Gå til innhold

Bacon lukter helt forferdelig! Andre klarer ikke lukte det. Kaste eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste dagene har bacon luktet helt grusomt, sånn at jeg vil ut av rommet. Det setter lukt på alt det er på eller i. Hele ovnen, stekeplata, klypa... Fysj for en lukt. Det eneste ordet jeg kommer på, som jeg er sikker på ikke finnes, men det er ikke noe annet ord jeg kommer på som forklarer lukta: Giftig svettelukt. :fnise:

Spurte andre om de luktet den grusomme stanken, men de klarte ikke å kjenne noe... Jeg skjønner ikke hva det er; har kastet en del bacon og vasket masse utstyr de siste dagene fordi ingenting lukter bacon! 😕

Noen her som skjønner hva jeg snakker om/opplevd det? Det var ikke utgått forresten. Og skal jeg stole på det de andre sier, at det ikke lukter helt forferdelig? Jobber med mat nemlig, så jeg vil jo ikke waste god mat heller.

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hva du mener. Det er en lukt som er ille. Men det skal visst være sånn.  Kjøp tørrsaltet bacon isteden. Det lukter ikke sånn. 

Anonymkode: 19df4...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i alle fall ikke gravid. 

Anonymkode: 19df4...2e4

Jeg mente ts. ;) 

Anonymkode: f80a1...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Jeg fordrar ikke den lukta. Lages det bacon i et hus, hjelper det ikke å gå i et annet rom. Må ut av huset. Den stanken setter seg i vegger en stund ja. Ingen får lage det i mitt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det er tørrsaltet, men kan dobbeltsjekke. Det har aldri luktet sånn før, og dette merket har vi brukt i flere år. Har stekt ganske mange kiloene av dette, haha. Derfor jeg tenkte det må være dårlig, eller noe feil med det.

Jeg tror ikke jeg er gravid, men kan bacon lukte dårlig av det?? 😂

Skal steke litt mer i dag, får se hva som skjer. Jeg stekte noe i morrest, og alt lukter grusomt etterpå...

TS

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Villfisker said:

Jeg fordrar ikke den lukta. Lages det bacon i et hus, hjelper det ikke å gå i et annet rom. Må ut av huset. Den stanken setter seg i vegger en stund ja. Ingen får lage det i mitt hjem.

Ja det et helt jævlig, haha! 

Kanskje det bare er skjedd noe med luktesansen rett og slett! At nesa mi ikke liker bacon lengre. :)

TS

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det ble skikkelig splittelse på jobb i dag, da vi er to stk som synes det lukter grusomt, mens de andre synes det lukter god bacon. 😂 Jeg må seriøst ut av rommet, det stinker sånn.

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du? Det er hud

Anonymkode: 61126...f70

Tull.  Det er røkt flesk.  Selvsagt med både kjøtt og fett.  Og en liiiten stripe "hud".   SVOR som vi andre kaller det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva forventer du? Det er hud

Anonymkode: 61126...f70

Vel, når det alltid har luktet greit, og plutselig bare lukter vondt kan man jo lure.

Ts

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et parti med råne-bacon dere har fått, da? Vi får det av og til på jobb og da klarer jeg nesten ikke å holde ut en arbeidsdag. Stinker så jævlig kvalmt og ekkelt! :ler:

Forresten, fant en VG-artikkel om at noen av oss har et gen som gjør at vi synes råne lukter og smaker fælt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, FantasDick said:

Det er ikke et parti med råne-bacon dere har fått, da? Vi får det av og til på jobb og da klarer jeg nesten ikke å holde ut en arbeidsdag. Stinker så jævlig kvalmt og ekkelt! :ler:

Forresten, fant en VG-artikkel om at noen av oss har et gen som gjør at vi synes råne lukter og smaker fælt

Wow fascinerende! Skal faktisk sjekke det. I så fall er det jo veldig interessant! Da er jeg super sensitiv da, for det er noe av det verste jeg har luktet, som skal spises. 😳 Blåmuggost lukter nydelig i forhold!

Når jeg tenker meg om spiser jeg aldri gris. 

Ts

 

Anonymkode: 98b5a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon kan lukte/smake helt forferdelig, og det kan lukte/smake fantastisk...  Jeg synes det rett og slett lukter urin, de gangene jeg har reagert på lukten. Tenker at det er gris som har hatt det dårlig, vært stresset før slakt e.l. de gangen jeg har opplevd det. Spiser sjeldent bacon gris, men om jeg gjør det så kjøper fra  Grøstad, og noen ganger Kolonihagen...  Aldri merket noe usmak/lukt fra dem...

Er det samme stykke/pakke/leverandør, eller er det bare bacon generelt, TS?  

Edit.

 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bacon for en uke siden, og det smakte helt forferdelig. Det luktet og smakte råne. Måtte hive hele greia.

Anonymkode: da6f5...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.12.2019 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er tørrsaltet, men kan dobbeltsjekke. Det har aldri luktet sånn før, og dette merket har vi brukt i flere år. Har stekt ganske mange kiloene av dette, haha. Derfor jeg tenkte det må være dårlig, eller noe feil med det.

Jeg tror ikke jeg er gravid, men kan bacon lukte dårlig av det?? 😂

Skal steke litt mer i dag, får se hva som skjer. Jeg stekte noe i morrest, og alt lukter grusomt etterpå...

TS

Anonymkode: 98b5a...5e4

Sjekk om du er gravid du! Jeg feks elsker lukten av kaffe. Nå som jeg er gravid spyr jeg av kaffelukt feks. Og veldig mye annet. Innestengt soveroms lukt er faktisk så ille at mannen min må inn på kvelden åpne vinduene før jeg kan gå inn for hvis ikke kommer all maten i retur

Anonymkode: 2cef4...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...