Gå til innhold

Barnehages besøk på brannstasjonen

org

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg er mest oppgitt over den anonyme som preger hele denne tråden:

"Ansatt i barnehage" :-?

Har ingen garanti om at det stemmer, og klamrer meg til håpet om at det er feil. For mitt barn skal heller ha en barnehage ansatt som Tex og Kipa enn en som "Ansatt i barnehage"! :-?

Og ja,det var helt vanlig at barn ikke var sikret påden tiden jeg snakker om. Jeg sluntrer ikke unna med sikring i egen bil. Så det er ikke det jeg forsvarer her!

Les hva jeg har skrevet istedet for å kalle andres foreldre tom for unnasluntrere... :roll:

Les språkbruken din.

Ikke mye pedagogisk det du skriver her iallefall.

Minner mer om personangrep.

Jeg som trodde og håpet at en barnehageansatt visste bedre...:wink:

Mayamor

hei

det her syns jeg er galt av en som har banr, hva om det skjer en ulykke, det er ille og vere mor og vere mindre opptatt av at barnet kommer hlet hjem en at det for vere med på tur, nei takke meg til ansatte i barnehage som ansatt som tar ansvar og ser an hvilke barn som det er ansvarlig og ta med på tir og som er opptatt av sikkerhet, jeg ville mye heller ha overlevert barn dit, hva er det du mener som er så feil med holdningene? de drar jo på tur men er opptatt av sikkerheten, jeg syns det texx gjør er galt hun bryr seg ikke om sikkerheten, i en anne tråd jeg har tar hun til orde for at det ikke går ut over sikkerheten at noen sitter på fanget til noen

i lesja er nå en bussjåfør og et selskap anmeldt for det

vis man har banr så bør man vere opptatt av sikkerheten til dem

hva hadde du ment vis du fikk beksjed om at barnet dit var død i en ulykke på tur men kunne ha overlevd vis barnehagen hadde sikret det, ville du ment at det er slik som kunne skjedd, jeg syns du er ille som går ut mot ansatt jeg syns du burde vere glad for at slike fins som tenker sikkerhet på ordtlig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg mener av hele mitt hjerte at barn under to år helst bør være hjemme sammen med mor eller far.

Men når situasjonen først er som den er får en gjøre det beste ut av det.

Barn i to års alderen har stor glede av turer til steder som bondegårder, Langøyene eller Frognerparken for den del.

hei

her var det snakk om barn og oi et års alderen va har de igjen for en slik tur

og jeg protesterer ikke på båtturen

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, med livet som innsats sniker jeg meg innimellom skyttergravene her; nei, Lompa, det var ikke Vikingjordet, det var en annen barnehage på Sørlandet, hvor de mistet en to åring på en tur. Druknet. Jeg har prøvd å forstå hva som skjedde og hvordan det er mulig at sånt skjer, men må innrømme jeg kommer til kort. Bra det ser ut til at barnehageansatte sover godt om natta uansett hva som skjer, det ville ikke jeg gjort.

Kipa, hvorvidt du er utdannet innen ditt eller datt, ser jeg overhodet ikke hva har med saken å gjøre.

En med samme utdanning som deg kan sikkert stå for andre synspunkter også; en utdanning er ikke et sertifikat for godt foreldreskap eller god dømmekraft, beklager...

Ser det er flere her som henviser til mer eller mindre relevant utdanning for å legge tyngde bak eventuelle meninger, det blir helt håpløst. Samme med å si man har jobbet i barnehage og dermed er bedre skikket til å bedømme noe som helst - hadde dette stemt ville det ikke skjedd ulykker eller upassende ting med barn i barnehager eller barn av mennesker med relatert utdanning - og, HALLO, det ser vi jo vitterlig at det gjør...

Jeg ville tatt redningsvest på min hvis han skulle på båttur. Hvordan er det å overbeskytte? Hvordan er det å sy puter under armene på ham? Opplevelsen det er å falle overbord eller ligge i vann er sikkert nokså skremmende det også, man må ikke DRUKNE for at det skal kvalifisere som uønsket hendelse eller?

Hvis jeg kan få en unge hjem i live, om så med skader, så velger jeg heller det enn en dødsulykke eller permanente skader. Blir mitt barn et dårligere menneske av det?

