Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som han komme med noen forslag til perfekte desserter jeg kan lage på julaften?

Anonymkode: 98217...61b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som han komme med noen forslag til perfekte desserter jeg kan lage på julaften?

Anonymkode: 98217...61b

Multekrem, riskrem, riskremkake, karamellpudding? 

• Liker 1
Skrevet

Sjokolademouse 🙌🏻😍

Man kan fint ha mandel i sjokolademouse, bare man ikke tar av skallet som man gjør til riskrem og grøt 😄 Det blir gjort hos oss, da mange ikke liker risgrøt 😄

Anonymkode: 67a41...46b

Skrevet

Karamellpudding 😄

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne støtter jeg HELHJERTET. Vært juledesserten vår siden jeg var barn. VERDENS BESTE

• Liker 2
Skrevet

Multer. Eventuelt en juleparfait der du blander inn mandler, sjokolade, kirsebær.

Anonymkode: 28fba...fb8

• Liker 1
Skrevet

Dronning Maud eller multekrem med krumkake 🤤

• Liker 2
Skrevet

Is med bær eller fromasj. Trenger noe lett etter tung julemiddag.

Anonymkode: fa068...2d7

Skrevet

Det blir ikke jul uten Dronning Maud-dessert laget etter farmors oppskrift... Og det skal være Dronning sjokolade, alt annet er feil.

Anonymkode: ed63c...a37

• Liker 1
Skrevet

Dronning Maud! Åhh, det er så godt 🤤

Riskrem er alltids en klassiker, et must hos min familie da det er der vi har mandelen i 😁

Sjokolade mousse

Fromasj - sitronsmak er min favoritt. Friskt og lett etter en veldig saltet julemiddag, hvis pinnekjøtt, eller veldig tung og fettrik julemiddag, hvis ribbe. 

Anonymkode: 9e87f...f1d

Skrevet

Vet ikke om den har noe navn men blir på en måte pavlova men ikke som kake. Blander krem og vaniljekrem, blåbær, bringebær og banan hakket opp sammen med opphakket sjokolade, så marengstopper, blandes i en bolle. Sykt godt 😋. Ellers bruker vi ha multekrem. 

Anonymkode: 0f03d...fa1

• Liker 1
Skrevet

Creme brulet!!! Jeg bruker å lage den fra bunn, det er veldig enkelt, men i fjor kjøpte jeg den 1-2-4 pakken, og den smakte hjemmelaget 😊

Anonymkode: 85cf9...794

• Liker 1
Skrevet

Dansk versjon av riskrem - ris a la mande!

Du koker risgrøten med vaniljestenger og smaker til med sukker når det er kaldt. Blandes med pisket krem og skallede, hakkede mandler, og serveres med lun kirsebærsaus. Grøten kokes dagen før, så det er veldig enkelt å få til. Bare å søke oppskrift på nettet 😍

Blir ikke jul uten dette i Danmark. Husk å spare en hel mandel og kjøp inn en mandelgave til den heldige vinneren om du vil gjøre det enda mer dansk 😊🇩🇰

Anonymkode: febd3...4d9

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Creme brulet!!! Jeg bruker å lage den fra bunn, det er veldig enkelt, men i fjor kjøpte jeg den 1-2-4 pakken, og den smakte hjemmelaget 😊

Anonymkode: 85cf9...794

Åhh! Det er også kjempegodt! 😍

Så kom jeg på panna cotta 😋 Namm

Anonymkode: 9e87f...f1d

• Liker 1
Skrevet

Fruktsalat. Gjerne en kombinasjon av hermetisk og frisk frukt, med hakkede nøtter eller sjokolade og vaniljesaus eller krem til.

Skrevet

Hos oss er det multekren med krumkaker til som gjelder på julaften. Men ellers i jula kan man ha mange gode desserter. Hjemmelaget karamellpudding. Hjemmelaget is med valgfri smak. Flytende ostekake med knust pepperkake i bunnen og mandariner på toppen. 

Sarah Bernard - kake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...