Gå til innhold

Ørret og potetbåter i stekeovnen, samtidig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier som regel å ha ris til ørret, men i dag vil jeg ha hjemmelagde potetbåter. Ideen var god helt til jeg kom på at da må jeg ha begge deler i stekeovnen samtidig. Er det mulig, og hvordan gjøres det? Vanligvis steker jeg ørretfilet i en ildfast form på 200 C i 20 min, over - og undervarme. Potetbåtene legger jeg på et stekebrett og tar grillfunksjon på 250 C for så å skru ned varmen etterhvert.

Noen som kan hjelpe meg?

Anonymkode: b02f0...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får sikkert bedre svar enn dette, men sett inn potetene som du vanligvis gjør, skru så fra grill til over- og undervarme og vent til ovnen holder 200 grader før du setter inn ørreten, bak så alt ferdig. Mulig potetene kan bli overbakt eller underbakt men..

Anonymkode: bc70d...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøkkelen her er å gi potene et forsprang slik at fisk og potet er ferdig (omtrent) samtidig. bruk gjerne varmluft. steketermometer er en god ide i fisken, da er du sikker på når den er ferdig. 45 grader er passe synes jeg

alt så setter du potetene øverst, ørreten under og bruker overvarme. da vil potetene få mer varme, men må nok fortsatt få et forsprang for å unngå å oversteke fisken.

Anonymkode: 480a0...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...