Gå til innhold

Overnattingsgjest med syk baby


Greenrock

Anbefalte innlegg

Om det ikke frister å servere grandis, så er jo take away et godt alternativ. Pizza, asiatisk, sushi, masse å velge mellom :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Greenrock skrev:

De hadde ikke mulighet til å levere denne lørdagen desverre. 

 

Ja, er jo sant det. Er kanskje bare noe tull jeg går og føler litt på🙈

Spør jenta hva hun vil at de skal spise, la henne styre hvordan hun vil ha det med sin gjest. Si at nå som hun er 10 år så bør hun lære å re opp sengen til sin gjest selv. Hun får jo oftere gjester jo mer de klarer seg selv. 

Anonymkode: 86424...a27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt uenig med resten Ts.

Selv om man i teorien kan gjøre det, så synes jeg at dere ikke burde.

Når ting har vært såpass hektisk så er det viktig at dere alle får ro.'Gud'forby at det hender noe igjen med besøket der, eller andre mindre ting som føles umulig i praksis for du er så sliten.

Stebarnet blir garantert skuffa, men det tar dere igjen så fort som mulig.

Du trenger ikke gå på akkordmed deg selv for at folk på KG mener det er en god idé.

Man skal strekke seg langt for å holde det man lover, være rettferdig, og alt med annet med barna, men nå har faktisk vært noe. Dere alle trenger hvile og ikke minst fokus på at alt er greit med yngstemann

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bestevenninna di skrev:

Sterkt uenig med resten Ts.

Selv om man i teorien kan gjøre det, så synes jeg at dere ikke burde.

Når ting har vært såpass hektisk så er det viktig at dere alle får ro.'Gud'forby at det hender noe igjen med besøket der, eller andre mindre ting som føles umulig i praksis for du er så sliten.

Stebarnet blir garantert skuffa, men det tar dere igjen så fort som mulig.

Du trenger ikke gå på akkordmed deg selv for at folk på KG mener det er en god idé.

Man skal strekke seg langt for å holde det man lover, være rettferdig, og alt med annet med barna, men nå har faktisk vært noe. Dere alle trenger hvile og ikke minst fokus på at alt er greit med yngstemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er skrevet før, men babyer på under 12 uker skal ikke ha feber. Du må oppsøke lege! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10åringer er ikke kravstore hverken til middager eller underholdning. Bestill pizza, og så underholder de seg selv. Kjøp inn snacks så de ha "kino". Overlat 100% av ansvaret til faren hennes. Ikke fordi du ikke vil hjelpe, men fordi denne helgen har du rett og slett ikke overskudd til det. Hvis faren ikke greier det ansvaret, så får dere utsette besøket.

Anonymkode: a444b...578

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Bestevenninna di said:

Sterkt uenig med resten Ts.

Selv om man i teorien kan gjøre det, så synes jeg at dere ikke burde.

Når ting har vært såpass hektisk så er det viktig at dere alle får ro.'Gud'forby at det hender noe igjen med besøket der, eller andre mindre ting som føles umulig i praksis for du er så sliten.

Stebarnet blir garantert skuffa, men det tar dere igjen så fort som mulig.

Du trenger ikke gå på akkordmed deg selv for at folk på KG mener det er en god idé.

Man skal strekke seg langt for å holde det man lover, være rettferdig, og alt med annet med barna, men nå har faktisk vært noe. Dere alle trenger hvile og ikke minst fokus på at alt er greit med yngstemann

Jeg er enig at man vanligvis ikke skal gå på akkord med seg selv. 

Men når du har vært storesøster i 5 uker, så er tiden for å gå på akkord med seg selv for hennes skyld.

Vi har også en ny lillebror i huset. Etter hans leggetid har jeg ikke akkurat kjempelyst å spille stigespill med storebror, men jeg gjør det fordi storesøskens nye hverdag består av å ta hensyn,  vente og være stille fordi babyen skal sove.  Han skal få føle at han og hans ønsker også er i sentrum 

Anonymkode: 23878...02a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sophie-Ann skrev:

Vet ikke om det er skrevet før, men babyer på under 12 uker skal ikke ha feber. Du må oppsøke lege! 

