Gå til innhold

Hvem betaler for alkohol julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er tre og fikk besøk av fem andre. Vi sto for mat og drikke, bortsett fra at gjestene tok med en ting som de gjerne ville spise (potetrett) og de hadde meden flaske vin som gave. Men det gikk ikke så mye alkohol, litt mindre enn to flasker vin og fire juleøl. 

Anonymkode: 7d65c...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må bare drikke alkohol så lenge det er langt unna meg, og jeg slipper å høre bråket / spetakkelet.

Anonymkode: 7c471...c1a

Blir ikke bråk og spetakkel av et glass vin eller to

Anonymkode: 67d16...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan personen er i virkeligheten, som dømmer andre voksne mennesker pga. hva de drikker til maten. Virker ikke som den mest oppegående personen. Det er flere ting jeg stusser på når det gjelder folk, men hva de drikker til maten? Herlighet. Hva feiler slike folk...

Anonymkode: 4eb5e...75c

hva forventer du av folk som frivillig drikker gift? (alkhool)

Anonymkode: 7c471...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke bråk og spetakkel av et glass vin eller to

Anonymkode: 67d16...b29

Sier de alle..

Anonymkode: 7c471...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for innkjøpet av all alkohol for hele jula. Og så drikker jeg alt også. 

Ok jeg skrøner litt, kjøpte et par flasker juleøl som drikkes av sønnen, da jeg ikke kan fordra øl. Moren min liker ikke smaken av alkohol lengre, så jeg har vinen for meg selv. 

Anonymkode: f76cc...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står for innkjøpet av all alkohol for hele jula. Og så drikker jeg alt også. 

Ok jeg skrøner litt, kjøpte et par flasker juleøl som drikkes av sønnen, da jeg ikke kan fordra øl. Moren min liker ikke smaken av alkohol lengre, så jeg har vinen for meg selv. 

Anonymkode: f76cc...533

Kan slenge meg at jeg vokste opp i et hjem der alkohol var like vanlig på julebordet om kvelden som småkaker, men jeg har aldri opplevd julefyll. Jeg er glad jeg hadde en familie der måtehold var standarden. 

Anonymkode: f76cc...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi står for maten, men hos oss er det "hvit jul", så for de som evt. ønsker å drikke, må ha med seg drikke selv. Her var det barn til stede da, men jeg respekterer at folk ønsker å ta en øl og akevitt til maten, selv om jeg ikke drikker selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det vi er. Og ble litt «påtvunget» at vi måtte ha feiringen siden vi plutselig ble litt mange og har best plass nå. 

Anonymkode: 5e90d...c10

Helt innafor å be gjestene bidra med alt fra mat til drikke i en sånn situasjon. I den situasjonen er det likevel enda mer innafor at gjestene tilbyr seg å bidra selv, men dessverre ikke alle som er så flinke på sånt.

Det finnes jo også andre enn økonomiske grunner til å be de som deltar om å bidra. Ganske mye jobb med maten så hvis man deler litt på det blir det bedre for alle. Det er dessuten ganske koselig når alle har vært med å bidra til matbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med at verten står for alkohol. Men jeg tar alltid med meg 1-3 flasker til vertsskapet, avhengig av type selskap. Til julaften ville jeg kanskje tatt med meg 1 flaske rødvin og muligens en liten flaske konjakk eller lignende (som kan benyttes til dessert/kaffe). Ellers i julen ville jeg tatt med meg en flaske vin om jeg ble invitert i selskap om jeg vet det skal bli drukket alkohol i selskapet, ellers også gjerne en annen vertsgave som konfekt eller noe sånt. På nyttårsaften ville jeg tatt med 1-2 flasker vin og en sprudlende vin.

Anonymkode: 4f894...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...