Gå til innhold

Folk tar jula på forskudd i våre dager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men julen er jo ferdig når solen har snudd. :klo: 

Etter solstudio feirer vi det nye året. Helt annen feiring. De to ligger ved siden av hverandre sånn helt tilfeldig.

Om du feirer den overtroiske jul med Kristus og hans far psykopat-guden fra den gamle testamentet er en privatsak. Vi andre har ikke noe med din overtro å gjøre, og du ikke noe med moderne folks feiring å gjøre. 

Anonymkode: 6c82b...c34

du tror sikkert du er veldig alternativ og provoserende du :knegg:

Anonymkode: df0a1...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er jultrefester lenger? Før var ihvertfall juletrefestene i begynnelsen/midten av januar.

Julen er vel offesielt over 20. dag jul.

Anonymkode: 32c90...65a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er jultrefester lenger? Før var ihvertfall juletrefestene i begynnelsen/midten av januar.

Julen er vel offesielt over 20. dag jul.

Anonymkode: 32c90...65a

nei, det er noen år siden jeg hørte om en juletrefest. De var vel typisk sent i romjulen eller den første uken eller to i januar.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, det er noen år siden jeg hørte om en juletrefest. De var vel typisk sent i romjulen eller den første uken eller to i januar.

 

Synd at den tradisjonen har blitt borte :(

Anonymkode: 32c90...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er jultrefester lenger? Før var ihvertfall juletrefestene i begynnelsen/midten av januar.

Julen er vel offesielt over 20. dag jul.

Anonymkode: 32c90...65a

De eksisterer fortsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MissLucy skrev:

nei, det er noen år siden jeg hørte om en juletrefest. De var vel typisk sent i romjulen eller den første uken eller to i januar.

 

Tror det kommer litt an på hvor man bor. På mindre steder og relativt små bygder så er det fortsatt populært med juletrefester.

Anonymkode: fd11c...a1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det pyntet til advent første helgen i desember. Julestjernen kommer opp, lysene ute tennes. Desember går med til vasking, baking, sylting, brygging og julegavehandling. 

Bort med advent og pynting til jul skjer 22. des hos meg, det er jo en dag for tidlig, men lillejulaften går med til matlaging og borddekking. Så begynner julen med middager og festligheter på rekke og rad, stor julemiddag, stor julelunsj 1. dag og familiemiddag 2. dag for de som ikke var her på julaften. Så er det tid for vennefester. En av de holder vi selv og så er det som regel én eller to vi blir bedt til. Etter nyttår er det juletrefester og julebord i regi av skole og diverse foreninger og klubber frem til 20. dag jul. 

Jeg ELSKER jul! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De eksisterer fortsatt. 

 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kommer litt an på hvor man bor. På mindre steder og relativt små bygder så er det fortsatt populært med juletrefester.

Anonymkode: fd11c...a1a

Veldig hyggelig å høre at de eksisterer fortsatt :)

Anonymkode: 32c90...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lauv skrev:

Her blir det pyntet til advent første helgen i desember. Julestjernen kommer opp, lysene ute tennes. Desember går med til vasking, baking, sylting, brygging og julegavehandling. 

Bort med advent og pynting til jul skjer 22. des hos meg, det er jo en dag for tidlig, men lillejulaften går med til matlaging og borddekking. Så begynner julen med middager og festligheter på rekke og rad, stor julemiddag, stor julelunsj 1. dag og familiemiddag 2. dag for de som ikke var her på julaften. Så er det tid for vennefester. En av de holder vi selv og så er det som regel én eller to vi blir bedt til. Etter nyttår er det juletrefester og julebord i regi av skole og diverse foreninger og klubber frem til 20. dag jul. 

Jeg ELSKER jul! 

Herlighet for en maraton. Blir sliten bare av å lese alt det der jeg. Hadde ikke orket alt dette om jeg så hadde fått betalt for det...

Anonymkode: 32c90...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken suppegjøk går å surmuler om juletreet til naboen da? ta deg sammen TS!!

Anonymkode: 4ec36...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg forstår ikke dette resonnementet. Jobbe mandag til fredag gjør man jo enten det er november eller desember. Hvorfor er det mindre stress å pynte til jul 1. desember enn 23. desember? Jobben er jo den samme uansett når du gjør den. Og vi slapper vel like godt av i romjulen, enten vi pyntet 1. eller 23. desember? det er jo ikke snakk om å bruke romjula på juleforberedelser. 

