Gå til innhold

(Seriøst) spørsmål ang spøkelser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har nettopp kjøpt vårt første hus. Jeg har aldri opplevd noe overnaturlig, men har alltid hatt en sånn «tenk om» tanke bak i hodet. Så nå som vi har tatt et så stort steg og kjøpt hus, så har jeg jo vært litt på vakt kan du si. 

Vi har sovet her 4 netter nå og bortsett fra noen (hva jeg vil anta er) normale huslyder, så har vi ikke merket noen ting. Katten vår har vært litt nervøs, men det er vel pga stress med flytting, og hun har uansett roet seg nå og virker ikke som hun merker noe heller. 
 

Men i dag møtte vi naboen vår og omtrent det første hun spør om er om vi får sove om natten og om vi hører bankelyder i veggene, med et litt lurt smil. Min samboer bare ler det bort, men jeg får plutselig skikkelig angst for at vi har kjøpt et hus som har rykte på seg for å være hjemsøkt. Det er jo veldig merkelig å si noe sånt til noen du nettopp har møtt, er det ikke? 
 

Det jeg lurer på: Ettersom vi ikke har merket noe ennå, kan vi gå ut ifra at dette bare er tull fra hennes side og jeg blir redd for ingenting? Nå går jeg liksom rundt og bare venter på at noe skal skje. Vet ikke om det er vanlig at spøkelser (eller hva det nå er som forårsaker slike hendelser) liksom «venter litt» med å sette i gang?? 

Jeg føler meg litt dum som spør, men hele opplevelsen rundt vårt første hjem osv er nå bare masse angst for meg. :( 

 

Anonymkode: e0dda...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for at spøkelset skal gjøre?

Anonymkode: 03e2a...280

Jeg er egentlig ikke redd for at et spøkelse skal gjøre meg noe. Men si at jeg plutselig begynner å oppleve uforklarlige ting i hjemmet mitt. Ting som ikke kan forklares av naturlige årsaker. Da blir hele verdensbildet mitt snudd på hodet og jeg kjenner den eksistensielle terroren komme snikende bare ved tanken. 
 

Pluss det faktum at vi da ikke er alene i huset som liksom skal være vårt trygge sted hvor vi skal finne roen. Det mister vi jo da. 
 

TS

Anonymkode: e0dda...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk er et spøkelse der, og lydene ikke skyldes gamle rør eller byggmaterialer som påvirkes av temperaturforandringer, er ikke det ganske spennende da? Personlig kan jeg ikke helt se for meg at jeg hadde hoppet hele veien fra å høre en lyd og føle et grøss til å konkludere med at ja, her har vi jammen bevis for etterlivet, men kunne helt sikkert blitt med en troende på spøkelsesjakt. I beste fall oppdager vi noe som gir lærdom og nobelpris, og i verste fall blir det et slags interessant rollespill. I tillegg: Hvis spøkelser faktisk finner, vil jeg heller vite om det, enn å leve med en feilaktig oppfatning om eksistens.

tl;dr blir vel noe sånt som at du kan angripe dette som en læringsmulighet. Ikke bare tro at det er et spøkelse der, men finn ut av det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ts, hvordan går det gått så langt? Har dere hørt bankelyder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er poltergeist så er det ikke noe problem.

Anonymkode: ea733...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Hentacruel skrev:

Spiller da ingen rolle, spøkelser finnes ikke.

Jada, jada, det vi har vi alle hørt før 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange hus som har de ryktene på seg.  Og jeg må si det var spesielt å si dette til dere om dere ikke kjenner personen godt 🙈

Nyt huset. Og prøv å kjenn på om stemningen føles god der. 

Jeg har bodd alene i ett gammelt hus (to personer døde der). Det har skjedd utrolig mye rart der, kan ikke gå inn på alt. Men, det var så rolig og god energi i huset. Var ingenting å være redd for. Så om det er noe der, trenger det ikke være ekkelt å være hjemme heller. 

