Gå til innhold

Overflod av gaver.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan nesten ikke gå inn på hverken face eller insta idag uten å se bilder av julepyntet tre med en overflod av gaver under. Skulle tro de på vennelisten min var fra storfamilier, men de fleste er ikke det.

Det ser ut til at det er om og gjøre å ha flest gaver under treet, for så å vise det fram. 

Jeg skal ihvertfall ikke poste bilde av vårt tre der det ligger 3 gaver under. 2 til mitt barn og 1 til meg. 

Nei, jeg er ikke misunnelig, bare lei meg på barnets 😢

Anonymkode: 26b01...3e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk litt sjokk av feeden min i dag, jeg også. 😮 Det heter jo ikke gaver under treet lenger, det er mer "kan du få øye på treet inni alle pakkene der". 

Klem til deg! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg fikk litt sjokk av feeden min i dag, jeg også. 😮 Det heter jo ikke gaver under treet lenger, det er mer "kan du få øye på treet inni alle pakkene der". 

Klem til deg! ♥️

Godt det ikke bare er jeg som reagerer. 
Enig, enkelte steder ser man kun toppen av treet 😳 

Klem tilbake ❤️

Anonymkode: 26b01...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig. Venninner og annen familie har 5-6-7 gaver til hvert av barna sine fra seg selv og så kommer besteforeldre og tanter og onkler med 2-3 gaver til hvert av barna. Det er helt vilt.

 

Anonymkode: 9e47d...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også enig. Venninner og annen familie har 5-6-7 gaver til hvert av barna sine fra seg selv og så kommer besteforeldre og tanter og onkler med 2-3 gaver til hvert av barna. Det er helt vilt.

 

Anonymkode: 9e47d...917

Enig, det er vilt.

Jeg lurer på om barna setter pris på gavene de får, om de husker hva de har fått, og sist men ikke minst, takker de for gavene?

Anonymkode: 26b01...3e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok sjå at noen av disse er lureri. Dvs, dei har fint pakka inn tomme esker og satt under treet, berre for å ta bilde for SoMe. Folk er såpass sprø at dei gjør kva som helst for "likes". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ingen venner eller familie i det hele tatt ts?

Jeg sliter med å begrense gavemengden, i år har jeg klart det ved å være skikkelig kjip og si i fra til alle venner at jeg ikke synes vi skal kjøpe gaver til hverandres barn, og sagt i fra til alle besteforeldre at det holder lenge med en gave fra hver.

Jeg tror virkelig ikke at folk pakker inn tomme esker nei, de fleste har virkelig sinnsyke mengder med gaver. 

Anonymkode: 5f65d...f43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nesten ikke gå inn på hverken face eller insta idag uten å se bilder av julepyntet tre med en overflod av gaver under. Skulle tro de på vennelisten min var fra storfamilier, men de fleste er ikke det.

Det ser ut til at det er om og gjøre å ha flest gaver under treet, for så å vise det fram. 

Jeg skal ihvertfall ikke poste bilde av vårt tre der det ligger 3 gaver under. 2 til mitt barn og 1 til meg. 

Nei, jeg er ikke misunnelig, bare lei meg på barnets 😢

Anonymkode: 26b01...3e7

Jeg har tatt alle gavene på gjenbruksstasjoner. Jeg gir vel litt faen , men kanskje noen blir glade .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barna jeg kjente (de er voksne nå) gikk i metning ved en viss mengde gaver. Flere gaver enn det ble mental overflow. Jeg kan ikke tenke meg at barn er så veldig annerledes i dag heller...eller kanskje de er det ? 

Anonymkode: a4b79...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil vise at de har penger eller få folk til å tro at de har penger.. 

Anonymkode: c24df...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri lagt ut bilde av treet vårt uansett, men vi har en gave fra foreldrene til hvert barn. En fra ett sett besteforeldre, og en fra hver av to onkler. Og så bytter ungene gave med en venn hver, så de ligger også under treet. Det er jo nok i massevis, og sånn har vi alltid hatt det. De som ikke legger vekt på kvantitet er kanskje sånne som ikke legger ut bilder, og da får du det inntrykket. 
 

Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, angående hvor mye det sammenligner seg med andre, men jeg håper uansett dere to får en fredelig og god jul. Jeg håper dere har noen i livene deres, og jeg ønsker dere begge et godt nyttår. Måtte det føre med seg gode ting for dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det slik da jeg var lita husker jeg, og hvis det et en trøst så kan jeg si at man får utrolig mye ræl med den slags gavebytting. Husker hele slekta kjøpte gaver bare for å kjøpe, kanskje 15% av det som lå under treet var ting man faktisk trengte eller ønsket seg. Veldig glad for at det har roet seg etter at jeg ble eldre, jeg gir knapt gaver til noen, og får heldigvis ikke så mange heller. 

Anonymkode: b7123...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det er vilt.

Jeg lurer på om barna setter pris på gavene de får, om de husker hva de har fått, og sist men ikke minst, takker de for gavene?

Anonymkode: 26b01...3e7

Mine nieser sier takk og setter pris på det de får, men de er tydelig forvirret hvert år også - for de husker ikke hvem de har fått hva av og de blir mettet etter en liten stund. 

Jeg har snakket med flere venninner om dette - de som kjøper opptil 5 gaver til barna sine og de unnskylder seg med at "ikke alle gavene som er dyre da, det er sokker og ting de trenger også" 

Ene venninnen min "må" kjøpe flere gaver ved siden av hovedgaven og det selv om de har dårlig råd. Jeg skjønner det ikke, jeg. 

Anonymkode: 9e47d...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg TS og reg har også reagert på overfloden. 

Vi ønsker å begrense det men det vil ikke familie. 

Anonymkode: 91ec0...d72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen tør å være motsatsen, så vil det bare florere slike bilder av monsterhauger. 

Hvordan andre feirer jul bør ikke bli rettesnor for andre.

Anonymkode: bef95...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det er blitt i dagens samfunn. Butikker lager kjøpepress, vi forbrukere går på. Sosiale medier påvirker. Alt skal vere så perfekt. 
Livet er blitt en fasade. 
 

Anonymkode: d2599...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har også mye julegaver under treet, og jeg er så takknemlig for hver en gave! Men jeg velger å ikke legge ut bilde på some av det, nettopp fordi jeg ikke ønsker at det skal være et bidrag til å sammenligne mengder osv. Det er lov å tenke seg om! 

Anonymkode: bfbf8...7fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte de små gavene som er av verdi. Store ekser er gjerne mest papp. 

Vi har et hav av gaver under treet, vi er en storfamilie og vi er mange som feirer sammen. Hadde det kun vært meg mannen og barna hadde gavene vært halvert. Så det kommer jo an på hvor mange som skal dele på alle disse gavene. 

Når det er sakt er både voksne og barn takknemlig og glad for gavene, og takker alle. 

Det er gjerne de som satt på KG for noen uker siden å boikotter julegaver og skrev at de ikke kjøper til noen.. nå er samme personene skuffet for at det ikke ligger pakke under treet. En må ofte gi for å få 

Anonymkode: 2c9bf...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AlkoMann skrev:

Jeg har tatt alle gavene på gjenbruksstasjoner. Jeg gir vel litt faen , men kanskje noen blir glade .

🙄

Anonymkode: b6344...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine får 1 gave hver fra meg, selv om jeg er velstående. Synes gaver mister sjarmen når det blir så mange av dem. 

Anonymkode: 5fcc7...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...