Gå til innhold

Lov å forvente at gjestene pynter seg litt på julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Side 2 har lagt ut linken til denne saken  på😄  FB 

Anonymkode: f9f43...963

Oi.... hadde ikke regnet med det. I grunn ville jeg bare vite hva folk på kg mente, ikke alle i kommentarfeltet på Facebook. 

Anonymkode: 2d41b...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, AnonymBruker said:

Tja. Man kan jo bare unngå alle de sammenkomstene. Det gjør jeg, og kleskravet har mye med det å gjøre.

Anonymkode: c2928...4c6

Da er det din egen skyld å miste ut å feire med folk da du gidder ikke å bruke en eneste smule energi for å se litt pent ut.  Stakkars venner og familien din.  

Anonymkode: b2a65...ce3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk heller at de gjør det fordi de føler seg komfortable nok med dere å gå sånn!

Når jeg en gang i fremtiden skal arrangere julaften hjemme hos meg kommer jeg til å ha kleskode «koseklær», da skal det ikke være et eneste krav om kleskode, penklærne kan byttes ut med ullsokker og den mykeste kosebuksen kan gjerne brukes! Ingenting er bedre enn å tilbringe hele julaften i pysjamas, ullsokker og kofte!

Anonymkode: afc40...355

Litt trist at folk gidder ikke å bruke en smule energi for å pynte seg bittelite.  Koseklær kan du bruke når du er syk eller alene i sofakrokken.  Lurer hvor mange nordmenn kunne ha fått lattsvamp diagnose om dette var en ekte diagnose.  

Anonymkode: b2a65...ce3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det din egen skyld å miste ut å feire med folk da du gidder ikke å bruke en eneste smule energi for å se litt pent ut.  Stakkars venner og familien din.  

Anonymkode: b2a65...ce3

Hans venner og familie står da helt fritt til å senke kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i "vanlig" tøy, sorte jeans med en skjorte til eller genser. Som barn i oppveksten var vi mer stivpynta.

Mann 45.

Anonymkode: 811b2...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som mener det er viktig at ANDRE pynter seg for deres egen tilfredshet. Er det ikke viktigere å være komfortable og ikke bry seg om hva folk har på seg, men trives i det selskapet man er i. Her skal alt være så formelt, og folk må mene hva man vil. Selv pynter jeg meg til jul, men kun fordi jeg har lyst selv, ikke for at andre ønsker det.

Fasader er så viktige for folk, at viktige tradisjoner som egentlig hører julen til blir glemt. Som å sette pris på de man har rundt seg, og ha noen å være med 1 kvalitetstid. Man tror man kan kjøpe seg lykke i dagens samfunn, but guess what, det kan man ikke. Lykken burde være å gjøre andre glad. Eller i dette tilfellet se andre glad. 

Hvis lykke er å feire jul med sine oppkledd i joggebukse og T-skjorte, så må man nesten bare akseptere at folk ønsker det slik, og ikke være så opptatt av hva andre gjør eller har på seg for egen tilfredsstillelse.

#kanjulenissensåkanjeg 

Anonymkode: a4779...7bf

Nei, det faktisk ikke er det.  Hvorfor er det folk som liker å ordne et fint hus med god mat og sølvbestikk som må senke forventninger overfor folk som gidder ikke og vil bare gå i utslitt jeans?  Er de viktigere? Nei.  Det er noen timer i året.  

Anonymkode: b2a65...ce3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det ingen grunn til heller. Feiretvang, og den absolutt kjedeligste dagen i hele året. Hater den. Hadde tatt ut ferie og reist vekk den uka hvert år om det lot seg gjøre.

Anonymkode: c2928...4c6

Uff.  Som amerikaner som er utrolig stolt i min egen grunnlovsdagen er det bare trist å lese dette.  Trist at folk ikke opplever krig og undertrykkelse for å da har en litt bedre instilling på så viktig dag som dette. 🇳🇴

Anonymkode: b2a65...ce3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Husholdning1 said:

Hans venner og familie står da helt fritt til å senke kravene.

