Gå til innhold

kan dommeren dømme meg på grunn av dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Warrior
11 minutter siden, moroklompen skrev:

Ærlig talt! Vi snakker om ett 11 mnd gammelt barn som kun har hatt samvær med far 8 ganger.    

Å hva så? Jo tidligere de får mer samvær jo bedre. Mødre eier ikke barna sine som mange liker å tro «jeg har født barnet så da er barne mitt og kun mitt» Ikke sånn det fungerer. 

Barn trenger to foreldre. Ikke bare ei mor som i tillegg er ute etter å ta faren og snakke negativt om han. Det er ikke bra for barna.

Forsto det sånn at TS kunne bli dømt også. 

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, moroklompen skrev:

Ærlig talt! Vi snakker om ett 11 mnd gammelt barn som kun har hatt samvær med far 8 ganger.                                           Til TS: Jeg hadde gått med på at han kunne ha barnet i julen, men insistert på at jeg selv skulle være med om så. Helt uholdbart å overlate ett barn på under året til en person h*n ikke kjenner ordentlig. Her bør alle parter være inneforstått med at det må en gradvis tilvenning til. Kan aldri tro at far har krav på å ha barnet flere dager over natten. Ett vennepar av meg gikk fra hverandre når barnet var rundt samme alder og far fikk samvær hjemme hos mor en gang i uken med mål om overnatting en dag i uken fra barnet er to år.

har hørt i samme i andre situasjoner at far kommer og er litt med i jul hos mor når barnet er så lite, ikke at far tar med seg barnet hjemme hos seg alene i flere timer pluss det er snakk om 12 andre personer barnet ikke kjenner som vil holde henne osv  Far bruker familien sin for og få dette. De sier at de vil ha barnet 1 time men det kan fort bli til 3-4 timer..

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har like stor rett til å være sammen med pappa som med mamma. Her tenker du vel mest på hva du føler, og ikke hva som gagner barnet best i det lange løp. 

Må si meg enig med Kvelertak. 

Anonymkode: 71fca...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnet har like stor rett til å være sammen med pappa som med mamma. Her tenker du vel mest på hva du føler, og ikke hva som gagner barnet best i det lange løp. 

Må si meg enig med Kvelertak. 

Anonymkode: 71fca...29f

Det er snakk om en 11 måneder baby.. vil jo ikke huske dette eller vite det er jul engang.. det er for og please de andre

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om en 11 måneder baby.. vil jo ikke huske dette eller vite det er jul engang.. det er for og please de andre

Anonymkode: b2d7b...7e0

pluss de har en hund som ikke er vandt til barn.. som jeg er skeptisk på..

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pluss de har en hund som ikke er vandt til barn.. som jeg er skeptisk på..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Sånne ting som dette bør du aldri nevne, for det er tullprat! Å være bekymret for at barnet skal tilbringe tid med mange fremmede mennesker uten sin primære omsorgsperson er helt innafor, og en bekymring jeg selv hadde hatt. Men å leke drittunge og dra frem småting som ikke barnevandt hund vil kun trekke ned din side av saken. Du skal KUN fokusere på barnets beste. Ikke på de andre menneskene som er tilstede, hunden eller noe annet. Du skal kun argumentere for at BARNET trenger å være trygg, spesielt i situasjoner der det er mange fremmede til stede.

Foreslå at de kan ha samvær et par timer om du blir med dit først, at du blir med inn, smiler og viser barnet at dette er et trygt og godt sted å være. Om barnet faller til ro, så forlater du dem, og lar de ha barnet alene en times tid, mens du rusler deg en tur e.l. Da har du vært til stede under møtet med flere fremmede, og latt barnet få bli trygg med deg i samme rom. Og ja, kanskje tar det en time før barnet er husvarm nok til at du kan gå, kanskje tar det ti minutter, kanskje kan du faktisk ikke gå derfra den dagen. Dette må du samarbeide med far om, og avtale. Lurt å prøve en gang før julen, slik at dere har noen tegn dere skal se etter på når barnet er husvarm.

Min på 13 måneder er trygg når han tør å gå fra meg, og frivillig vil opp i fanget til noen andre. Da passer jeg på å forlate situasjonen litt raskt og uten at barnet merker særlig til det, slik at jeg kan være borte en liten stund, og komme tilbake egentlig før barnet oppfatter at jeg er borte. Start med en halvtime nå før jul, feks. hver søndag, og så øker dere etterhvert. 

 

Anonymkode: 09a11...6e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har hørt i samme i andre situasjoner at far kommer og er litt med i jul hos mor når barnet er så lite, ikke at far tar med seg barnet hjemme hos seg alene i flere timer pluss det er snakk om 12 andre personer barnet ikke kjenner som vil holde henne osv  Far bruker familien sin for og få dette. De sier at de vil ha barnet 1 time men det kan fort bli til 3-4 timer..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Skjerp deg. Bare skjerp deg. Hør på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Skjerp deg. Bare skjerp deg. Hør på deg selv.

jeg har bare tatt litt av saken eller hadde du forstått.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg har bare tatt litt av saken eller hadde du forstått.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Yeah right..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har bare tatt litt av saken eller hadde du forstått.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Med det antallet tråder du har laget om dette burde du ha klart å forklare så vi forstår.