Anonymkode: df0a1...614

Okei, så i tillegg til å jobbe 8-16 i år, lille julaften, så skal jeg også preperare maten, pynte hele huset, gå på julebesøk og vaske?

Nei takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet for en maraton. Blir sliten bare av å lese alt det der jeg. Hadde ikke orket alt dette om jeg så hadde fått betalt for det...

Anonymkode: 32c90...65a

Det er ikke det, altså. Jeg koser meg med alt sammen og er veldig glad i å lage mat til mange mennesker. 😁 Også har jeg en mann som er like glad i jul og selskapeligheter som meg og som drar mer enn sin del av lasset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lauv skrev:

Her blir det pyntet til advent første helgen i desember. Julestjernen kommer opp, lysene ute tennes. Desember går med til vasking, baking, sylting, brygging og julegavehandling. 

Bort med advent og pynting til jul skjer 22. des hos meg, det er jo en dag for tidlig, men lillejulaften går med til matlaging og borddekking. Så begynner julen med middager og festligheter på rekke og rad, stor julemiddag, stor julelunsj 1. dag og familiemiddag 2. dag for de som ikke var her på julaften. Så er det tid for vennefester. En av de holder vi selv og så er det som regel én eller to vi blir bedt til. Etter nyttår er det juletrefester og julebord i regi av skole og diverse foreninger og klubber frem til 20. dag jul. 

Jeg ELSKER jul! 

Sånn skal det gjøres ja!  God Jul til deg og dine. :blomst:

Anonymkode: 933d2...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn skal det gjøres ja!  God Jul til deg og dine. :blomst:

Anonymkode: 933d2...3ed

God jul til deg også. 🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissLucy skrev:

nei, det er noen år siden jeg hørte om en juletrefest. De var vel typisk sent i romjulen eller den første uken eller to i januar.

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er jultrefester lenger? Før var ihvertfall juletrefestene i begynnelsen/midten av januar.

Julen er vel offesielt over 20. dag jul.

Anonymkode: 32c90...65a

Vi har slått det sammen med bursdager. Og deler ut godteposer der. Same, same lissom 😄

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er jultrefester lenger? Før var ihvertfall juletrefestene i begynnelsen/midten av januar.

Julen er vel offesielt over 20. dag jul.

Anonymkode: 32c90...65a

 

Anonymkode: f5af7...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da både farmor og faren min var ung, begynte de å tenke på og ordne til julefeiring på gården allerede i september. Ellers kunne de oppleve å ikke ha det de trengte i desember. Så spørs hvor langt tilbake i tradisjonene du ønsker å gå, ta...

Anonymkode: cc921...2c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg må ha juletreet og pynten der på nyttårsaften, men etter det skal det bort så fort jeg får tid. Plager det deg på noen måte?

Anonymkode: ac14d...e07

Jeg synes det er utrolig kjedelig å se jul overalt i november og begynnelsen av desember! Det plager meg på den måten at når julen kommer, er mye av magien borte! Dette er mange enige med meg i. Det er trist at folk rusher sånni dagens samfunn, og det skaper press, slik at andre også føler de må starte tidlig. Det er jo nesten slik at når jeg pynter treet lillejulaften, så er mange nesten ferdige med jula :(

Anonymkode: fa03d...bcd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, da både farmor og faren min var ung, begynte de å tenke på og ordne til julefeiring på gården allerede i september. Ellers kunne de oppleve å ikke ha det de trengte i desember. Så spørs hvor langt tilbake i tradisjonene du ønsker å gå, ta...

Anonymkode: cc921...2c1

Noe annet å forberede jule, skaffe ting man trenger, enn å pynte tidlig! 

Anonymkode: fa03d...bcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Okei, så i tillegg til å jobbe 8-16 i år, lille julaften, så skal jeg også preperare maten, pynte hele huset, gå på julebesøk og vaske?

Nei takk.

Har du ikke fri i helga? Eller mannen din etc? 

Anonymkode: fa03d...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er det ikke det samme? Det er ikke jul i begynnelsen av desember. Da er det advent. Det er noe annet. Adventskalender og julepynt samtidig er like absurd som julepynt og påskepynt samtidig. 

Anonymkode: df0a1...614

Åja, så det er greit med adventspynt da, men ikke julepynt? Det var voldsomt til firkantet det skulle være. For min del så blir de tingene litt blandet sammen, men så er ikke jeg så tradisjonell at jeg bare kan ha lilla lys, lilla duker osv i adventstiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...