Gå til innhold

Leger må tåle å bli vurdert anonymt på nett


Husholdning1

Anbefalte innlegg

Det går frem av en dom fra Oslo tingrett.

Jeg synes dette er positivt. Leger er de som aller sist bør være unntatt anonym kritikk. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig at det er bra. Legelisten.no hjalp meg til konklusjonen om at det ikke var jeg som var sprø, fordi alle andre var enig i at fastlegen jeg hadde var elendig. Og hjalp meg også å finne en kompetent lege.

 

Men skal innrømme at det hadde stresset meg veldig om jeg selv var lege.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Uenig. Positivt er at inkompetanse avsløres. Negativt er at det stort sett er de negative som kommenterer. Det blir enormt mye kritikk og lite ros. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det jeg og. De som ikke ønsker vurdering mistenker jeg å ha "svin på skogen" i form av å være dårlige leger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, theTitanic skrev:

Uenig. Positivt er at inkompetanse avsløres. Negativt er at det stort sett er de negative som kommenterer. Det blir enormt mye kritikk og lite ros. 

Jeg har lagt inn mange tilbakemeldinger på legelisten og 9 av 10 av dem har vært positive.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jadzia skrev:

Jeg har lagt inn mange tilbakemeldinger på legelisten og 9 av 10 av dem har vært positive.

Det tror jeg er ganske uvanlig. Mitt inntrykk er de som har noe negativt å si er langt mer frempå enn de som er positive.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at leger skal tåle å bli vurdert, men ikke med en side som legelisten. Det er alt for lett å sende inn anmeldelser om legen og svært mange er kritiske fordi de ikke får utskrevet avhengighetsskapende tabletter. Det blir for ensidig rett og slett. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, Jadzia skrev:

Jeg har lagt inn mange tilbakemeldinger på legelisten og 9 av 10 av dem har vært positive.

Det er fint, men oftest er det negative tilbakemeldinger. Jobbet i butikk en gang og da ble det lagt frem ringvirkningene av negativ tilbakemeldinger kontra positive. Negativ opplevelse vil deles feks med seks personer og positiv opplevelse deles med en person. Mye positiv opplevelse blir også tatt som selvfølge og videreføres ikke. Jeg sier ikke at helsevesenet er feilfritt, og jeg har også uttrykt min misnøye. Til den det gjelder. Og også til bekjente må innrømmes. Har også fortalt positive opplevelser som førte til flere pasienter til behandleren. Det var ikke samme behandler selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Petra75 skrev:

Tja, man har jo en del nutcases her inne som har dilla på fastlegen sin. Regner med at noen av disse kan klikke i vinkel når de blir avvist av legen og legger ut både falsk informasjon og dårlige anmeldelser.

I tillegg til alle andre gærninger som har noe å hevne (som at de ikke får de avhengigshetsskapende pillene sine, f.eks.) 

Så jeg er ikke enig i at dette er udelt positivt, nei.

Enig. Greit nok at de som jobber så tett på mennesker bør tåle en eller annen form for tilbakemelding, men jeg er ikke ubetinget enig i at dette bør skje anonymt på nett der det ikke er praktisk mulig å kvalitetssikre tilbakemeldingene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Petra75 skrev:

Tja, man har jo en del nutcases her inne som har dilla på fastlegen sin. Regner med at noen av disse kan klikke i vinkel når de blir avvist av legen og legger ut både falsk informasjon og dårlige anmeldelser.

I tillegg til alle andre gærninger som har noe å hevne (som at de ikke får de avhengigshetsskapende pillene sine, f.eks.) 

Så jeg er ikke enig i at dette er udelt positivt, nei.

Nutcasene er som regel lette å avsløre. Det er ikke et godt nok argument for å ikke ha en side som legelisten.no.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nutcasene er som regel lette å avsløre. Det er ikke et godt nok argument for å ikke ha en side som legelisten.no.

Jeg syns det er et mer enn godt nok argument, det er en hel del nutcaser/dophuer som formulerer seg godt, og som kan påvirke i negativ retning.

Man trenger flere fastleger, og jeg er redd de gode ikke gidder på grunn av risikoen for urettmessige tilbakemeldinger. Man kan godt ha et system for rating av leger, men da må det kvalitetssikres før det legges ut.

Vi kan heller ikke ha leger som blir mer ukritisk med sykmeldinger og utgivelse av medisiner, av frykt for dårlige anmeldelser. 

Så nei, jeg er ikke enig med deg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ada@ skrev:

Stort sett de som er kjempefornøyde (og gidder) eller misfornøyde som legger ut. Hadde ikke valgt lege basert på legelisten. 

Det er selvsagt fritt frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er delt.

Jeg hadde ikke taklet å bli vurdert slik. Legelisten hjalp meg da jeg skulle bytte lege, men noe av det som står på legelisten er så negativt at jeg ikke skjønner at det får bli stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig. Vi har anmeldelser av hoteller, restauranter, butikker, flyselskaper, butikker, frisører, håndverkere og what not der man lett kan identifisere enkeltindivider. Hvorfor skal leger skjermes? Fordi de er lønnet av det offentlige? Desto større grunn til å få brukerscore. Har lest mange gode anmeldelser også, men det er de dårlige som er nyttigst - både for lege og pasient. Enten klaging skyldes kø, dårlig betalingssystem, inkompetanse eller dårlig mellommenneskelig behandling. Alle vet at man ikke kan presse alle, hadde ikke hatt problem m å bli scoret selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lagde en nettside for å vurdere tøs anonymt på nett ble den stanset jævlig fort... Hvorfor skal tøs få særrettigheter som leger ikke får? Mon tro om man kan lage en legetøsside da, og henvise til tingretten hvis noen blir gretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Enig. Vi har anmeldelser av hoteller, restauranter, butikker, flyselskaper, butikker, frisører, håndverkere og what not der man lett kan identifisere enkeltindivider. Hvorfor skal leger skjermes? Fordi de er lønnet av det offentlige? Desto større grunn til å få brukerscore. Har lest mange gode anmeldelser også, men det er de dårlige som er nyttigst - både for lege og pasient. Enten klaging skyldes kø, dårlig betalingssystem, inkompetanse eller dårlig mellommenneskelig behandling. Alle vet at man ikke kan presse alle, hadde ikke hatt problem m å bli scoret selv. 

Bruker ikke alle de dere ekstremt aggresive maskinene fra drittselskapet Melin Medical? Jeg skulle gjerne hva jeg vil gjøre med designteamet men jeg er redd moderatorene ville påstå det var oppfording til lovbrudd. Men det involverer kjønnsorganer, fiskekroker, en kran og en vulkan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2019 den 10.45, Husholdning1 skrev:

Det går frem av en dom fra Oslo tingrett.

Jeg synes dette er positivt. Leger er de som aller sist bør være unntatt anonym kritikk. 

Helt riktig. 

Utelukkende positivt. Avslører inkompetanse, arroganse og andre kvaliteter leger ikke bør ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...