Gå til innhold

Damer: svingende sexlyst med syklus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne er vel stort sett til damene. Sexlysten min svinger med syklusen og det har blitt tydeligere og tydeligere med årene. Rundt eggløsning er sexlysten helt hinsides og vi kan ha sex i timevis og ved hvert mulige øyeblikk når barna ikke er "i veien". Men, resten av syklusen utenom denne ca uka så er sexlysten så som så, kan fint ha og like sex men ikke sånn type ellevill som jeg har den ene uka. 

Flere som har det sånn? Jeg skulle jo gjerne hatt den sexlysten hele tiden..

Anonymkode: 7fef1...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres akkurat ut som meg. Ble sånn fra 40-års alder. 

Anonymkode: 3d9f1...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg fikk det slik etter jeg fikk barn. Min eksmann hadde ikke sexlyst. 

Min nye kjæreste er klar hele tiden, jeg har fått tilbake den gode gamle sexlysten. 

Anonymkode: 3e6b1...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå JA! Det snakkes altfor lite om dette. Anbefaler alle kvinner å sjekke ut grafen midtveis i denne artikkelen. https://womeninbalance.org/about-hormone-imbalance/

Det som skjer rundt eggløsning, er rett og slett at kvinner får en skikkelig testosteron-boost. (Så vi vet hvordan menn har det hele tiden, hehe). Effekten blir at vi blir mye villere og kåtere og gladere. Det er kroppen som ber oss om å reprodusere, faktisk. Jeg hater at jeg har gått på hormonprevensjon i så mange år, som rett og slett kastrerer oss. Vi får ikke eggløsning=den naturlige sexlysten forsvinner. 

Jeg merker at jeg er mye kåtere, våtere, får heftigere orgasmer og fantaserer mye mer. Forsking viser også at vi blir penere rundt eggløsning.

Jeg reagerer skikkelig dårlig på progesteron, så ca en uke før mensen er livet ganske jævlig. Da er sex også helt uaktuelt. Men rett før/under mensen blir sex kjempedeilig igjen, da strømmer blodet til alle deler av underlivet og gjør det kjempelett å få orgasme. 
 

Jeg vil myyyye heller ha svingninger i humør og sexlyst enn å være helt utflatet som man blir på p-piller/hormonspiral.

Anonymkode: a053c...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååå JA! Det snakkes altfor lite om dette. Anbefaler alle kvinner å sjekke ut grafen midtveis i denne artikkelen. https://womeninbalance.org/about-hormone-imbalance/

Det som skjer rundt eggløsning, er rett og slett at kvinner får en skikkelig testosteron-boost. (Så vi vet hvordan menn har det hele tiden, hehe). Effekten blir at vi blir mye villere og kåtere og gladere. Det er kroppen som ber oss om å reprodusere, faktisk. Jeg hater at jeg har gått på hormonprevensjon i så mange år, som rett og slett kastrerer oss. Vi får ikke eggløsning=den naturlige sexlysten forsvinner. 

Jeg merker at jeg er mye kåtere, våtere, får heftigere orgasmer og fantaserer mye mer. Forsking viser også at vi blir penere rundt eggløsning.

Jeg reagerer skikkelig dårlig på progesteron, så ca en uke før mensen er livet ganske jævlig. Da er sex også helt uaktuelt. Men rett før/under mensen blir sex kjempedeilig igjen, da strømmer blodet til alle deler av underlivet og gjør det kjempelett å få orgasme. 
 

Jeg vil myyyye heller ha svingninger i humør og sexlyst enn å være helt utflatet som man blir på p-piller/hormonspiral.

Anonymkode: a053c...208

Helt enig! Aldri mer hormonprevansjon. Føler meg levende igjen uten. 

Anonymkode: 82eeb...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Aldri mer hormonprevansjon. Føler meg levende igjen uten. 

Anonymkode: 82eeb...302

Ofte blir jeg sur når jeg tenker på hvordan unge jenter blir «presset» til å bruke hormonprevensjon i storstilt skala. Hvis menn hadde blitt gravide, hadde de garantert funnet bedre løsninger. Da p-pillen for menn ble forsøkt utviklet, konkluderte rapporten med at menn ikke hadde taklet bivirkningene, som depresjoner og nedstemthet. Men vi kvinner må finne oss i det.

Anonymkode: a053c...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg død på hormoner tilført kroppen. Jeg mister ikke lysten, men seksualiteten endres. Det er endringene i humør, energi, bevisthet og sånt som gjør at jeg ikke bruker hormonpreventiver.

Kjenner noe svinginger i lyst i forhold til sykus. Er på rundt eggløsning og siste uka før mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sparkling_Pink skrev:

Jeg føler meg død på hormoner tilført kroppen. Jeg mister ikke lysten, men seksualiteten endres. Det er endringene i humør, energi, bevisthet og sånt som gjør at jeg ikke bruker hormonpreventiver.

Kjenner noe svinginger i lyst i forhold til sykus. Er på rundt eggløsning og siste uka før mensen.

Har du mer lyst uka før mensen??

Anonymkode: a053c...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du mer lyst uka før mensen??

Anonymkode: a053c...208

Ja, jeg har mer lyst uka før mensen. Jeg hører jo rykter om at endel har minst lyst den uka, men opplever det ikke hos meg selv.

Noe mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candycane

Høres veldig kjent ut det, ja.

Det eksploderte dog da jeg tok ut hormonspiralen, skjønte ikke før den var tatt ut at den hadde dempet lysten min mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysten er ofte størst under eggløsning, og det er fordi kvinner er «laget» for å lage barn, men det er selvfølgelig individuelt. Jeg er mest kåt under eggløsning og når jeg har mensen, med mindre jeg har sterke mensensmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...