Jeg mener, hvis ungen min ble ødelagt i hodet av en sykkelulykke uten hjelm, ville jeg neppe sagt "jaja, det er jo sånt som skjer, ingen grunn til å overbeskytte dem - de må jaggu lære seg å passe på seg selv" - jeg tror, sant å si, det hadde hatt begrenset pedagogisk effekt (for å bruke terminologien til de på pidestall) i ettertid... Kan jeg velge mellom beinbrudd og brudd på hodeskallen, vipper vektskålen til det første, gitt. Kall meg gjerne hysteriker, det kan jeg leve med :roll:

Skjønner ikke helt hva man ønsker å oppnå med å sikre seg minst mulig. De tingene man ikke kan verge seg mot, vil uansett skje. De tingene vi KAN unngå, hvorfor ikke unngå det? Jeg ville funnet liten trøst i at jeg var en fornuftig, laidback mor hvis det skjedde noe alvorlig med poden. Pyttsan, sånt som skjer, liksom?

Det betyr ikke at jeg oppbevarer poden i et polstret rom (jeeez...) men det hender jeg møter voksne jeg synes burde ha opphold på et...

Står det mellom liv og død, velger jeg livet, kall meg pysete. Alt annet, som beinbrudd, skrubbsår, kuttskader etc blir jo bagateller i forhold.

hei

jeg er så enig med deg og du er ikke pysete jeg syns du er for nuftig jeg syns ikke sykkelhjelm og bilsikring kan kalles overbeskytting

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal tenke så mye på det.

Tenk hvor utrolig gøy dette er for barna! Jeg ville heller gledet meg sammen med dem enn å gå rundt å være redd for dem hele tiden.

Dessuten var de jo bedre sikret enn de hadde vært i en buss. Man nekter jo ikke ungene å f.eks dra på skoletur med buss fordi det ikke er seler i den???

hei

her var det snakk om at brannvesenet bør demonstrere sikkerhet ovenfor barna og at den voksne burde latt barnet ha setet og sitte i selen og vis det var for lite så hadde det ikke noe i bilen og gjøre

og det er nå belter i de fleste turbusser, jeg ville ikke latt barnet dra på en skoletur som var lang hvis det ikke var belter

dessuten er det noe helt annet og sikre små barn de kan bli mye alvorligere skadd dersom de ikke er sikret

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt i barnehage

Må si jeg lurer litt på enkelte her, for all del jeg skal be om unskyldning hvis jeg har gjort noe her so mkan tas for å være et personangrep. Det er ikke meningen, jeg har bare blitt litt oppgitt over noen her.

Når det gjelder den branstasjonturen mener jeg jeg har svart på det før, jeg mener barnehagen burde ha tatt sikkerheten mer på alvor når de har fått påpakning for det.

Jeg syns ikke barn skal sitte to og to i en sele, da burde man ta flere runder. Jeg mener og at et barn ikke skal sitte på fanget, jeg mener den voksne burde gått og hvis barnet var for lite til å sikres burde det ikke ha vært med å kjørt.

Jeg kjønner heller ikke hvorfor det er nødvendig å kjøre 4 . 5 kilometer. Det burde holde med en runde rundt plassen, da er ikke sikkerheten så nøye.

Det viktigste er at barn får besøke branstasjonen, får se bilen og sitte i den å se hva som er i den. Når det gjelder de minste barna ser jeg heller ikke at de kan skjønne så mye av det som skjer der, har ikke helt fått med meg om de var med men jeg syns det er tullete hvis man stablet en haug med småunger på fanget i en sånn bil hva skulle de skjønne?

Videre diskuteres det mye her om barn og tur. Jeg står ved det jeg mener om at barn skal kunne sikres sikkert hvis de skal være med på tur jeg skjønner ikke hva somer så galt med det?

Hva angår de minste barna så har de det bra slik vi gjør det. Jeg er enig i at de kan kose seg med dyr, men det er mye å ta hensyn til her, også hvile tid.

Jeg syns folk burde tenke på det. Det er ikke bare lett.

Noen spurte også hun tex om de små barna ikke ble sutrete.

Vi mener barna er bedre tent med å ha det rolig å ha rutiner de trives i her. At de blir mer utrygge på dyr senere ser jeg ikke helt, at et barn som er med på bondegår når det er 1 eller 2 skal huske mye året etter ser jeg ikke, det er klart de husker en stund, men at de husker så mye at det hjelper året etter ser jeg ikke.

Greit at et barn som er vant med dyr tidligere er tryggere men da må det nesten ha vokst opp med dyr, jeg syns ikke man kan si at det er lik det man får med å ta med barna på bondegård.

Vi er på kanskje en slik tur i året, jeg ser ikke at de hadde blitt så mye tryggere av det.

