Gå til innhold

Når samboer tjener dobbelt så mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, O.G. skrev:

Du rørte ikke greia med at denne fyren ikke gjør noe hjemme med et ord.... :knegg:

Joda, det ble nevnt. Men så lenge det ikke betales for på noe vis, så er det ikke en del av det økonomiske spørsmålet for paret, men det praktiske. Helt fint at han kanskje må gjøre mer, men det vil jo ikke påvirke økonomien hennes på noen måte før hun tar grep og reduserer utgifter. 

Anonymkode: 3c08a...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han skal sponse henne med 25.000 pr.mnd fordi han ikke, etter hennes utsagn, ikke utfører sine 45% ??

Husarbeid er altså verdsatt til 50.000. Har dere 7 barn og bor på et slott,??

Akkurat! Det er jo helt latterlig å hevde. Det er jo ikke derfor en som tjener mye bedre skal betale mer. For min del er det fordi jeg da elsker henne og gjerne bidrar mer fordi dette hjelper henne! Vi er et og tenker ikke kroner å øre. Det lever jeg godt med i et forhold! Men jeg er ikke naiv! For veldig mange forhold ryker, og da er det iallefall ikke rettferdig å ha vært bank for en som eventuelt lar deg i stikken. Men i et sunt forhold der man er glade i hverandre null problem faktisk. Men det fordrer at partner er økonomisk ansvarlig og trofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det ble nevnt. Men så lenge det ikke betales for på noe vis, så er det ikke en del av det økonomiske spørsmålet for paret, men det praktiske. Helt fint at han kanskje må gjøre mer, men det vil jo ikke påvirke økonomien hennes på noen måte før hun tar grep og reduserer utgifter. 

Anonymkode: 3c08a...07f

Ts vasker og i tillegg betaler 50% av regningene. Det er ikke just og ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gift dere.

Anonymkode: ec7f8...b83

Det ville i såfall være en veldig dårlig ide for hennes mann. Ville du gitt det rådet til en dame sammen med en mann med halvparten av hennes lønn?

Forstår det er hypotetisk fordi TS, som kvinne, ville aldri blitt sammen med en som tjener mindre en seg selv. 

At mannen til TS tenker som en kvinne oppleves som litt rart kanskje. Hans inntekt, hans penger osv. 

Men samtidig er jo dagens kvinner opptatt at de klarer seg selv, tjener egne penger og inntekt til mannen er uviktig 😆😆😆

Er fremtiden dette her...jeg heier på mannen i dette tilfellet....

Anonymkode: 26dc6...bfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Akkurat! Det er jo helt latterlig å hevde. Det er jo ikke derfor en som tjener mye bedre skal betale mer. For min del er det fordi jeg da elsker henne og gjerne bidrar mer fordi dette hjelper henne! Vi er et og tenker ikke kroner å øre. Det lever jeg godt med i et forhold! Men jeg er ikke naiv! For veldig mange forhold ryker, og da er det iallefall ikke rettferdig å ha vært bank for en som eventuelt lar deg i stikken. Men i et sunt forhold der man er glade i hverandre null problem faktisk. Men det fordrer at partner er økonomisk ansvarlig og trofast.

Ikke rettferdig å ha betalt 50% av alle regningene og samtidig 100% ansvar med oppfølging av barn og hjem heller. Det er jo dette kvinner gjør og som kalles kvinnefella. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ville i såfall være en veldig dårlig ide for hennes mann. Ville du gitt det rådet til en dame sammen med en mann med halvparten av hennes lønn?

Forstår det er hypotetisk fordi TS, som kvinne, ville aldri blitt sammen med en som tjener mindre en seg selv. 

At mannen til TS tenker som en kvinne oppleves som litt rart kanskje. Hans inntekt, hans penger osv. 

Men samtidig er jo dagens kvinner opptatt at de klarer seg selv, tjener egne penger og inntekt til mannen er uviktig 😆😆😆

Er fremtiden dette her...jeg heier på mannen i dette tilfellet....

Anonymkode: 26dc6...bfa

Som jeg skrev i et tidligere innlegg.

Menn vil så gjerne at det skal være 50% når det kommer til penger, men de synes det er helt greit å overlate ansvar med huset og ungene til kjerringa. Håper damerne leser dette og tar det til etteretning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Ts vasker og i tillegg betaler 50% av regningene. Det er ikke just og ikke rettferdig.

Kanskje ikke, men det er kun et praktisk spørsmål som ethvert par må løse internt. Fordelingen av husarbeid gir deg uansett hverken bedre eller dårligere økonomi med mindre man betaler et firma for å vaske. 

Anonymkode: 3c08a...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men det er kun et praktisk spørsmål som ethvert par må løse internt. Fordelingen av husarbeid gir deg uansett hverken bedre eller dårligere økonomi med mindre man betaler et firma for å vaske. 

