mye som koster mindre enn 147 kroner!  Jeg har to barn som er i etableringsfasen og som får gaver til ca 1000 kroner hver, resten av julegavene jeg gir ligger mellom 100-150 kroner og for den summen har jeg ingen problem med å finne gaver som blir brukt (eller spist ;))  Her er noen forslag: Klistremerker, såpebobler, "slim", fargeblyanter, tegneblokk, div. kortspill, hårspenner/ strikker, sprettball, små kosedyr/ dukker, badeleker, hoppetau, kule magneter, div. klær, dusjgelè/ såper, deodorant, bodylotion, scrub-cream, stearinlys, servietter, god kaffe/ te, en fin tekopp/ kaffekrus, sjokolade, grønn plante, div. kjeks/ småkaker, smakssatte oljer, gode oliven, en god Parmesan/ annen ost, krydder, plakater/ bilderammer, osv. Bare fantasien som setter grenser.  På Finn.no kan du også finne mye fint. For to år siden betalte jeg 500 kroner for en hel søplesekk med Lego, den ble fordelt på gaver til 4 barn som ble veldig glade. Har også funnet deler der til et bestikk som søsteren min samler på :) 

Anonymkode: 458d2...606

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her havnet vi på ca 25 000. Vi har da handlet gaver til oss fire (min mann, meg og to barn), samt gaver til foreldre, svigerforeldre og nevøer/nieser. Fem av disse gavene var donasjon til Kreftforeningen, og nevøer og nieser fikk pengegaver. Vi har også gitt opplevelsesgave til våre barn. Så det var absolutt 25 000 well spent. 

(I tillegg hadde vi lagt årets familieferie under treet, men den tar jeg ikke med i beregningen.)

Anonymkode: db608...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kjøper man for 147 kr nå til dags? Som ikke blir liggende i en skuff eller kastet.

Om man tenker litt fremover, følger med på salg osv, er det absolutt mulig å få veldig fine, nyttige gaver til rundt kr 100. Ett eksempel er Indiska sine store kopper med en pose løste ved siden av. Kjøper du det når de har 25 - 30% salg (nattåpent, Black Friday osv), er det en fin gave til ca kr 100. Eller hva med et par pakker god ost? Tenker at omtanken bak gaven er mye viktigere enn prisen (finne noe personen faktisk liker og vil komme til å ha nytte og glede av).

Anonymkode: 1722f...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt julegavebudsjett i år landet på 3340 kroner, 11 personer :) 

Anonymkode: 458d2...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...