At barna er her betyr ikke at de er i et dyrefritt univers, noen har dyr, og jeg ha av og til også med bikkja.

Jeg ser også at Maya Mor sier at systemet jeg snakker om er så ille at hun heller vil sende barna sine til tex, jeg syns det er å gå langt :o Hva er det jeg har sagt som er så galt? Jeg har sagt at vi er opptatt av sikkerheten det må da være fint? Vi er opptatt av å komme tilbake med barna hele, det må da være bra?

Vi er fordi vi er barnehage opptatt av å lære barna sikkerhet, og være et forbilde for foreldrene, vi må ta dette på alvor, jeg syns ikke det hører hjemme å dra på hassardiøs tur med usikrede barn bare for å dra på tur.

Å mene at det er viktigere at barna er på tur en at de er sikre syns jeg er helt søkt :o

Jeg kunne aldri tenkt meg å dra på tur med en smårolling sutrene på fanget, hva om det skjedde noe? Det ville vært helt forferdelig.

Som vi ser i den andre tråden om skoleklassen som skulle på leirskole, det er klare forskrifter her. - Det er ulovlig, og jeg har sagt det flere ganger og jeg skjønner ikke at folk ikke ser det.

Folk syns også det er ok, og støtter det, jeg fatter det ikke, hvordan er det folk er.

Jeg er helt enig i at barna skal ha turer og naturopplevelser, men jeg mener det skal være klare sikkerhetsregler, det trengs. Det er en fare for ulykker, og man har ikke sjans til å holde igjen en unge hvis det blir bråstopp eller krasj. Folk må tenke over hva det er snakk om. Jeg syns folk skal være opptatt av å ha ansvarlige folk rundt barna, og jeg syns ikke det hører hjemme noe sted det vi ha lest om om å dra på tur med barna over her.

Dog vil jeg si at jeg syns båtturen hørtes grei ut, det er høye riper på slike båter, det er liten sjansje for at noen faller over bord og man får redningsvester fort dersom det skulle skje noe.

At rissikoen er så liten syns jeg gjør at det er utrolig frekt av tex å blande den inn her, det kan ikke sammenlignes med busstur uansett.

Jeg syns man skal være saklig og her er det snakk om sikkerheten, og jeg mener det ikke er forenlig med sikkerhet å kjøre buss med barn på fanget usikret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre diskuteres det mye her om barn og tur. Jeg står ved det jeg mener om at barn skal kunne sikres sikkert hvis de skal være med på tur jeg skjønner ikke hva somer så galt med det?

Hva angår de minste barna så har de det bra slik vi gjør det. Jeg er enig i at de kan kose seg med dyr, men det er mye å ta hensyn til her, også hvile tid.

Vi mener barna er bedre tent med å ha det rolig å ha rutiner de trives i her. At de blir mer utrygge på dyr senere ser jeg ikke helt, at et barn som er med på bondegår når det er 1 eller 2 skal huske mye året etter ser jeg ikke, det er klart de husker en stund, men at de husker så mye at det hjelper året etter ser jeg ikke.

Jeg ser også at Maya Mor sier at systemet jeg snakker om er så ille at hun heller vil sende barna sine til tex, jeg syns det er å gå langt :o Hva er det jeg har sagt som er så galt? Jeg har sagt at vi er opptatt av sikkerheten det må da være fint? Vi er opptatt av å komme tilbake med barna hele, det må da være bra?

Vi er fordi vi er barnehage opptatt av å lære barna sikkerhet, og være et forbilde for foreldrene, vi må ta dette på alvor, jeg syns ikke det hører hjemme å dra på hassardiøs tur med usikrede barn bare for å dra på tur.

Å mene at det er viktigere at barna er på tur en at de er sikre syns jeg er helt søkt :o

Jeg kunne aldri tenkt meg å dra på tur med en smårolling sutrene på fanget, hva om det skjedde noe? Det ville vært helt forferdelig.

Som vi ser i den andre tråden om skoleklassen som skulle på leirskole, det er klare forskrifter her. - Det er ulovlig, og jeg har sagt det flere ganger og jeg skjønner ikke at folk ikke ser det.

Folk syns også det er ok, og støtter det, jeg fatter det ikke, hvordan er det folk er.

