Gå til innhold

Hvem betaler for alkohol julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke vant til å ha alkohol på julaften hjemmefra, så ønsker heller ikke det når jeg skal arrangere. Har en sixpack i boden hvis det skulle være ønskelig, men forventer at de som ønsker å drikke tar med selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har god plass så naturlig at vi ofte er her med både venner og familie og vi står for maten og gjestene for alkoholen de ønsker å drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Hva med vann? Er det greit? 

Anonymkode: 61661...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Når det er små barn til stede, er det ikke uvanlig at det ikke drikkes alkohol.

Anonymkode: 03ba6...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Da er vel jeg enda verre da. Drikker bare vann :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Hvorfor dette behovet for å gjøre narr av andres preferanser?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det drikkes så store mengder på julaften da?

Uansett, i min familie deler vi på innkjøpene. Vi er hos oss hvert år, fordi det kun er vi som har plass til alle, og vi har dårlig råd, så alle må bidra. Av alkohol har vi kun juleøl til maten, og det er det faren min som tar med, siden det er han som har meninger om hvilken type det skal være. Resten blir også fordelt etter hvem som kan det best / har sterkest ønske om å ha det på sin måte. ;)

Det er uansett vi som står for mest og har det meste av jobben, og vi har ikke akkurat invitert, men alle har blitt enige om at det er her vi skal være Derfor har jeg ikke dårlig samvittighet for å gjøre det på denne måten selv om "reglene" kanskje sier noe annet.

Anonymkode: 0f051...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Jeg vet ikke hvem sine smaksløker det er noe galt med, hvis man sitter ved bordet å «omtrent får brekninger» seg av det man får servert...

 

 

Anonymkode: 13d1b...e56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Julebrus! :)

Julebrus, rabbestappe og pinnekjøtt. Dét er jul, det. 😅🤣 Pokker akevitt er ikke godt og med rødvin til så får jeg stemning av julebord, ikke julaften hjemme. 

Hilsen snart førti og glad i god vin. 

Anonymkode: ced28...95f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Hmm, da får du nok brekninger av hele familien og slekta mi. Hvorfor i all verden skulle det være noe galt i å ta et glass brus til julemiddagen eller en hvilken som helst middag forresten. Uansett hvor gammel man er. Til og med min bestemor på 90 drikker brus til julemiddagen. Er det ikke sosialt akseptert i din omgangskrets å ta seg et glass brus istede for vin feks? 

Endret av Tessa12
Tillegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde blitt bedt til noen med dårlig råd hadde jeg gladelig tatt med drikke til alle. Kunne og vippsa penger feks. Jeg har god råd, så blir feil om noen med dårlig råd skulle blakka seg for min del

Anonymkode: 55fd3...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt synes jeg det er høflig å ta med en ting når man blir invitert til selskap. Avhengig av selskapet kan det være vin, alkohol eller konfekt. Er man invitert til juleselskap, send gjerne en melding i forkant og spør om man kan hjelpe til med ett eller annet, eller kjøpe inn en akevitt og hva merke som behager.

Anonymkode: d2c0e...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som omtrent får brekninger når flere her snakker om å drikke brus til julematen? 

Greit nok å ikke drikke alkohol. Men at voksne drikker brus til julemiddagen??? Da har man ikke smaksløkene helt på plass, for å si det sånn. Tror jeg hadde reagert dersom et voksent menneske ba om brus til middagen 

Anonymkode: b65da...77c

Du vet at livet ditt er bra når ting som irriterer deg er at folk drikker brus til julematen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har såpass sjeldent selskap at vi stiller med alt. Nå har vi god økonomi og trenger ikke spare på noe i sånne sammenhenger 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem sine smaksløker det er noe galt med, hvis man sitter ved bordet å «omtrent får brekninger» seg av det man får servert...

 

 

Anonymkode: 13d1b...e56

Jeg lurer på hvordan personen er i virkeligheten, som dømmer andre voksne mennesker pga. hva de drikker til maten. Virker ikke som den mest oppegående personen. Det er flere ting jeg stusser på når det gjelder folk, men hva de drikker til maten? Herlighet. Hva feiler slike folk...

Anonymkode: 4eb5e...75c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kjøpes offisielt av vertskap, men i praksis tar alle med litt vin og gir bort, denne serveres også i løpet av kvelden.

Anonymkode: 67d16...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare drikke alkohol så lenge det er langt unna meg, og jeg slipper å høre bråket / spetakkelet.

Anonymkode: 7c471...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...