Gå til innhold

Rynker i pannen, hva hjelper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er kun 21 år, og har det siste fått tydelige linjer i pannen. Da jeg har noen dype aknearr i samme område ser det helt grusomt ut, og det hjelper ikke akkurat på selvbilde. Har allers litt arr i resten av ansiktet også, så føler meg generelt ganske ufresh og har lyst til å gjøre noe. 

Hva er det som kan hjelpe? Botox? Microneedling, kjemisk peeling? 

Noen med erfaringer?

Hvis noen har tips til foundation som ikke setter seg i linjer og tørre områder, men heller har en litt sånn «blurry» effekt, så setter jeg pris på det og :)

 

Anonymkode: 54064...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er kun 21 år, og har det siste fått tydelige linjer i pannen. Da jeg har noen dype aknearr i samme område ser det helt grusomt ut, og det hjelper ikke akkurat på selvbilde. Har allers litt arr i resten av ansiktet også, så føler meg generelt ganske ufresh og har lyst til å gjøre noe. 

Hva er det som kan hjelpe? Botox? Microneedling, kjemisk peeling? 

Noen med erfaringer?

Hvis noen har tips til foundation som ikke setter seg i linjer og tørre områder, men heller har en litt sånn «blurry» effekt, så setter jeg pris på det og :)

 

Anonymkode: 54064...cbb

Hei. Føler det hjelper å ta omega 3 og bruke en krem som heiter Weleda(grønn tube) drikke mye vann

Anonymkode: 904db...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med en kosmetisk sykepleier du. Kan hende at Restylane skinbooster hjelper på arr, ellers er det andre type behandlinger som microneedling som også kan hjelpe på både linjer, arr og spensthet. Eller så har vi botox som også tar linjene, men kan også være gunstig mot akne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 19.12.2019 den 19.00, wintergirl skrev:

Snakk med en kosmetisk sykepleier du. Kan hende at Restylane skinbooster hjelper på arr, ellers er det andre type behandlinger som microneedling som også kan hjelpe på både linjer, arr og spensthet. Eller så har vi botox som også tar linjene, men kan også være gunstig mot akne. 

Takk skal du ha! Er redd for at botox eller lignende kan se unaturlig ut og vises for folk rundt meg? Jeg ønsker virkelig ikke at det skal være åpenbart haha, en ting hadde vært hvis jeg var litt eldre og at det faktisk var en problemstilling for jevnaldrende.

Hvor kan jeg komme i kontakt med en kosmetisk sykepleier? Er det mulig å dra til noen for en gratis konsultasjon?

Ts

Anonymkode: 54064...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kun er 21 år kan det hende at du har linjer som forårsakes av dehydrert hud, og ikke rynker. I så fall vil jeg anbefale å prøve et serum med hyaluronsyre (hyaluronic acid). Du kan for eksempel kombinere serumet med en fuktighetsgivende toner og dagkrem, slik at du har flere tynne lag som kan gi huden fukt. Til arr vil jeg anbefale produkter med niacinamide, vitamin C og/ eller aha/bha syrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker i pannen handler om mimikk og muskler, den aller vanligste plassen å få rynker/merker. Er de der alt er det lite du kan gjøre: godt kosthold, vann, ikke røyk/lite alkohol, 50 spf årer rundt og retenoid hjelper kanskje litt, bremser iaf utviklingen litt. Men handler det om mimikk/muskler så er det bare botox som funker (og andre lignende ting), botox i pannen ser naturlig ut om du får det hos noen som kan det de gjør 

Hilsen ei med botox i pannen

Anonymkode: 43eb7...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solkrem, men det gidder ingen bruke! 

Anonymkode: b5b6b...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...