Gå til innhold

Overflod av gaver.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, _nubbenella said:

Du skal nok sjå at noen av disse er lureri. Dvs, dei har fint pakka inn tomme esker og satt under treet, berre for å ta bilde for SoMe. Folk er såpass sprø at dei gjør kva som helst for "likes". 

Det har vi gjort! 4 stykker. Men ikke for likes. For meg er det mer som pynt. Er skikkelig glad i julegaver. Å se «mange» julegaver under treet hører julen til for meg. Jeg legger også gaver under treet som jeg har fått fra jobb, som jeg allerede har åpnet. Nå er det bare mannen og meg så det hadde ikke blitt mere enn 4 gaver ellers og det hadde ikke gitt meg den samme følelsen. Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre synes. 

Anonymkode: 2a7e7...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kvaliteten og ikke kvantitet som teller. Tenker det er mye ræl i flere pakker. Vi har heller ikke mange pakker, har sluttet med å gi pakker til resten av familien, bare innen husets fire vegger. Dette har vi blitt enige om alle søsknene, det blir rett og slett for mye.

Anonymkode: 51844...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi motsatt «utfordring»: Barna fikk få gaver. Jeg har dessverre veldig lite familie, og av mannens store familie var det kun foreldrene hans som ga barna noe (og de ga tøy, noe barna er for små til å sette pris på, så det blir mest en gave til oss voksne) Så med unntak av gavene vi kjøpte fikk barna kun 1 leke hver av mine foreldre. Og eldste er for liten til å ikke tydelig vise sin skuffelse. 

Neste år gir jeg ikke en dritt til mannens søsken, i alle fall ! Vi bruker alltid store summer på gaver til de men barna har aldri fått en tøddel tilbake (bortsett fra i dåpen til eldste. I dåpen til yngste dukket de ikke opp en gang 🙄)

Anonymkode: de3c2...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 23.53, GodtNok skrev:

Jeg ville aldri lagt ut bilde av treet vårt uansett, men vi har en gave fra foreldrene til hvert barn. En fra ett sett besteforeldre, og en fra hver av to onkler. Og så bytter ungene gave med en venn hver, så de ligger også under treet. Det er jo nok i massevis, og sånn har vi alltid hatt det. De som ikke legger vekt på kvantitet er kanskje sånne som ikke legger ut bilder, og da får du det inntrykket. 
 

Sånn gjør vi det og. Jeg har feiret med 6 voksne og 6 barn, og alle utvekslet gaver med alle, men det var likevel ikke mer enn at alt fikk plass under treet. Nivået var og behagelig, mye spiselige gaver og opplevelser, og man sitter ikke der og kjenner på ubehag over overfloden, som er den følelsen jeg kjenner på når jeg ser de bildene som ts beskriver. Jeg kjenner rett og slett skam på vegne av de personene som poster de bildene.

Anonymkode: 9e0f2...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det er kjipt for mine barn også. De får alt for mye. De er få små til å ta det utover seg og i det hele tatt sette pris på det. Men vi har ikke plass i leiligheten til alle lekene. Foreldregenerasjonen bor jo i store hus med loft og garasjer (som er for øvrig stappfulle ) og de klarer ikke å skjønne problemstilling med å finne plass til alt i et fireroms i Oslo. 

Anonymkode: 05636...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ubekvem av vårt eget tre. Men hva gjør jeg, når til og med venninnen til tante kommer med gave til hver av ungene våre! Vi kjenner ikke dama engang, hvorfor gir hun gaver?! Det er jo hyggelig og sånn, men.. Halloooo! :bond:

Det hjelper jo ikke at vi prøver å være edruelige selv når verden er blitt... Gal! 

Anonymkode: 6fb1d...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er drittlei gavestyret! Har ikke noe spes god råd, ikke god plass, og trenger ikke masse mindless RÆL! Bor i Oslo hvor vi kan låne eller kjøpe det meste brukt allikevel. Hva skal vi med ræl som er kjøpt for å kjøpe noe? Kan man ikke legge litt omtanke bak en gave enn å kjøpe noe bare for å kjøpe noe??

Anonymkode: 891c5...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...