AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Del Skrevet 15. desember 2019 Hei, Jeg er en nybegynner innen strikking, og lurer på noe jeg ikke har klart å knekke koden på. Jeg har kjøpt noe garn for å øve på: Strikkefasthet: 12 m i glattstrikk på pinne 8 = 10 cm. Spørsmålet mitt er: Jeg vil strikke en lue, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem uten å kjøpe mange sett med pinner, og/eller strikke mange prøvelapper. Jeg har noen venner som kan bare kjøpe garn og regne om i hodet, men de klarer ikke helt å forklare det til meg. Hvordan funker dette? Kan noen forklare "reglen til meg? Håper at noen kan forklare meg dette. På forhånd takk for alle innspill. Anonymkode: 6414c...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Del Skrevet 15. desember 2019 Du måler omkrets på hodet, legger opp antall masker i forhold til hvor mange m pr 10 cm. Og strikker. Om du ikke vil strikke prøvelapp så kan du bare klandre deg selv om strikkefastheten blir feil 😛 Anonymkode: e08d1...69f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Del Skrevet 15. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du måler omkrets på hodet, legger opp antall masker i forhold til hvor mange m pr 10 cm. Og strikker. Om du ikke vil strikke prøvelapp så kan du bare klandre deg selv om strikkefastheten blir feil 😛 Anonymkode: e08d1...69f Ah, okei. Jeg har ikke noe problem med å strikke en prøvelapp, men hvis realiteten er at jeg må strikke veldig mange for å finne rett fasthet, så gjør jeg det 😄 Problemet nå er at jeg kun har to sett med pinner: en rundpinne på 8mm og en på 6mm. Anonymkode: 6414c...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Del Skrevet 15. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ah, okei. Jeg har ikke noe problem med å strikke en prøvelapp, men hvis realiteten er at jeg må strikke veldig mange for å finne rett fasthet, så gjør jeg det 😄 Problemet nå er at jeg kun har to sett med pinner: en rundpinne på 8mm og en på 6mm. Anonymkode: 6414c...143 Det blir vanvittig stor forskjell, strikk en lapp på p 8 først, om du strikker for stramt må du gå opp en halv str, om du strikker for slakt må du ned en halv str 😛 om du skal følge strikkefastheten på garnet du har Anonymkode: e08d1...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå