Gå til innhold

Hvilket frivillig arbeid / organisasjoner støtter/bidrar du til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen. Jeg trenger pengene mine selv, så null giverglede her. Hadde kanskje sett annerledes på det, om min egen situasjon var bedre.

 

Anonymkode: d9203...b3a

Gratis å være frivillig da ☺️

Anonymkode: 690a2...dd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg levde flere år under fattidomsgrensa. Da fikk jeg ikke gitt så mye men jeg jobbet mye frivillig. Både for menneskerettighet og dyrevelferd. 
 

Nå har jeg dessverre ikke så god tid til frivillighet men nå kan jeg gi litt om ikke annet. 
 

Gir oftest til: Dyrebeskyttelsen, WWF, Kirkens Nødhjelp, Kreftforeningen og Prince Fluffy Kareem. Men også Leger uten Grenser får nå og da. Gir til litt flere rundt om også. 
 

Jeg er langt ifra rik. Men jeg vet hvordan det er å ha veldig lite. Og jeg trenger ikke så mye selv. Jeg har det jeg trenger. 

Anonymkode: a37fa...b59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOS barnebyer gjør en utrolig viktig jobb med å snu fremtiden til barn i vanskelige situasjoner, og dermed hele lokalsamfunnet. Leger Uten Grenser er helt i front når kriser rammer. Begge disse, pluss WWF, har jeg på autotrekk hver måned.

Ellers gir jeg gjerne til Kreftforeningen ved aksjoner eller bursdager, kjøper =Oslo og kjøper en del julegaver hos Blindeforbundet.

Tenker at jeg tross alt har såpass mye at det bør være helt på sin plass å gi litt igjen.

Anonymkode: 3a576...acf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

SOS barnebyer får en skjerv fra meg hver måned (har to fadderbarn). Dessuten støtter jeg Norsk Luftambulanse siden de gjør er viktig arbeid innenlands. 

I tillegg låner jeg ute penger via Kiva (mikrolån). Jeg lånte ut til et prosjekt hver måned i et år, og nå lar jeg bare pengene sirkulere inn i nye lån etterhvert som de blir tilbakebetalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WWF, Redningsskøyta, en lokal organsiasjonen for rusmisbrukere/alkoholikere (to personer her jeg bor som startet opp et dagtilbud for de som sliter med rus og som trenger støtte til driften av det), en lokal organisasjon for vanskeligstilte barnefamilier i byen og nærområdet (også driftet av frivillige) og Dyrebeskyttelsen 

 Jeg sender også regelmessig penger til en familie i Kenya som vi ble kjent med da vi var der for noen år siden. Pengene har i hovedsak gått til skolegang for barna i familien. I tillegg har jeg sendt klær og diverse til de. 

I tillegg er jeg heller ikke vanskelig å be når diverse idrettslag og skolekorpset selger lodd eller har andre innsamlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, skruf said:

I tillegg har jeg sendt klær og diverse til de. 

 

Dette har jeg litt blandede følelser rundt. Problemet med å sende klær og ting til fattige land, er at gratisgreier fra vesten utkonkurrerer lokal industri. Mange klesprodusenter i Afrika har gått konkurs fordi de rett og slett ikke kan konkurrere med gratis, og konsekvensen er arbeidsledige afrikanere.

Det blir selvsagt litt annerledes når det er snakk om konkrete individer man kjenner, men likevel, dette er noe ganske få tenker over når de donerer spesielt klær.

Anonymkode: 76592...a5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg litt blandede følelser rundt. Problemet med å sende klær og ting til fattige land, er at gratisgreier fra vesten utkonkurrerer lokal industri. Mange klesprodusenter i Afrika har gått konkurs fordi de rett og slett ikke kan konkurrere med gratis, og konsekvensen er arbeidsledige afrikanere.

Det blir selvsagt litt annerledes når det er snakk om konkrete individer man kjenner, men likevel, dette er noe ganske få tenker over når de donerer spesielt klær.

Anonymkode: 76592...a5f

Her er det ikke snakk om mengder av klær sånn som enkelte samler inn og sender en container med klær til f.eks barnehjem i Romania, men det har i hovedsak vært klær som mine døtre har vokst i fra og som døtrene i den familien arver. Har også sendt endel klær som ifg mannen min på mystisk vis har krympet i klesskapet og blitt for trange til han, disse klærne har da far og voksne sønner i familien arvet. Moren i familien har også fått noen klær etter meg, men ikke så mye pga vi har veldig ulik fasong og hun foretrekker tradisjonelle afrikanske klær. Til moren og de unge kvinnene i familien har jeg også sendt tøybind og menskopper, noe de virkelig satte pris på. 

Det er som sagt ikke snakk om mengder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...