Jeg er helt enig i at barna skal ha turer og naturopplevelser, men jeg mener det skal være klare sikkerhetsregler, det trengs. Det er en fare for ulykker, og man har ikke sjans til å holde igjen en unge hvis det blir bråstopp eller krasj. Folk må tenke over hva det er snakk om. Jeg syns folk skal være opptatt av å ha ansvarlige folk rundt barna, og jeg syns ikke det hører hjemme noe sted det vi ha lest om om å dra på tur med barna over her.

Dog vil jeg si at jeg syns båtturen hørtes grei ut, det er høye riper på slike båter, det er liten sjansje for at noen faller over bord og man får redningsvester fort dersom det skulle skje noe.

.

her er det snakk om sikkerheten, og jeg mener det ikke er forenlig med sikkerhet å kjøre buss med barn på fanget usikret

Skriver under her!!

Fikk helt sjokk i går når jeg var ute å kjørte med samboeren.. på motortveien i nermere 100...plutselig sier sambo at sjåføren i bilen bak sitter med en unge på fanget å kjører...

Trodde det først ikke men så kjørte bilen forbi og jammen gjorde ikke sjåføren det, satt med en gutt ca 3 år på fanget å kjørte i 100....

Så jeg vil si at det er mangen forskjellige foreldre og bhg. annsatte..

Jobber i bhg. og må si at vi er ofte uenige om mangen ting.blant annet barnas sikkerhet, hva de får lov til og hva de ikke får lov til.

Må også si atselv om du er utdannet førskolelærer så er det ikke sagt at du kan alt...har førskolelærer på jobben som gir fullstendig f... i alt...

Når vi var på tur med de små 1 - 3 så tok vi taxi fra a - b, dette gjør vi en gang i året, og siden det er så sjeldentså tar vi taxi, vil ha de trygge og forsvarlig sikkret. Det er også enklere for oss som annsatte og de kommer tilbake til sovetiden sin...

De store barna er mye på tur med t bane og buss..

Har vært på gressholmen med noen av de og da måtte de ha med redningsvest...vil komme hjem med alle like hele...

Kall det hva dere vil men jeg som bhg. annsatt ville ikke sovet godt om et barn som jeg hadde ansvar for hadde blitt skadet eller i verste fall drept, og jeg hadde vist at jeg hadde kunne sikkret barnet bedre.. Ulykker kan skje men i min bhg. går sikkerheten forann ganske mye og det er jeg glad for..

det er ikke bare noen barn vi snakker om det er barn vi ser hver dag i flere år gjerne, og tro det ellerei noen av oss som jobber i bhg. ( håper det er meste parten av oss) blir utrolig glad i barna...

Men det går grenser for hvorforsiktige mann kan være, den brannbill turen var nok ikke så farlig...

Tro det eller ei vi vil beskytte barna deres så godt vi kan så lenge vi har ansvar for dem.. Hvertfall jeg og de jeg jobber med...

må bare spørr dere som jobber i bhg. som ikke synst sikkerhet er så viktig:

Får barna deres lov til å sykkle på tohjulssykkler uten hjelm?

Det får nemelig ikke våre lov til!!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hviletid...? Vi hadde med vogner, vi, ungene sov så godt atte :wink:

Lett...? Hvem har sagt at det skal være lett å gå på jobben? :o

Vi snakker ikke om langvarig lærdom når det gjelder så små barn, vi snakker om øyeblikksopplevelser og sansestimulering.

Jeg ser også at Maya Mor sier at systemet jeg snakker om er så ille at hun heller vil sende barna sine til tex, jeg syns det er å gå langt :o

Vel, her får du det svart på hvitt :wink:

At rissikoen er så liten syns jeg gjør at det er utrolig frekt av tex å blande den inn her, det kan ikke sammenlignes med busstur uansett.

:o *sjokkert Tex, også ansatt i barnehage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Når vi var på tur med de små 1 - 3 så tok vi taxi fra a - b, dette gjør vi en gang i året, og siden det er så sjeldentså tar vi taxi

Taxi...? Har barnehagen din så god råd? Og hva med barnesete, hadde dere med det til alle...?

Åssen gikk det for seg?

......må bare spørr dere som jobber i bhg. som ikke synst sikkerhet er så viktig:

Får barna deres lov til å sykkle på tohjulssykkler uten hjelm?

Det får nemelig ikke våre lov til!!!

:-)

Tenker du på i barnehagen?

Der får de ikke lov til å sykle på tohjulinger i det hele tatt. Og vi har ikke hjelm på de som sitter på trehjulssykkel, nei........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi...? Har barnehagen din så god råd? Og hva med barnesete, hadde dere med det til alle...?

Åssen gikk det for seg?

Tenker du på i barnehagen?