Anonymkode: 3c08a...07f

Og internløsningen bør i dette tilfellet bli at Ts slipper flere regninger enn boliglånet mot at hun fortsetter som hun gjør med 95% av ansvaret for hus og heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke rettferdig å ha betalt 50% av alle regningene og samtidig 100% ansvar med oppfølging av barn og hjem heller. Det er jo dette kvinner gjør og som kalles kvinnefella. 

Enig i dette da! Men det utgjør faktisk ikke mange tusen kroner i måneden uansett! Ikke at det bør være snakk om penger uansett angående dette. Arbeid i hjemmet deler man rettferdig på uansett er mitt syn på akkurat dette. Jeg skal ikke betale min kjæreste som en hushjelp for meg. Det handler om respekt ovenfor min kjære! Jeg betaler gjerne mest når jeg tjener mest uansett. Men det går en grense på dette alt etter som forholdet faktisk er og hvordan hun er som ansvarlig økonomisk person. Men jeg skal gjøre min del av husarbeidet uansett hva jeg betaler. Dette går på selvrespekten løs om ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Og internløsningen bør i dette tilfellet bli at Ts slipper flere regninger enn boliglånet mot at hun fortsetter som hun gjør med 95% av ansvaret for hus og heim.

Hvorfor det? Husarbeid er et praktisk spørsmål, det påvirker ikke økonomien på noe vis. Så her får eventuelt mannen til TS gjør mer om ønsket er å fordele husarbeidet bedre. 

Jeg vil nå heller si at internløsningen bør være at de finner seg en billigere bolig slik at TS kan spare mer, samt evt. spare inn mer på en rimeligere bil, kutte andre utgifter etc. Dette ville jo uansett vært det samme svaret om TS hadde bodd alene i en bolig som fremstår som litt for dyr. Vi må alle sette tæring etter næring uavhengig av husarbeide

Anonymkode: 3c08a...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min tjener dobbelt så mye som meg, og jeg lurer på hva dere tenker om at vi betaler helt likt inn på felleskortet? 
Kan i tillegg legge til at vi eier hus sammen der hans 50% er gjeldfritt, mens jeg betaler ca 15000 i mnd på min del av lånet. 
 

Jeg lider på ingen som helst måte noen nød da jeg selv tjener 800 000+, men når huslån, husleie, forsikringer, parkering, bil, mat er betalt sitter jeg ikke igjen med så mye. Han derimot spartet 10tusenvis av kroner hver mnd. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt smålig av han å ikke spytte i mer i fellespotten enn meg. Jeg sitter igjen med ca 10 000 som skal dekke klær, reiser, gaver, frisør, lege++. Han sitter igjen med rundt 70 000!!! 
 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c615c...ef5

Det er en grunn til at din samboer er så rik, og det er mest sannsynlig at han er gjerrig. Derfor er det sånn som det er.

Når du både tjener mindre og tar mesteparten av husarbeidet så er det helt klart urimelig med den fordelingen dere har.

Angående reiser, vær spasommelig der. Hvis han vil dra et sted som er såpass dyrt at det saboterer dine spareplaner, så bør han isåfall betale for deg også.

Endret av I Grosny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Som jeg skrev i et tidligere innlegg.

Menn vil så gjerne at det skal være 50% når det kommer til penger, men de synes det er helt greit å overlate ansvar med huset og ungene til kjerringa. Håper damerne leser dette og tar det til etteretning. 

Dette er feil. Men vokser opp og ser på seg selv som forsørgere.

Forhold med 50 50 deling tjener kona mest. Hennes penger hun har fortjent. Menn flest forsørger sine kvinner uten å tenke på det. Kvinner forsørger ikke menn.

Anonymkode: 26dc6...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er en grunn til at din samboer er så rik, og det er mest sannsynlig at han er gjerrig. Derfor er det sånn som det er.

Når du både tjener mindre og tar mesteparten av husarbeidet så er det helt klart urimelig med den fordelingen dere har.

 

Eller har han blitt skamlurt av den forrige dama. Sponset alt og ble dumpet når hun ikke trengte han lenger. Brent barn...

Anonymkode: 26dc6...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Enig i dette da! Men det utgjør faktisk ikke mange tusen kroner i måneden uansett! Ikke at det bør være snakk om penger uansett angående dette. Arbeid i hjemmet deler man rettferdig på uansett er mitt syn på akkurat dette. Jeg skal ikke betale min kjæreste som en hushjelp for meg. Det handler om respekt ovenfor min kjære! Jeg betaler gjerne mest når jeg tjener mest uansett. Men det går en grense på dette alt etter som forholdet faktisk er og hvordan hun er som ansvarlig økonomisk person. Men jeg skal gjøre min del av husarbeidet uansett hva jeg betaler. Dette går på selvrespekten løs om ikke.

For TS gjør det det, for mannen gjør det ikke. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Husarbeid er et praktisk spørsmål, det påvirker ikke økonomien på noe vis. Så her får eventuelt mannen til TS gjør mer om ønsket er å fordele husarbeidet bedre. 

