Gå til innhold

kan dommeren dømme meg på grunn av dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vis faren til ungen ønsker barnet til jul eller lille julaften, Han har bare hatt samvær med meg til stedet, Når barnet griner så kommer hun bort til meg istedet for far. 

sakkyndig har bare sett et samvær og mener allerede at barn og far har sikkelig god kontakt? far har hatt samvær nå 8 ganger med barnet. Ikke døm meg men jeg er ikke helt trygg på barnefar og vi begynte nesten og krangle igjen. Barnet skal være alene med far og 13 andre som har ikke peiling hvem..

Og jenta mi pleie og grine seg til søvne når hun er med så mange hun ikke kjenner og blir stressa.. men dette blir ikke hørt barnet er 11 måneder btw. Og advokaten er redd dommeren vil dømme meg om jeg ikke er «fleksibel» denne dagen.. blir jo heilt nervøs:(  av tanken, meg og fars side kommer ikke over rens.. Jeg blir aldri hørt, bare barnefar får han griner i møtene me de.. Han har gitt faen i 8 måneder siden barnet ble født og aldri vært til stedet i graviteten.. og krever veldig mye..

Føler jeg må gå med på alle ønskene hans ellers ser de meg som monsteret..

tips til noe annet jeg kan heller avtale med han disse dagene?

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Hva med å la far få lov til å prøve seg som far? 

Ungen har rett til å være sammen med faren sin og hvis han virkelig prøver å få god kontakt med ungen, synes jeg du skal la ham få prøve.

Selv om han ga faen i åtte måneder, så kan han kanskje skifte mening og ta vare på ungen sin.

Det er viktig at dere klarer å samarbeide, det er også ditt ansvar, ikke bare hans. 

Hvorfor er du ikke trygg på han som pappa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hva med å la far få lov til å prøve seg som far? 

Ungen har rett til å være sammen med faren sin og hvis han virkelig prøver å få god kontakt med ungen, synes jeg du skal la ham få prøve.

Selv om han ga faen i åtte måneder, så kan han kanskje skifte mening og ta vare på ungen sin.

Det er viktig at dere klarer å samarbeide, det er også ditt ansvar, ikke bare hans. 

Hvorfor er du ikke trygg på han som pappa? 

Fars psyske helse.. han mener han kan alt om barnet og at han klarer og få henme til og slutte og grine dette var da barnet var 3 mnd.. og ikke egnet som omsorgsperson. men allikavel får han alt..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fars psyske helse.. han mener han kan alt om barnet og at han klarer og få henme til og slutte og grine dette var da barnet var 3 mnd.. og ikke egnet som omsorgsperson. men allikavel får han alt..

Anonymkode: b2d7b...7e0

vil jo at far skal være far men han slipper mye unna sine problemer.. og sakkyndig mener at jeg skal prøve dette, men føler det går for fort fram. og synes det er litt skeptisk at han får ALT han vil med. Stoler heller ikke på sakkyndig.. 

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fars psyske helse.. han mener han kan alt om barnet og at han klarer og få henme til og slutte og grine dette var da barnet var 3 mnd.. og ikke egnet som omsorgsperson. men allikavel får han alt..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Han får ikke alt, barnet har rett på både mor og far. 

Jeg også hadde dårlig psykisk helse da jeg ble gravid og fikk barn. Men klarte fint å ta vare på barnet for det. Hva feiler det faren til barnet ditt? Kanskje han har blitt bedre? Viktig å samarbeide, ikke motarbeide. Hva gjør faren mot barnet som du synes er så feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

vil jo at far skal være far men han slipper mye unna sine problemer.. og sakkyndig mener at jeg skal prøve dette, men føler det går for fort fram. og synes det er litt skeptisk at han får ALT han vil med. Stoler heller ikke på sakkyndig.. 

Anonymkode: b2d7b...7e0

Du høres ut som min eksmann. Vi måtte gjennom 3 sakkyndige fordi så fort sakkyndige kom med en uttalelse som far ikke var enig i så var det feil på sakkyndige. For å gjøre historien kort så konkluderte alle tre sakkyndige med at far hadde lav samværskompetanse og dommer dømte samvær med tilsyn. Jeg forstår nervøsiteten til din advokat veldig godt ettersom dommer støtter seg veldig på sakkyndiges konklusjoner.

Anonymkode: bb1a0...6b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Skjerp deg! Er så lei av å høre om kvinnfolk som sier «ungen kommer mest til meg» «jeg er moren» «ungen har vært mest hos meg» «jeg er viktigst» 

Blir kvalm! 

Ungen har en far og faren vil være med ungen sin. Godta det! Så blir du ikke dømt for noe. Vær en mor og ikke ei bitter dame som er ute etter å ta faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som min eksmann. Vi måtte gjennom 3 sakkyndige fordi så fort sakkyndige kom med en uttalelse som far ikke var enig i så var det feil på sakkyndige. For å gjøre historien kort så konkluderte alle tre sakkyndige med at far hadde lav samværskompetanse og dommer dømte samvær med tilsyn. Jeg forstår nervøsiteten til din advokat veldig godt ettersom dommer støtter seg veldig på sakkyndiges konklusjoner.

Anonymkode: bb1a0...6b5

her sitter fars side og ler for de vil at han skal få så mye samvær som mulig. Mine bekymringer blir aldri hørt, farmora og farfaren der  over kjører meg totalt.. 