Der får de ikke lov til å sykle på tohjulinger i det hele tatt. Og vi har ikke hjelm på de som sitter på trehjulssykkel, nei........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 74613,
Må si jeg lurer litt på enkelte her, for all del jeg skal be om unskyldning hvis jeg har gjort noe her so mkan tas for å være et personangrep. Det er ikke meningen, jeg har bare blitt litt oppgitt over noen her.

Ikke ta det for tungt da. Om du ikke er enig med den indre sirkel her så er det fort gjort å bli uthengt.

Synes du skriver mye bra og håper du blir værende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med dette barnet hadde vært på lik tur året før, burde trådstarter tatt opp problemstillingen med personalet før turen.

Mye kan ordnes med god kommunikasjon. :wink:

Mayamor

Tro meg, det ble tatt opp i forkant.

Jeg reagerte ikke så voldsomt på at to og to satt i samme sete, men på at et barn satt i fanget på en voksen. Dette ble likevel ikke tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig' date=' Embla, og mine barn bruker naturligvis både bilbelte og sykkelhjelm. Men jeg husker lange bilturer fra da vi var små, og det var som regel ikke belte i bilen engang. Og vi overlevde da før også......... Og sykkelhjelm ante vi ikke hva var for noe......... :wink:[/quote']

Dette synes jeg ikke er et godt argument, men deg om det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg synes det var bedre at hovedinnlegger (siden hun hadde erfaring og bange anelser fra året før) holdt sitt barn hjemme/borte fra denne utflukten!

Vi tok det jo opp med barnehagen, jo! Og de lovet bot og bedring. Det skulle ikke gjenta seg! Derfor var det egentlig ikke med bange anelser vi sendte jenta i barnehagen den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ungene gå ut å slå seg, la de fryse litt, la de knekke en arm og skrubbe et kne - la de lære seg å passe på seg selv og å passe seg for det som er vondt og farlig! Hvor skal de få denne lærdommen hvis de aldri får erfaring med at noe kan gå galt?

:roll:

Sånn snakker et menneske som ikke har mistet noen av de nærmeste i bilulykke.

Mine barn hopper på trampoline, klatrer i trær, sykler og alt som "andre" barn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Sånn snakker et menneske som ikke har mistet noen av de nærmeste i bilulykke.

Mine barn hopper på trampoline, klatrer i trær, sykler og alt som "andre" barn gjør.

Enhver blir farget av sine erfaringer. Det betyr vel kanskje at man ikke lenger har den gjennomsnittelige holdningen til forskjellige ting. Fex som mor til et barn som har syklet alene på badetur og blitt overfallt og drept, sender du ikke lillesøster avgårde noen år senere. Men massevis av jenter er ute og bader alene med venner hver eneste sommer, og det går som regel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest jubajuba

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg er faktisk ikke så langt fra enig med trådstarter.

Og jeg er en av alle dem som utdanner meg for å jobbe i barnehage, og opplever en skremmende holdning til hvordan vi som ansatte skal behandle ANDRES barn.

Jeg ønsker å behandle ditt barn som om det var mitt eget. Altså, redningsvest ved kai og i båt, sikring i bil, og i buss. For...det fins busser med sikkerhets seler, og skulle jeg bestilt buss til en hel flokk barn ville jeg bestilt buss med seler.

På tur med kniv, da tar vi første hjelpskofferten med.

Og lar ikke barna spikke uten tilsyn.

Barn kan brekke bein, falle ned fra trær, få skrubb sår og flenger. Men som ansatte i barnehage er det vårt ansvar å forebygge skader. Det er ikke det samme som at vi skal overbeskytte barna.

Og dessuten...om da barna lærer at de ikke trenger seler i brannbilen, i bussen, osv, hva slags holdninger gir vi dem da?

Jeg er daglig ute i trafikken, og møter mange med en manglende respekt for menneskeliv. De oppfører seg og kjører som om de var den eneste ene med tillatelse til å være på veien. Mon er de mer respektfulle om de møter en brannbil, men når de oppdager at den er full av barn, og sniker seg frem i sneglefart. Da kan jeg love deg at respekten er borte.

Barn skal sikres i bil. Såfremt det er mulig. Og biler skal ikke fylles til trengsel. Jeg er enig med trådstarter. Barna våre er det viktigeste vi har og vi vil alle forvente at de blir tatt vare på på aller beste måte både i skole og i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansatt i barnehage
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg er faktisk ikke så langt fra enig med trådstarter.

