Gå til innhold

Er det tilfeldig at armene våre er akkurat lange nok til å tørke oss i rumpa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tørker de som mangler armer seg bak? 

Anonymkode: 23f0c...730

De tørker seg foran i stedet.

Anonymkode: 51450...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når begynte vi å tørke oss bak? Jo, lenge etter armene var den lengden de er.

Men det faktum at vi mennesker kan holde igjen avføring med rektum, er noe biologien tjenestegjorde oss med etterhvert som vi mistet heldekkende hår. Imotsetning til alle andre arter. Men på dette tidspunktet hadde vi de armene vi har. 10k tusener av år siden. Lenge før dopapir, aviser og egentlig blader.

Er ikke 100% sikker, men 99.99% .

Anonymkode: b6dc3...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er det det?

Hvorfor er armene våre akkurat den lengden? Jeg kan ikke komme på noen annen grunn til at de ikke er enten kortere eller lengre.

Men i dyreriket ellers virker det heller ikke som om det er viktig å kunne tørke seg i rumpa, så kanskje det ikke er noen evolusjonsmessig fordel. Men hva er da grunnen til at armene våre er den lengden de er?

Anonymkode: 51815...8b4

Når vi gikk fra å gå på alle fire, til å å gå på to bein- så har det ikke gått lang nok tid (evolusjonsmessigtil at lengden på armene ble noe særlig kortere. De har krympet betraktelig som det er. Se på sjimpanser. Nå, som vi bruker de til de formålene vi har idag, så tror jeg ikke det kommer til å endre seg noe særlig i kortere retning. 

Anonymkode: b6dc3...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi gikk fra å gå på alle fire, til å å gå på to bein- så har det ikke gått lang nok tid (evolusjonsmessigtil at lengden på armene ble noe særlig kortere. De har krympet betraktelig som det er. Se på sjimpanser. Nå, som vi bruker de til de formålene vi har idag, så tror jeg ikke det kommer til å endre seg noe særlig i kortere retning. 

Anonymkode: b6dc3...103

Jeg tror neppe dagens tørking er nok til å stoppe en forkorting av armene dersom det er dit evolusjonen vil ha oss. Så før eller siden må begynne å tørke hverandre.

Kvinner tørker hverandre allerede i dag, men for menn kommer det til å bli en sjokk-overgang.

Anonymkode: 10fca...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tørker de som mangler armer seg bak? 

Anonymkode: 23f0c...730

De som mangler armer (eller har andre alvorlige handicap) er i alle tilfeller avhengige av hjelp fra andre mennesker til å overleve i det hele tatt. (Og fossile levninger tyder på at våre forfedre har tatt vare på pleietrengende familie/stamme-medlemmer LENGE.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På 12.12.2019 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Det naturlige for tobente primater, er å sitte på huk og trykke ekskrementene ut. Ved normal avføring vil det da ikke samles avføringsrester rundt anus.

Da vi begynte å sitte på seter og defekere, og gå med klær, endret dette seg. At armene er lange nok til å tørke seg bak, er bare en bonus fra naturens side. Det er ikke noe evolusjonsmessig fortrinn.

Anonymkode: 0e95a...355

Jo. Har du får korte armer til å tørke deg vil det være masse bæsje der og du får ikke kvinnefolk

Anonymkode: 35cb6...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ryggsøyle er bøyelig, så jeg kunne klart å tørke meg selv med 30 cm kortere armer. For at armene skal bli kortere enn de er må folk med normal eller lang armlengde dø før de får formert seg, eller ingen vil ha dem. Eller så må i det minste folk med korte armer få veldig mange flere barn enn dem med lange. 

Anonymkode: d2075...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for korte armer og det plager meg utseendemessig. Men jeg klarer å tørke meg bak fra baksiden. Ikke framsiden. Klarer dere å tørke dere i rumpa fra framsiden? (Det er jo ikke hygienisk men kun et spørsmål her.)

Anonymkode: a4f5d...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøye designet  av gud for han vil at vi skal stoppe å kutte trær men bruke blader eller klut istedet for papir 

Anonymkode: 32692...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Hvordan tørker de som mangler armer seg bak? 

Anonymkode: 23f0c...730

Før måtte dei nok ha hjelp. I dagens samfunn med toalett der ein har fjernkontroll for både og spyle, tørke og trekke ned; null stress.

Anonymkode: f20c8...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...