Hvorfor må de det når det er kun en som ikke gidder.  Er han som ikke gidder viktigere en de som gidder? Nei.  Han kan vise takknemligheten å bli invitert til et full dekket og FINT bord.  Dagen de servere grandis kan han bruke "idontgiveafuck" klær.  

Anonymkode: b2a65...ce3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare trass og latskap som gjør at folk ikke tar på seg noe pent. Det er sånne folk som faktisk har noe penere enn joggebukse, men de syns det er gøy å trasse og få negativ oppmerksomhet, så de stiller i dassebuksa. Unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Thyra said:

Olabukse er jo sjelden komfortabelt... 

Mest komfortable jeg kan gå med ihvertfall 

Anonymkode: 68ee0...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må de det når det er kun en som ikke gidder.  Er han som ikke gidder viktigere en de som gidder? Nei.  Han kan vise takknemligheten å bli invitert til et full dekket og FINT bord.  Dagen de servere grandis kan han bruke "idontgiveafuck" klær.  

Anonymkode: b2a65...ce3

Det er ingen som tvinger dem. Men da går de innfinne seg med at vedkommende ikke ønsker å komme.

 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Thyra skrev:

Det fineste man har, ja. Men ikke alle har sølvtøy. Og ikke alle har "finservise". 

Det var det du hang deg opp i? Det var ikke vanskelig å forstå at det var et bilde på at vertskapet har pyntet bordet med det fineste serviset, bestikket og glassene de har? 

Og veldig mange har både sølvbestikk, krystallglass og finservise jo :opplyser:

Det er ikke den store majoriteten som spiser julemiddagen av papptallerkener og engangsbestikk med pappkrus til kaffen og plastglass til drikken til maten ;) 

Anonymkode: a3b85...979

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir samme diskusjon som før 17.mai. joggebukser er ikke innafor. Heller ikke hullete jeans. 

Må man virkelig si en kleskode for julaften? Kjenner at min indre tante snurp er litt rystet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest komfortable jeg kan gå med ihvertfall 

Anonymkode: 68ee0...1e5

Selv foretrekker jeg tights. 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Dette blir samme diskusjon som før 17.mai. joggebukser er ikke innafor. Heller ikke hullete jeans. 

Må man virkelig si en kleskode for julaften? Kjenner at min indre tante snurp er litt rystet. 

Hva som er innafor er jo opp til hver enkelt. Om noen feirer alene, eller alle tilstedeværende kler seg avslappet, er det vel helt innafor. 

Og 17.mai er det jo ikke alle som feirer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har sett et bilde delt i sosiale medier der folk IKKE har vært pyntet. Ikke nødvendigvis stivpyntet, men jeg har aldri sett joggebukser og t-skjorte, f.eks. Så jeg vil tro det er ganske uvanlig å ha på deg daffeklær på julaften.

I min familie bruker vi bunad, det er nok ikke så vanlig. :P 

Anonymkode: 2b158...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror aldri jeg har sett et bilde delt i sosiale medier der folk IKKE har vært pyntet. Ikke nødvendigvis stivpyntet, men jeg har aldri sett joggebukser og t-skjorte, f.eks. Så jeg vil tro det er ganske uvanlig å ha på deg daffeklær på julaften.

I min familie bruker vi bunad, det er nok ikke så vanlig. :P 

Anonymkode: 2b158...d07

Det er vel gjerne de som er opptatt av å pynte seg og av å vise det fram som deler bilder av julefeiringen på sosiale medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har forøvrig opplevd flere som ikke forstår hvorfor de aldri kommer videre etter jobbintervju, og ikke klarer å forstå at det å stille i helttejakke, utvasket dongeri og joggesko ikke gir et godt inntrykk. 

Anonymkode: ceead...682

He he. Jeg var så dum at jeg anbefalte en venninne å søke jobb der jeg selv jobbet og hun kom til intervju etter at jeg hadde levert søknaden. Hun spør meg hvordan man bør gå kledd på intervju og jeg gir råd om at det er bedre med pen bukse og bluse enn et skjørt som er for kort. Etter intervjuet kommer hun inn på mitt kontor, i lårkort skjørt! Hun fikk jobben, som hun greide å miste igjen ganske kjapt fordi hun ikke hørte på hva sjefen sa heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...