Gå til innhold

“Hvor er dette hans lovte nærvær»


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

«Hvor er dette hans lovte nærvær» - dette sa mange mens Jesus var på jorden for de fleste godtok ikke han som messias på den tiden. Slik er det i dag også. Jeg tenker at det er helt utrolig hvor blinde mennesker i sin anminnelighet er for de profetiene Jesus kom med om hva som skulle kjennetegne hans andre nærvær som usynlig konge i Guds rike. Jesus sa at det skulle vise seg like klart som lynet på himmelen som lyser opp. Og likevel er det nesten ingen som annerkjenner fakta. Folk flest er blinde og latterliggjør fakta om Jesu nærvær. Jeg syntes det er trist å tenke på at verden er i et så åndelig tykt mørke. Men det er heller ikke overraskende for Jesus selv sa at det skulle bli slik under hans nærvær. Han sa «liksom i Noah’s dager slik skal det være i menneskesønnens nærvær - de spiste og drakk, giftet seg og giftet bort og de gav ikke akt før flommen feide dem alle bort.» Med jeg vet jo at det er ikke Gud som styrer verden. Og det er heller ikke mennesker. Det er satan. Satan blir omtalt som «denne verdens gud» og det står at «han har blindet de ikke-troendes sinn side ikke ser lyset fra Guds rike». Dette er virkelig sanne ord som har gått i oppfyllelse nå i moderne tid. Jeg ser at Jehovas vitner blir hånt og latterliggjort fordi de prøver å gjøre folk oppmerksomme på nettopp dette. Det er utrolig hvordan Satan har lykkes i å blinde menneskenes sinn. Jeg syntes det er veldig trist å se hvordan folk flest reagerer på budskapet om Riket og også hvordan Guds navn blir vanæret i den frafallene kristenheten. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...