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig for oss på er forum å komme med råd eller annet da vi ikke kjenner til dere og hele situasjonen. 
Det eneste jeg vil si er at du kommer langt ved å være raus, imøtekommende og ha fullt fokus på hva som er det beste for barnet ditt. Legg vekk alle vonde tanker og følelser som handler om far og hans familie og fokuser på barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

her sitter fars side og ler for de vil at han skal få så mye samvær som mulig. Mine bekymringer blir aldri hørt, farmora og farfaren der  over kjører meg totalt.. 

Anonymkode: b2d7b...7e0

Det er vel ikke rart at de vil at han skal få så mye samvær som mulig, hvis deres ønske og intensjon er å faktisk få bli kjent med barnebarnet sitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fars psyske helse.. han mener han kan alt om barnet og at han klarer og få henme til og slutte og grine dette var da barnet var 3 mnd.. og ikke egnet som omsorgsperson. men allikavel får han alt..

Anonymkode: b2d7b...7e0

Jeg klarer enkelt å få mine nieser til å slutte grine fra de var 1 uke og oppover. Hvorfor skulle ikke far mene at han også kan få til dette, egentlig? 

Kan heller virke som at han "dreit i ungen " en stund pga lite tillitt fra deg, før han fant ut at han ikke kunne gi slipp på ungen. Dette kan godt være en misoppfatning, men altså..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anim92 skrev:

Jeg klarer enkelt å få mine nieser til å slutte grine fra de var 1 uke og oppover. Hvorfor skulle ikke far mene at han også kan få til dette, egentlig? 

Kan heller virke som at han "dreit i ungen " en stund pga lite tillitt fra deg, før han fant ut at han ikke kunne gi slipp på ungen. Dette kan godt være en misoppfatning, men altså..

problemet er at vi ikke klarer og sammerbeide, pluss eneste far tenker på er «jula» men ikle resten av samværet og truer med at retten og vil dømme meg vis jeg ikke er enig med han, han er ganske manipulerende/.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

problemet er at vi ikke klarer og sammerbeide, pluss eneste far tenker på er «jula» men ikle resten av samværet og truer med at retten og vil dømme meg vis jeg ikke er enig med han, han er ganske manipulerende/.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Hva med å foreslå at barnet er hos de fra formiddag til feks 18 på julaften hvis det er første gangen barnet skal være lenge vekke fra deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

problemet er at vi ikke klarer og sammerbeide, pluss eneste far tenker på er «jula» men ikle resten av samværet og truer med at retten og vil dømme meg vis jeg ikke er enig med han, han er ganske manipulerende/.

Anonymkode: b2d7b...7e0

Men det skjønner jeg du reagerer på altså:)

Var bare det andre du nevnte som hørtes litt merkelig ut😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart barnet kommer til deg når h*n gråter, når far kun har vært sammen med barnet åtte ganger i løpet av 11 mnd. Spesielt når barnet har hatt muligheten til det, i og med at du har vært til stede.

Det betyr ikke at ikke barnet kan søke, og få trøst hos far ved behov når du ikke er der.

Anonymkode: 98f38...705

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart barnet kommer til deg når h*n gråter, når far kun har vært sammen med barnet åtte ganger i løpet av 11 mnd. Spesielt når barnet har hatt muligheten til det, i og med at du har vært til stede.

Det betyr ikke at ikke barnet kan søke, og få trøst hos far ved behov når du ikke er der.

Anonymkode: 98f38...705

Barnet mitt søker også trøst hos meg fremfor andre når jeg er til stede, men når jeg ikke er der søker han trøst hos både far, farmor og ansatte i barnehagen. Det kan være skummelt å tenke at man er den eneste som kan trøste og ta vare på barnet. Både far og hans familie kan bli viktige støttespillere for barnet hvis de får sjansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

.............

tips til noe annet jeg kan heller avtale med han disse dagene?

Anonymkode: b2d7b...7e0

Kan dere ikke avtale at du skal gå alene på kino, eller være sammen med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kvelertak skrev:

Skjerp deg! Er så lei av å høre om kvinnfolk som sier «ungen kommer mest til meg» «jeg er moren» «ungen har vært mest hos meg» «jeg er viktigst» 

Blir kvalm! 

Ungen har en far og faren vil være med ungen sin. Godta det! Så blir du ikke dømt for noe. Vær en mor og ikke ei bitter dame som er ute etter å ta faren.

Ærlig talt! Vi snakker om ett 11 mnd gammelt barn som kun har hatt samvær med far 8 ganger.                                           Til TS: Jeg hadde gått med på at han kunne ha barnet i julen, men insistert på at jeg selv skulle være med om så. Helt uholdbart å overlate ett barn på under året til en person h*n ikke kjenner ordentlig. Her bør alle parter være inneforstått med at det må en gradvis tilvenning til. Kan aldri tro at far har krav på å ha barnet flere dager over natten. Ett vennepar av meg gikk fra hverandre når barnet var rundt samme alder og far fikk samvær hjemme hos mor en gang i uken med mål om overnatting en dag i uken fra barnet er to år.

Endret av moroklompen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anim92 skrev:

Men det skjønner jeg du reagerer på altså:)

Var bare det andre du nevnte som hørtes litt merkelig ut😅

takk altså ikke får og være slem med far men han er veldig flink til og manipulere folk og få viljen sin! og spør om og snakke me dem alene etter samvær, jeg sa engang at det ikke var nødvendig at de skulle snakke med meg alene når de ikke lytter på meg uansett for far er den uskyldige i alt.. og skyller på meg At det er jeg som «skyvet vekk familien hans» når hans foreldre har truet meg med advokat og barnevern..     

Anonymkode: b2d7b...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...