Gå til innhold

Julekort med bilder når det er "dine" og "mine" barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja - hvordan gjør man egentlig det? Hva er mest naturlig når man har barn selv og har funnet seg en partner med barn, og så ønsker man å lage julekort med bilder på til venner og kjente. Alle venner og kjente kjenner ikke nødvendigvis hele den nye familien, men det finnes noen som gjør det. Lager man flere forskjellige kort, f.eks ett med mor+stefar+ mors barn, et annet med far + stemor + fars barn, eller lager man av hele bunten? Eller er det andre løsninger som er vanligst? 

Og har det noe å si hvilken alder barna er i? F.eks hvis det er en viss aldersforskjell i forholdet slik at fars barn er voksne mens mors barn er i barneskolealder? 

Anonymkode: b3e67...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmeboende? Voksne barn ønsker ofte ikke være på julekort.

Anonymkode: 728a9...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner har alltid hatt med alle barn på julekortet, noe annet ville egentlig være litt rart synes jeg. Voksne barn kan evt velge å ikke være med, men jeg synes det hadde vært rart å lage egne kort for de ulike familiene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er TS. 

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg stusset litt over ett av bildejulekortene jeg fikk i år. Situasjonen er den at hun har ganske små barn mens han har ganske voksne barn. Julekortet inneholdt bilder av paret sammen med mors barn. Den forhåndstrykte hilsningen på kortet inneholdt også kun navnene til hun, ham og hennes barn. Det var med andre ord egentlig kun et kort fra henne og hennes nærmeste. Hans familie var utradert, og det er det jeg synes er litt trist. Jeg kjenner begge fra før de to ble et par. 

Jeg ville i det minste forventet at de hadde skrevet "hilsen hun og ham med familier" eller liknende. 

Anonymkode: b3e67...09c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Best hvis man sortere de rett og stiller opp etter hvem de tilhører

Anonymkode: 8d10c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Ja - hvordan gjør man egentlig det? Hva er mest naturlig når man har barn selv og har funnet seg en partner med barn, og så ønsker man å lage julekort med bilder på til venner og kjente. Alle venner og kjente kjenner ikke nødvendigvis hele den nye familien, men det finnes noen som gjør det. Lager man flere forskjellige kort, f.eks ett med mor+stefar+ mors barn, et annet med far + stemor + fars barn, eller lager man av hele bunten? Eller er det andre løsninger som er vanligst? 

Og har det noe å si hvilken alder barna er i? F.eks hvis det er en viss aldersforskjell i forholdet slik at fars barn er voksne mens mors barn er i barneskolealder? 

Anonymkode: b3e67...09c

Vi har bare mine og våres barn, men de er da alle med selv om vi da må ta bildet lang tid i forveien pga utflyttede barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spesifiserer ikke TS alderen på de "ganske voksne barna", men dersom barna har flyttet ut, eller har bikket 20, så er det veldig rart å ha de med på julekortet, synes jeg.

Er de eldste arna tenåringer derimot, så ville jeg hatt alle eller ingen.

Anonymkode: 88536...c0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker alle må få gjøre som de selv føler er riktig. 

Når julekortet begynner å bli et stort problem dropper man det bare. Eller sender et bilde av hunden med nisselue. 

Anonymkode: 4d331...ca0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner med sammensatte familier har med alle barna på alle julekortene. Med andre ord samme kort til alle. Barna er med helt til de flytter hjemmefra.

Anonymkode: 51f01...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og mine barn til min familie. Han og hans barn til hans familie. Alle til felles venner 

Anonymkode: b2b9f...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.12.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Jeg er TS. 

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg stusset litt over ett av bildejulekortene jeg fikk i år. Situasjonen er den at hun har ganske små barn mens han har ganske voksne barn. Julekortet inneholdt bilder av paret sammen med mors barn. Den forhåndstrykte hilsningen på kortet inneholdt også kun navnene til hun, ham og hennes barn. Det var med andre ord egentlig kun et kort fra henne og hennes nærmeste. Hans familie var utradert, og det er det jeg synes er litt trist. Jeg kjenner begge fra før de to ble et par. 

Jeg ville i det minste forventet at de hadde skrevet "hilsen hun og ham med familier" eller liknende. 

Anonymkode: b3e67...09c

Dette har jeg også sett. Eneste forskjell var at hans barn ikke var voksen, men tenåring, ca 6-7 år eldre enn felles barn. 
 

Trist er eneste ordet for sånt. 
 

Må sies at han endte opp med å skille seg fra kone nr 2 også. Så noen menn har det bare i blodet. 

Anonymkode: 4f8bc...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et julekort viser jo familien/ungene i familien. Så ville være merkelig om dere lagde 2 julekort. Da får alle andre denne julen da se hele familien deres :) 

Anonymkode: f50c4...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ha tatt med alle. Såfremt barna ville. Enkelte tenåringer vil ikke. Her sluttet vi å ta med barn da de var ferdige med videregående, og flyttet ut. Da regnes de jo som voksne, og kan selv bestemme om de vil skrive julekort. 

Anonymkode: 86892...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi dine og vårt barn, dvs samboer har en fra før og sammen har vi ett barn. Eldste er 14 og har ingen lyst eller interesse av å avbildes på julekort eller lignende. Yngste er 2 og er den som er på bilde. Som tekst har vi en julehilsen som er fra oss alle fire. 

Anonymkode: 99b08...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har hans på 12, min på 12, felles på 3 og 5. 

Alle med på felles kort så lenge de vil 

Anonymkode: ef9df...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...