Gå til innhold

The ordinary


Behappy

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta meg sammen og hjelpe den dårlige upleide huden i ansiktet. Nå vasker jeg meg bare med vann, sminker meg med «brunkrem» og mascara. 
jeg har tørr hud med kviser, porer og en del ujevnheter (krise). 
 

jeg har sett litt på merket «the ordinary» da det var rimelig når man skal kjøpe mye på en gang. Men det er jo nesten «gresk» for meg å forstå hvilke produkter jeg trenger. Noen som kan hjelpe meg litt på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvilken hudtype du har da, men jeg har kombinert fet og fuktfattig hud, lett for å få urenheter.

På morgenen renser jeg med rensevann fra Garnier, på kvelden hel fra garnier. Resten er the ordinary.

På morgenen bruker jeg niacinamide serumet etterfulgt av natural moisturizing factors kremen. På kveldstid salisylsyre serum etterfulgt av magnesium ascorbyl phosphate kremen. En kveld i uka bruker jeg aha bha peeling solution etterfulgt av rosehip oljen. Av og til glycolic acid toner på kveldstid.

Ville introdusert et produkt av gangen, i tilfelle du skulle reagere på noe. Begynn med f.eks dagkrem (bruk den gjerne morgen og kveld i starten), så nattkrem. Så ett serum, osv. Skal du prøve aha bha masken bør du bygge opp tiden du har den på over tid, begynn med 3-4 minutter og øk sakte mot 10 min.

Anonymkode: 21051...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant litt info på vita sin side, men jeg endte opp med å bestille det som var til kvisete hud og det som var til vanlig hudpleie. Jeg bestilte kanskje dobbelt opp. Men tar med meg tipset om å begynne med et produkt av gangen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må sjekke hvilke produkter som ikke skal brukes samtidig. Deciem (eieren av the ordinary) har en app som heter Skincare. Der kan du legge inn produktene du har for morgen og kveld. Kryss av for det du bruker så får du beskjed om noe av det andre ikke funker å kombinere....håper du skjønte. Mye produkter som elimineres av andre. Jeg begynte å bruke the ordinary i fjor og følte det var helt overveldende i starten å skulle bygge opp en rutine, men nå har jeg oversikt. Jeg er medlem av en Facebook gruppe som heter «The ordinary and deciem chat room», der mennesker fra hele verden er samlet for å diskutere hudpleie og gi tips og råd. Du kan også sende en Mail til Deciem, de vil da gi deg ett skreddersydd opplegg basert på din hudtype. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 23.25, Behappy skrev:

Jeg fant litt info på vita sin side, men jeg endte opp med å bestille det som var til kvisete hud og det som var til vanlig hudpleie. Jeg bestilte kanskje dobbelt opp. Men tar med meg tipset om å begynne med et produkt av gangen

 

Kan du si hva du har bestilt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- lactic acid 10%
- hyaluronic acid 2%
- natural mousturizing

- 100% plant derived squalane

- niacinamide 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey, husk at hyaluronsyre binder fukt i huden. I det tørre klimaet vi har i Norge på vinteren er det lurt å tilføre en del hyrerende produkter i tillegg til hyaluronsyre, hvis ikke kan du risikere at den trekker vann fra huden din. Jeg anbefaler å bruke en hydrerende toner etter rens, gjerne i flere lag, før hyaluronsyre. Legg også gjerne ett lag over hyaluron, klapp dette inn med hendene. 
 

niacinamid blir jo beskrevet som ett vidundermiddel for det meste, og mange elsker dette produktet fra TO.  Vær obs på at noen reagerer på den, og får mere uren hud av den. Det er vanlig å «purge» ei stund i starten, men om det ikke går over bør du kutte den ut. 
 

så har du lactic acid 10%, har du erfaring med syrer fra før? Den er ganske sterk. Start med å bruke den en gang i uken Max. På TØRR hud. Følg deretter opp med squalane og nmf. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 23.29, Behappy skrev:

- lactic acid 10%
- hyaluronic acid 2%
- natural mousturizing

- 100% plant derived squalane

- niacinamide 10%

Hvor har du kjøpt lactic acid serumet? Har lett etter det på nett, men det er utsolgt overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...