Gå til innhold

Dropper «Deilig er jorden» på skoleavslutningen


Gjest Bukkenbruse

Anbefalte innlegg

På 22.12.2019 den 12.52, Jdz skrev:

Det er ikke Islam som er grunnen til at salmen droppes. Skolen ønsker ikke forkynnelse, hverken av den ene eller den andre religionen. [..] offentlig skole bør absolutt strebe etter å være religionsnøytral.

Jeg er åpent kritisk til mange elementet ved Islam (og andre religioner), jeg har aldri opplevd å bli stemplet som rasist av den grunn. 

100% enig i dette.

Jeg er mot alle religioner og annen overtro, og snakker og skriver relativt ofte mot både kristendom og islam, også i offentligheten. Har aldri blitt kalt en rasist, fordi jeg ikke ordlegger meg på rasistiske måter.

Jeg skjønner meg ikke på dere som synes at én mangehundreårgammel abrahamsk overtro er skummel og forkastelig, mens en annen - som egentlig er ganske lik - bør tviholdes på, bare fordi den har vært i landet lenge.

Nei til både skolebønnerom og skolegudstjenester (annet enn hvis man besøker flere religioners gudshus, og kun for å lære og observere, ikke for å bli forkynnet til. Og ikke før minst ungdomskolealder, og hvert år er unødvendig).

Det er mye grusomheter og ignorant overtro i skriftene til begge religionene. Grunnen til at "kristne" Norge ikke er middelaldersk fremdeles er stort sett fordi vi har forkastet mer og mer av det abrahamske, overtroiske og fordømmende tankesettet, til fordel for rasjonalitet, logikk, humanetikk og vitenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...