Gå til innhold

Når samboer tjener dobbelt så mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal mannen liksom "straffes" med å ta langt mer av utgiftene, bare fordi han jobbet seg frem til å tjene mye mer? 

Anonymkode: 2df73...370

Dette er noe av det dummeste folk her inne greier å lire av seg. Enhver med en anelse kunnskap om samfunnet rundt seg VET at det ikke er sånn at lønnsnivå kun baseres på utdannelse eller "jobbet seg fram". Det kommer an på bransje, det kommer an på offentlig/privat, men har svært lite med at noen er "flinkere" enn andre og derfor "fortjener" bedre betalt. 

At mannen har en jobb hvor han tjener godt er jo fint for han, men sier fint lite om hans "evner" eller at han har jobbet så fryktelig mye mer enn TS. Man kan jo like gjerne se det sånn at særlig mange menn tjener godt fordi de har en samboer som tar unna husarbeid og barnepass. TS skriver at hun - tross at også hun har fulltidsjobb - tar unna det meste av husarbeidet, da er jo hun med på å tilrettelegge for at han (muligens) kan jobbe mer og dermed tjene bedre. I mine øyne er rettferdighet da at HAN faktisk bidrar med mer midler til fellesskapet, ikke sin egen sparekonto. 

Jeg skjønner meg rett og slett ikke på slike menn som TS` samboer, som ikke ønkser å dele med familien sin 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal mannen liksom "straffes" med å ta langt mer av utgiftene, bare fordi han jobbet seg frem til å tjene mye mer? 

Anonymkode: 2df73...370

Han tar jo ikke mer av utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal mannen liksom "straffes" med å ta langt mer av utgiftene, bare fordi han jobbet seg frem til å tjene mye mer? 

Anonymkode: 2df73...370

Skal damen straffes fordi hun ikke kan utvikle karrièren sin fordi han valgte å gjøre henne gravid slik at hun nå må ta seg av hans barn mens han arbeider seg frem til å tjene ytterligere mye mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Barna er her bare annenhver uke og er ikke hennes. Så jeg gjør ALT som var med barna å gjøre.

Så det er 21 timer etter ditt regnestykke. + 6 for snørydding = 27.

Mot 3t støvsuging og vasking.

Anonymkode: 725f0...f24

Du innrømmet jo lett at hun gjorde aller mest husarbeid innendørs?

Har ingen tro på at du tjener 1,55 mill med så dårlig hukommelse

Anonymkode: e6a59...405

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Samboeren min tjener dobbelt så mye som meg, og jeg lurer på hva dere tenker om at vi betaler helt likt inn på felleskortet? 
Kan i tillegg legge til at vi eier hus sammen der hans 50% er gjeldfritt, mens jeg betaler ca 15000 i mnd på min del av lånet. 
 

Jeg lider på ingen som helst måte noen nød da jeg selv tjener 800 000+, men når huslån, husleie, forsikringer, parkering, bil, mat er betalt sitter jeg ikke igjen med så mye. Han derimot spartet 10tusenvis av kroner hver mnd. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt smålig av han å ikke spytte i mer i fellespotten enn meg. Jeg sitter igjen med ca 10 000 som skal dekke klær, reiser, gaver, frisør, lege++. Han sitter igjen med rundt 70 000!!! 
 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c615c...ef5

ER HAN FORSØRGEREN DIN; ER HAN DIN FAR KANSJE? JEG SYNS DU ER SMÅLIG! 

SELV HAR JEG BARE 250 000, MIN SAMBOER HUN HAR 500 000. JEG BETALER MIN ANDEL SELV!!

JEG SYNS DU ER SMÅLIG SOM SYTER NÅR DU HAR FET LØNN OG SKAL BADE I LUKSUS SLIK AT DU HAR 15000 I HUSLÅN!!!

STAKKARS BARE 10000 Å BRUKE I MÅNEDEN. JEG HAR KANSKJE 1000 KR!

SKAM DEG!!! 

Anonymkode: 00521...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...