Du kan jo snakke med denne naboen og spørre rett ut? Si du har tenkt på det hun sa😊

Anonymkode: 6aacc...445

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes naboen er dust. Uansett hva man tror på, hva som finnes osv, så er det unødvendig å skremme opp folk. 

Sånne folk fortjener en hundebæsj i postkassa. 

Anonymkode: bd2cb...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er jo mer mottakelige enn andre. Vi bodde i et hus der det spøkte før men det var aldri en skremmende energi. Vi hørte snakking i stuen og stekeovnen skrudde seg av på brytere. Folk på besøk hadde sett en mann i 2.etg når vi ikke var hjemme. Ting kunne forsvinne før å så dukke opp midt på bordet og av og til snakket vi til ånden hvis den "tok" en viktig ting 😅 Men så lenge det ikke var skremmende eller noe levde vi bare med det. 

Anonymkode: 6a7e7...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er jo mer mottakelige enn andre. Vi bodde i et hus der det spøkte før men det var aldri en skremmende energi. Vi hørte snakking i stuen og stekeovnen skrudde seg av på brytere. Folk på besøk hadde sett en mann i 2.etg når vi ikke var hjemme. Ting kunne forsvinne før å så dukke opp midt på bordet og av og til snakket vi til ånden hvis den "tok" en viktig ting 😅 Men så lenge det ikke var skremmende eller noe levde vi bare med det. 

Anonymkode: 6a7e7...86c

Det var sånn i barndomshjemmet mitt også :) Jeg trodde aldri på spøkelser før jeg oppdaget at jeg kunne få "huslydene" til å slutte ved å rope "hold kjeft" 🙈 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krakilsk said:

Jada, jada, det vi har vi alle hørt før 🙄

Sånn snakk kommer du ingen vei med. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Hentacruel skrev:

Sånn snakk kommer du ingen vei med. 😏

Ditto🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Åndenes Makt! Hvorfor er det ingen som gjør det på KG?

Anonymkode: c3cb0...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har nettopp kjøpt vårt første hus. Jeg har aldri opplevd noe overnaturlig, men har alltid hatt en sånn «tenk om» tanke bak i hodet. Så nå som vi har tatt et så stort steg og kjøpt hus, så har jeg jo vært litt på vakt kan du si. 

Vi har sovet her 4 netter nå og bortsett fra noen (hva jeg vil anta er) normale huslyder, så har vi ikke merket noen ting. Katten vår har vært litt nervøs, men det er vel pga stress med flytting, og hun har uansett roet seg nå og virker ikke som hun merker noe heller. 
 

Men i dag møtte vi naboen vår og omtrent det første hun spør om er om vi får sove om natten og om vi hører bankelyder i veggene, med et litt lurt smil. Min samboer bare ler det bort, men jeg får plutselig skikkelig angst for at vi har kjøpt et hus som har rykte på seg for å være hjemsøkt. Det er jo veldig merkelig å si noe sånt til noen du nettopp har møtt, er det ikke? 
 

Det jeg lurer på: Ettersom vi ikke har merket noe ennå, kan vi gå ut ifra at dette bare er tull fra hennes side og jeg blir redd for ingenting? Nå går jeg liksom rundt og bare venter på at noe skal skje. Vet ikke om det er vanlig at spøkelser (eller hva det nå er som forårsaker slike hendelser) liksom «venter litt» med å sette i gang?? 

Jeg føler meg litt dum som spør, men hele opplevelsen rundt vårt første hjem osv er nå bare masse angst for meg. :( 

 

Anonymkode: e0dda...30b

Siden du har sovet der så mye som fire netter og følt deg trygg, så er det ikke noe vondt i huset. Det ville du ha merket, spesielt den første natten. Her har du en spesiell nabo som du ikke skal bry deg om. Kanskje naboen er av det nysgjerrige slaget som forrige eier skrønte litt for.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...