 

Anonymkode: 3c08a...07f

Fordi det blir rettferdig. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vil nå heller si at internløsningen bør være at de finner seg en billigere bolig slik at TS kan spare mer, samt evt. spare inn mer på en rimeligere bil, kutte andre utgifter etc. 

 

Anonymkode: 3c08a...07f

Hvorfor vil du at denne mannen skal slippe unna husarbeid?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Dette ville jo uansett vært det samme svaret om TS hadde bodd alene i en bolig som fremstår som litt for dyr. Vi må alle sette tæring etter næring uavhengig av husarbeide

Anonymkode: 3c08a...07f

TS hadde hatt bedre økonomi hvis hun hadde tatt med ungen og flyttet fra denne mannen, gjort mindre husarbeid også siden hun ikke hadde ryddet og vasket etter en annen voksen person. Tenk over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en damegreie det at alt skal være likt. Det er trådstarters ord at hun tar alt av husarbeide. Motparten har ikke fått forklare seg. Trådstarter står også fritt i å fikse seg en bedre betalt jobb enn det hun i dag har. Når det er sagt så har hun selv også en veldig god inntekt. Med litt sparsommelig livsstil her så klarer hun å legge tilside masse penger i mnd. som kan settes på sparekonto eller brukes på lånet. Men slik jeg ser dette her så er det bare brudd som er den riktige løsningen her. Trådstarter vil aldri finne seg i dette selv om mannen hadde skiftet jobb med lavere inntekt enn henne. Han er gjeldfri og ville dermed fremdeles sittet igjen med mere penger i mnd. Så jeg står ved mitt. Slipp den stakkars mannen. Her er det helt tydelig det er pengene som rår og ikke kjærligheten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Men vokser opp og ser på seg selv som forsørgere.

Forhold med 50 50 deling tjener kona mest. Hennes penger hun har fortjent. Menn flest forsørger sine kvinner uten å tenke på det. Kvinner forsørger ikke menn.

Anonymkode: 26dc6...bfa

TS sin mann forsørger ingen her, han har derimot TS der til å gjøre husarbeid for ham og samtidig betale 50% av utgiftene. Resultat: Han tjener på samboerskapet økonomisk og Ts har gått i kvinnefella. Hadde han derimot tatt 100% av regningene så hadde han forsørget TS og ungen sin. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Forhold med 50 50 deling tjener kona mest. 

Anonymkode: 26dc6...bfa

Denne påstanden skal du få dokumentere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette er en damegreie det at alt skal være likt. Det er trådstarters ord at hun tar alt av husarbeide. Motparten har ikke fått forklare seg. Trådstarter står også fritt i å fikse seg en bedre betalt jobb enn det hun i dag har. Når det er sagt så har hun selv også en veldig god inntekt. Med litt sparsommelig livsstil her så klarer hun å legge tilside masse penger i mnd. som kan settes på sparekonto eller brukes på lånet. Men slik jeg ser dette her så er det bare brudd som er den riktige løsningen her. Trådstarter vil aldri finne seg i dette selv om mannen hadde skiftet jobb med lavere inntekt enn henne. Han er gjeldfri og ville dermed fremdeles sittet igjen med mere penger i mnd. Så jeg står ved mitt. Slipp den stakkars mannen. Her er det helt tydelig det er pengene som rår og ikke kjærligheten. 

Enig, denne fyren gir antageligvis fanden i TS der han ser på at hun sliter seg ut på hjemmebane og ikke hjelper til en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

For TS gjør det det, for mannen gjør det ikke. 

Ok la damen kreve at han da ansetter en hushjelp som da gjør hans del av husarbeidet da! Hva koster det i måneden? Iallfall ikke mange titusenvis av kroner. Damen kan bare ikke si at hun gjør mest, og verdsette dette til helt urealistiske økonomiske summer. Det er bare urimelig og ikke noe annet. Men om man har respekt for hverandre så driter man i økonomien i dette her, og gjør sin del av dette uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Ok la damen kreve at han da ansetter en hushjelp som da gjør hans del av husarbeidet da! Hva koster det i måneden? Iallfall ikke mange titusenvis av kroner. Damen kan bare ikke si at hun gjør mest, og verdsette dette til helt urealistiske økonomiske summer. Det er bare urimelig og ikke noe annet. Men om man har respekt for hverandre så driter man i økonomien i dette her, og gjør sin del av dette uansett.

Så det er greit at en husholderske får betalt for husarbeidet, men at ikke TS slipper regninger for å gjøre samme jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det ble nevnt. Men så lenge det ikke betales for på noe vis, så er det ikke en del av det økonomiske spørsmålet for paret, men det praktiske. Helt fint at han kanskje må gjøre mer, men det vil jo ikke påvirke økonomien hennes på noen måte før hun tar grep og reduserer utgifter. 

Anonymkode: 3c08a...07f

Det binder kapasitet for henne, og tid er penger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...