Gå til innhold

Besøke noen fremmede som nisse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere tenkt om det kom en fremmed nisse og banket på døren julaften. Gjerne etter nissen hadde vært der? Har lyst til å glede en tilfeldig familie med gave fra Julenissen i år. Være den ekte nissen som kommer uanmeldt. Har ikke noen familie selv og hadde vært morsomt å gledet naboen uten at de forstår det er meg.

Tror ikke barna har rattkjelke. Så tenkte litt på en på deling. Noen andre forslag til en super gave?

Foreldrene kan få en kurv med noe fint tenkte jeg.

Anonymkode: c3ecf...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det stod en nissekledd person på døra som ikke ville identifisert seg ville jeg selvsagt ikke invitert ham inn. Synes du skal fortelle i allefall en av de voksne i familien om planen, som ellers høres veldig koselig ut. 

Anonymkode: b3e31...205

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det stod en nissekledd person på døra som ikke ville identifisert seg ville jeg selvsagt ikke invitert ham inn. Synes du skal fortelle i allefall en av de voksne i familien om planen, som ellers høres veldig koselig ut. 

Anonymkode: b3e31...205

Er litt av poenget å overraske alle. Håper de ikke gjenkjenner stemmen. Men kan ikke fatte at de skal tro det er naboen uansett

Anonymkode: c3ecf...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri sluppet deg inn. Hadde låst inngangsdøren og slukket lyset, så hadde fått stått der.

Anonymkode: d945e...d3b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt livredd. Ikke gjør det uten å avklare det med i alle fall en av de voksne først.

Anonymkode: fc862...b28

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier som de andre: hadde aldri sluppet deg inn. Samtidig liker jeg ideen. Hva om du ringer på, passer på at noen ser deg (f. eks. gjennom vinduet), vinker til dem, setter fra deg gavene på trappa og går?

Anonymkode: 7abdb...ebf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller ikke sluppet deg inn 😂

Men vi har leid inn en nisse som ingen av oss kjenner til julaften, er et par stykker i området som pleier å «leie seg ut», så snakk med en av de voksne, overraskelsen er jo mest for barna.

Anonymkode: 86db1...9f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ein fin tanke, men... Beklager, men det hadde ikkje gått som du hadde ønska, eg hadde låst døra og vurdert å ringe politiet. Korleis ville du sjølv likt det om ein "ukjent" person kledd i nissekostyme sto på døra di og ville inn nær familien din "med gaver"? Ingen oppegående mennesker ville sluppet deg inn i huset sitt. Så enten bør du snakke med ein av dei vaksne i huset på forhånd eller så bør du slå fra deg den ideen ganske raskt. 

Endret av _nubbenella
Skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en super ide, MEN: Du må avklare det med en av de voksne i familien først. Du behøver ikke nevne gaven du har tenkt til å gi, bare spørre om de kunne tenke seg at du var julenisse for de i år. 

Jeg hadde gladelig betalt penger for å få en «nisse» på døra julaften (men hadde selvsagt ikke sluppet inn en fremmed nisse som dukket opp uten avtale, og dersom du hadde lagt igjen gaver hadde jeg nok tenkt at du hadde gått feil og ikke sett noen annen løsning enn å ringe politiet for å gi beskjed, i tilfelle noen etterlyste sine manglende julegaver)

Anonymkode: 77d4e...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare støtte de andre her i tråden - det må avklares med husstanden først!

Jeg hadde blitt livredd om det plutselig sto en fremmed, tildekket nisse som ville inn i huset. Det er jo så mange syke folk der ute, at jeg ville vurdert å ringe politiet tror jeg. Man kan jo ikke vite om det er en «hyggelig nabo» eller «gal, truende person» som prøver å komme seg inn, med mindre man da gjenkjenner vedkommende. 

Husk at mange barn synes det er skummelt med nissen og, så det er jo enda en grunn til at det ikke er greit å komme uanmeldt på døra til folk. 

 

Anonymkode: acd84...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en super ide, MEN: Du må avklare det med en av de voksne i familien først. Du behøver ikke nevne gaven du har tenkt til å gi, bare spørre om de kunne tenke seg at du var julenisse for de i år. 

Jeg hadde gladelig betalt penger for å få en «nisse» på døra julaften (men hadde selvsagt ikke sluppet inn en fremmed nisse som dukket opp uten avtale, og dersom du hadde lagt igjen gaver hadde jeg nok tenkt at du hadde gått feil og ikke sett noen annen løsning enn å ringe politiet for å gi beskjed, i tilfelle noen etterlyste sine manglende julegaver)

Anonymkode: 77d4e...0ce

Men du forstår vel at det er rett når alle navnelappene er riktige?

Anonymkode: c3ecf...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært så bra å få brukt denne masken jeg ikke fikk brukt halloween. Skal selvfølgelig ta på skjegg og lue og sånne små runde briller, så den ikke blir så skummel. Men jeg hadde blitt uigjennkjennelig. Troverdig gammel nisse

https://no.pinterest.com/pin/358951032800164382/

Anonymkode: c3ecf...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville aldri sluppet inn et utkledd, fremmed menneske som dukket opp uventet og nektet å indentifisere seg, hverken på julaften eller noen annen dag. Om vedkommende hadde med seg pakker merket med navnene til alle i familien hadde bare gjort det mer creepy - det oser stalker, ikke vennligsinnet julenisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god tanke, bare å legge ut på Finn og spørre om noen trenger en nisse

Anonymkode: 9b1bd...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2019 den 16.34, AnonymBruker skrev:

Det er en god tanke, bare å legge ut på Finn og spørre om noen trenger en nisse

Anonymkode: 9b1bd...8a4

Tanken er å glede naboen. Ikke noen fremmede

Anonymkode: c3ecf...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått besøk av naboen uanmeldt en juleaften, vi stusset litt da det ringt på, men vi voksne kjente jo raskt igjen naboen og da var det greit. Så hvis de voksne raskt vil gjenkjenne deg tenker jeg at det kan være en grei overraskelse, men kom da heller litt tidlig på kvelden (ca fem eller noe). 

Vil du være fremmed for de så ville jeg latt være, de fleste er ganske skeptiske til utkledde fremmede folk som vil inn. Og for dyre gaver kan også gjøre det litt rart.

Anonymkode: 7b161...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...