Jeg skal fortelle deg en ting om hvem som bestemmer i retten. I praksis. Det er ikke dommeren, men sakkyndig.  Du må unngå ting som får sakkyndig mot deg. En time på lille julaften er en liten pris å betale for å slippe det. Og blir det tre-fire, ja så brøt han avtalen. Ikke bra for ham.

Anonymkode: ebf30...a61

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kvelertak skrev:

Skjerp deg. Bare skjerp deg. Hør på deg selv.

 

Ærlig talt, skjerp deg selv.

Dette er snakk om et barn på under ett år, som til nå kun har hatt 8 kortere samvær med far under oppsyn. Det er selvfølgelig et alt for stort hopp - for barnets del - å gå fra det til å plutselig skulle ha en hel dag på et ukjent sted med et større antall fremmede mennesker, og far som barnet knapt nok kjenner som eneste voksenperson. 

Det er ingen motsetning i å reagere på det, og likevel ha ønske om og fokus på at samvær med far legges til rette for og evt økes etterhvert. Men barnets behov må være i fokus for den praktiske gjennomføringen av dette.

Anonymkode: 16d42...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket jeg sitter igjen med etter alle trådene dine, er at det er du som er vanskelig å samarbeide med.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ærlig talt, skjerp deg selv.

Dette er snakk om et barn på under ett år, som til nå kun har hatt 8 kortere samvær med far under oppsyn. Det er selvfølgelig et alt for stort hopp - for barnets del - å gå fra det til å plutselig skulle ha en hel dag på et ukjent sted med et større antall fremmede mennesker, og far som barnet knapt nok kjenner som eneste voksenperson. 

Det er ingen motsetning i å reagere på det, og likevel ha ønske om og fokus på at samvær med far legges til rette for og evt økes etterhvert. Men barnets behov må være i fokus for den praktiske gjennomføringen av dette.

Anonymkode: 16d42...7b6

Alt for stort hopp.. Er de som har mer makt og bestemmer mer enn mødrene enig i det tro? 

Barn tåler såpass. Det er bra for de å få mer samvær fra de er så små. De blir ikke ødelagt for livet av å være mer med faren sin med mindre det er en fyr som er voldelig mot barnet. Så dette er bare mødre som skal være vanskelig å tro at det kun er de som er viktig i barnets liv. Eller mødre som er sint på faren for noe og vil gjøre alt for å ødelegge for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg det er mer fokus på far og fars familie en selve barnet.. at jeg skal sende mitt barn alene hos far og  kanskje hun lar seg trøste eller ikke? vis hun griner, har sagt til far han kan komme dagen etter jul eller dagen før jul for og komme, men ønsket hans er alene med en heil haug barnet ikke kjenner..

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her føler jeg det er mer fokus på far og fars familie en selve barnet.. at jeg skal sende mitt barn alene hos far og  kanskje hun lar seg trøste eller ikke? vis hun griner, har sagt til far han kan komme dagen etter jul eller dagen før jul for og komme, men ønsket hans er alene med en heil haug barnet ikke kjenner..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Så du er redd ungen din skal begynne å grine og være med en «hel haug» den ikke kjenner? 
 

Da kan ikke barnet begynne i barnehage heller da.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rabrabara
1 time siden, Kvelertak skrev:

Å hva så? Jo tidligere de får mer samvær jo bedre. Mødre eier ikke barna sine som mange liker å tro «jeg har født barnet så da er barne mitt og kun mitt» Ikke sånn det fungerer. 

Barn trenger to foreldre. Ikke bare ei mor som i tillegg er ute etter å ta faren og snakke negativt om han. Det er ikke bra for barna.

Forsto det sånn at TS kunne bli dømt også. 

Det er far som sier mor kan bli «dømt». Det tviler jeg på at hun kan, med mindre de har en skriftlig avtale på samvær som stipulerer annenhver jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om en 11 måneder baby.. vil jo ikke huske dette eller vite det er jul engang.. det er for og please de andre

Anonymkode: b2d7b...7e0

Om barnet husker det eller ikke, har forsåvidt ikke noe med saken å gjøre. Pappaen har like stor rett som deg. Familien til pappaen har også rett til å bli kjent med den lille, like mye som din familie.

 

Anonymkode: 71fca...29f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rabrabara skrev:

Det er far som sier mor kan bli «dømt». Det tviler jeg på at hun kan, med mindre de har en skriftlig avtale på samvær som stipulerer annenhver jul. 

vi har ikke avtale om dette bare skriftlig avtale om samvær 1 gang i uken

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...