AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #1 Del Skrevet 9. desember 2019 Hva skjer egentlig da om han som ikke har ansvarsforsikring har skylden, kan man da risikere å ikke få pengene for den reparasjonen jeg måtte ha på bilen og at vedkommende da eventuelt må betale meg eller dekker da min forsikring mine skader og krever så pengene fra vedkommende? Samme med utenlandske, mener og huske jeg har hørt eller lest at man bør ringe politiet ved slike hendelser så alt blir rett, stemmer dette? Anonymkode: 1ad2c...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #2 Del Skrevet 9. desember 2019 Du får vel ditt å forsikring krever regress fra idioten uten forsikring Anonymkode: 5a11f...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #3 Del Skrevet 9. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får vel ditt å forsikring krever regress fra idioten uten forsikring Anonymkode: 5a11f...787 Så når jeg har forsikring så er jeg alltid trygg mot de som kjører uten forsikring? Forsikringen kan vel da risikere å ikke få de pengene om den personen ikke har penger eller jobb? Anonymkode: 1ad2c...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 9. desember 2019 #4 Del Skrevet 9. desember 2019 https://www.tff.no/om-tff/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #5 Del Skrevet 9. desember 2019 Nå blir skiltene tatt hvis man ikke har forsikring. Ikke lov å kjøre uten det. Så den som måtte gjlre det, er nok ikke den med mest vett eller penger. Så er nok forsikringselskapet ditt som tar den kampen. Anonymkode: 23417...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #6 Del Skrevet 9. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blir skiltene tatt hvis man ikke har forsikring. Ikke lov å kjøre uten det. Så den som måtte gjlre det, er nok ikke den med mest vett eller penger. Så er nok forsikringselskapet ditt som tar den kampen. Anonymkode: 23417...0fd Det har alltid vært sånn at bilen blir avskiltet hvis man kjører uten forsikring, det som er nytt er man får en dagsbot på 150 kroner for hver dag man ikke har forsikring uavhengig av om man bruker bilen eller ikke. Hvis man kommer bort i en ulykke der motparten er skyldig og ikke har forsikring så får man fremdeles erstatning fra sitt eget forsikringsselskap men motparten uten forsikring må betale tilbake til ditt forsikringsselskap av egen lomme, altså regress. Anonymkode: 9a3c4...053 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #7 Del Skrevet 9. desember 2019 Om man kresjer med utenlandsk bil fyller man ut vanlig skademelding og noterer ned hverandres forsikring. Jeg kontaktet også politiet i mitt tilfelle. Tar noe lengre tid å få det behandlet da slike saker skal til de som har med ulykker og forskning med utenlandske. Ditt eget forsikringsselskap hjelper deg. I mitt tilfelle var det en tysker som ikke visste hvordan man bruker rundkjøringen. Så når jeg var nesten over kjørte han rett ut i rumpa mi. De tegnet selv dette opp i skademelding. Selve saken tok 7-8 mnd. Anonymkode: bf19a...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #8 Del Skrevet 9. desember 2019 Da bilen min ble krasjet av en uten forsikring, måtte jeg først betale egenandelen for reperasjonen. Deretter krevde forsikrngsselskapet mitt inn penger fra han som kjørte uten forsikring. Det ble aldri skrevet noe skademeldng da han stakk av, men politet var etter han den kvelden og fikk tatt han til slutt. Kan være det hadde noe å si. Når dem fikk pengene sine, fikk jeg tilbake egenandelen. Det er ett eller annet fond eller noe slikt som også er med og dekker litt tror jeg. Husker ikke alle detaljene. Er vel ca 4-5 år siden. Anonymkode: e1e8c...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå