Gå til innhold

Kan man få negative tester, men likevel være flere uker gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Dere kan ikke vite om jeg er gravid. Det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er: Går det an å få negative tester, men faktisk være gravid? Har noen av dere opplevd det? Jeg har jo hørt om de som ikke visste de var gravid, og de fikk negativ test til og med lengre ut i svangerskapet.

Anonymkode: 25e08...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke lese det som er under, men det er bare min situasjon for øyeblikket:

Jeg har ikke fått mensen, er ca to-tre uker over... Har masse stikninger nede i magen, nært hoften. Det er mest på venstre side.

Får små murringer/krampeaktige følelser uten smerte i nedre mageområdet/underliv. Det er stikningene som er litt vonde. Har kun kjent på dette da jeg var gravid for noen måneder siden, men jeg hadde tidlig spontanabort. Da fikk jeg positive tester.

Men nå... Jeg er så full av følelser, blir sur og lei meg av aaalt. Spesielt katter får meg til å gråte, haha. Ingen spøk. :fnise:

Jeg fikk en test med to streker for to uker siden, men streken kom lenge etterpå. Den var ganske sterk, med farge. Men etter det har det vært helt hvitt, ingen positive tester. Er så frustrerende... 

TS

Anonymkode: 25e08...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At én test viser feil kan skje en ytterst sjelden gang, men at flere tester på rad viser feil er nesten usannsynlig. 

Anonymkode: d617a...11e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativt selv etter forventet mens, men fikk andre symptomer som gjorde at jeg gikk til legen. Noen utvikler hCG-hormonet sent, da kan legesenteret ta blodprøve.

Anonymkode: 3ebad...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde det likt i fjor hvor mensen var 1 måned forsinket. Skikkelig merkelig måned da den alltid er på 28-30 dager. Fikk svak positiv test når jeg skulle ha mensen men den var så svak at det kunne vært skyggestrek. Mensen kom likevel ikke og etter 4 uker var vi på utredning på sykehuset (da vi i fjor hadde vært prøvere i 2 år), men da hadde de innvending UL som viste at jeg hadde eggløsning akkurat da. Legen sa bare dra hjem å samleie med en gang, men dagen etterpå kom mensen 4 uker forsent 🤷🏼‍♀️ Skjønner ikke helt hva det var.

men uansett: jeg har hørt om folk som ikke har fått positiv test til tross for at de var gravid 😊

Anonymkode: 71abe...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så tilfelle er man et medisinsk unikum. Eller har et helt parti med defekte tester. 

De tilfellene man hører om er fordi eggløsning også har vært ganske forsinket. 

Så finnes det noen ytterst få, her snakker vi promille, som har ultraeffektive nyrer som renser ut hcg i større grad. Men også her snakker vi maks 1-2 uker etter at testen vil slå ut hos en normal person. 

Anonymkode: 50d1e...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger tråden.

Jeg har graviditetssymtomer, og det er nå ei uke siden negativ test. Mensen lar vente på seg.

Testene kan forøvrig bli falske positive når de har gått over "avlesningstiden" hos merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg selv er nysgjerrig på dette. Mest fordi jeg er litt over en uke over tiden jeg vanligvis har fått mensen på, men fått negativ graviditetstest.

Så er spennende å se om dette er folk har opplevd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være snakk om et befruktet egg som ikke klarte å feste seg («streifer») eller som fester seg på feil sted. Hcg produseres etter at et egg har festet seg og regnes derfor som ganske pålitelig for å sjekke graviditet, men av og til kan kroppen «lures» til å tro at dette har skjedd fordi det nesten skjedde. 

Ved graviditet utenfor livmoren er det forresten ikke uvanlig å få positive og negative tester om hverandre.

Anonymkode: 4afcb...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk negative tester i starten, så gikk ut i fra jeg ikke var gravid. Men hadde også masse stikking, så tok en test senere som ble positiv før jeg nesten rakk å tisse på den. Da var jeg 8 uker på vei.

Anonymkode: 8a0cf...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring:

Samleie som førte til graviditet var 24-25. april, fikk negativ test 16.mai og positiv test 21. mai.

Anonymkode: 65977...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Følger 

Anonymkode: ebc53...f48

Tror ikke det kommer mer på denne tråden siden den er fra 2019.

Anonymkode: 7ddab...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...