Og jeg er en av alle dem som utdanner meg for å jobbe i barnehage, og opplever en skremmende holdning til hvordan vi som ansatte skal behandle ANDRES barn.

Jeg ønsker å behandle ditt barn som om det var mitt eget. Altså, redningsvest ved kai og i båt, sikring i bil, og i buss. For...det fins busser med sikkerhets seler, og skulle jeg bestilt buss til en hel flokk barn ville jeg bestilt buss med seler.

På tur med kniv, da tar vi første hjelpskofferten med.

Og lar ikke barna spikke uten tilsyn.

Barn kan brekke bein, falle ned fra trær, få skrubb sår og flenger. Men som ansatte i barnehage er det vårt ansvar å forebygge skader. Det er ikke det samme som at vi skal overbeskytte barna.

Og dessuten...om da barna lærer at de ikke trenger seler i brannbilen, i bussen, osv, hva slags holdninger gir vi dem da?

Jeg er daglig ute i trafikken, og møter mange med en manglende respekt for menneskeliv. De oppfører seg og kjører som om de var den eneste ene med tillatelse til å være på veien. Mon er de mer respektfulle om de møter en brannbil, men når de oppdager at den er full av barn, og sniker seg frem i sneglefart. Da kan jeg love deg at respekten er borte.

Barn skal sikres i bil. Såfremt det er mulig. Og biler skal ikke fylles til trengsel. Jeg er enig med trådstarter. Barna våre er det viktigeste vi har og vi vil alle forvente at de blir tatt vare på på aller beste måte både i skole og i barnehage.

Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert Vegar

Må si jeg er ganske sjokkert her jeg også. :o Greit den turen i brannbilen, jeg syns ikke det var så mye galt med det, men et barn skal ikke sitte på fanget til en voksen.

Å dra med barn på tur på den måten er direkte skruppelløs.

Jeg har jobbet i barnehage og med barn i mange år og det kunne aldri ha falt meg inn å gjøre noe sånt.

Hva tenke man med da?

Jeg mener ikke å angripe men jeg syns det er tåpelig å arrogant å argumentere slik som tex gjør, undskyld meg tex men enten så har man mulighet til å ha med seg de minste sikkert eller så har man det ikke, man må være voksen her.

Å kjøre med barn på fanget er ikke lov, hvor har du det fra at det er lovligg?

Jeg syns det er sjokkerende og høre er foreldre som syns at dette ikke gjør noe?

Jeg syns vi bør sitte å tenkte etter hva dette er.

Og tex og støtte seg til det Maya Mor sa er ikke helt glupt når så mange barnehageansattte går mot deg.

Kanskje du burde tenkte mer over hva du gjør.

Skjønner ikke at ikke noen foreldre ikke har prottestert.

Sier dere ikke hva dere gjør.

Hvis dere hadde blitt stoppet hadde dere ikke fått kjøre videre hva hadde dere sagt til barna da.

Hva om det hadde skjedd en ulykke. Det er nesten så jeg hadde ville sett deg i en situasjon der du hadde måtte ringe foreldrene å fortelle noe sånt. Ville du vært like høy på pæra og arrogant da? Undskyld meg men det er sånn du er her.

Jeg syns det er helt sjokkerende hvordan enkelte gjør ting som dette :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

En buss har x antall sitteplasser og x antall ståplasser. Om man som ettåring sitter alene i et sete eller står på gulvet er vel ett fett rent sikkerhetsmessig. For loven sier nemlig ingenting spesielt om at barn må sikres i turbuss, der det ikke er montert sele. Og jeg setter heller ettåringen min på fanget til en voksen, fremfor at hun skal stå alene på gulvet.

Jeg er ikke styrer i barnehagen, og må forholde meg til arbeidsinnstruks. Styreren har sjekket ut gjeldende lover og regler, og jeg har ingen rett til å nekte å utføre mine pålagte arbeidsoppgaver så lenge styrers instrukser ikke går imot norsk lov.

Nå har det seg slik at jeg kjenner Mayamor etter flere år her på KG, og vet godt hva hun står for i forhold til barn og sikkerhet. At hun vil velge å plassere sine barn hos meg ser jeg på som en enorm tillitserklæring, da damen faktisk er svært så fornuftig.

For øvrig hadde vi mange, mange foreldre med på denne turen, som selv satt med sine små på fanget.

Dersom det hadde skjedd en ulykke ville det ikke vært mitt ansvar å ringe alle foreldrene all den dag jeg ikke er styrer i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...