Du kunne jo ha lest hovedinnlegget for eksempel der står det at de har vært innlagt på sykehuset grunnet 5 uker gammel baby med feber. De har nok vært en natt allerede og er utskrevet fordi det er mest sannsynlig vanlig forkjølelse. 

Jeg ville også ha latt 10 åringen styre mest med besøket og far og servert kjøpe pizza. Ekstra stas om dere har gangavstand til butikk for d kunne jeg sendt de alene og bedt de velge pizza og brus selv.

Anonymkode: d9c15...8c2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo ha lest hovedinnlegget for eksempel der står det at de har vært innlagt på sykehuset grunnet 5 uker gammel baby med feber. De har nok vært en natt allerede og er utskrevet fordi det er mest sannsynlig vanlig forkjølelse. 

Jeg ville også ha latt 10 åringen styre mest med besøket og far og servert kjøpe pizza. Ekstra stas om dere har gangavstand til butikk for d kunne jeg sendt de alene og bedt de velge pizza og brus selv.

Anonymkode: d9c15...8c2

Beklager, leste to ganger, men fikk ikke med meg den delen. Litt lite kaffe i dag 😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor er 10-åringens FAR oppi det hele? Hvorfor tar du, TS, det som en selvfølge at DU må re opp seng, lage mat, underholde...... Alt det der må da far ta ansvar for, og du TS må slutte å ta det for ham. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med resten. Dere er en familie, og folk må ta hensyn. Når en baby er så syk at det til og med har vært nødvendig med sykehusinnleggelse, så får det være en unntakstilstand tenker jeg. Kan ikke stedatteren heller ligge over hos venninnen? Dette har ingenting med at hun er et stebarn og ikke ditt biologiske. Tenker det hadde vært akkurat det samme da.

Anonymkode: 5b524...6fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sophie-Ann skrev:

Vet ikke om det er skrevet før, men babyer på under 12 uker skal ikke ha feber. Du må oppsøke lege! 

Hun skrev jo at de nettopp er kommet ut fra sykehuset

Anonymkode: faf3b...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at overnattingsbesøk egentlig kan vente.  Du er fortsatt i barsel og babyen er syk. Ikke bare er du fysisk sliten men du er helt sikkert mentalt utslitt også. 

Problemet her er at dere allerede har lovet 10 åringen dette og hun vil nok bli veldig skuffet. Så her avhenger det veldig av hvor mye far stiller opp. 

Selv har jeg tre barn i forskjellig alder og eldste som er tenåring fikk nei til overnatting de første ukene etter at både nr 2 og nr 3 kom. 

Anonymkode: ce70c...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grandis på en lørdag er slettes ikke kleint. Grandis på en tirsdag er heller kleint. Og uoppredde senger en helg, går helt fint!

Jeg er imponert over at du vil gå for å ha besøk tross situasjonen, respekt!❤ samtidig tenker jeg at du kanskje har noen krav til deg selv det kunne vært lurt å fire på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Greenrock skrev:

Jo, sant det. Det jeg tenker på med pes er særlig rydding, re opp seng, lage middag (som helst ikke skal være ostesmørbrød🙄) men jeg ser jo nå at dette er en perfekt situasjon for delegering, hehe. 

Rydde og re senger??? Er det virkelig fokuset ditt? 

Anonymkode: 34619...de7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sophie-Ann skrev:

Vet ikke om det er skrevet før, men babyer på under 12 uker skal ikke ha feber. Du må oppsøke lege! 

Antar at det var leger på sykehuset?

Anonymkode: 6e69a...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middag lager dere vel uansett? Og det finnes lettvinte løsninger her, som takeaway. 

Men det er klart at om du ikke får tid til å re opp senger kan dere ikke ha besøk, det sier seg jo selv.

Anonymkode: 6e69a...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ungene på butikken så kan de kjøpe pepperkakedeig, brus og lørdagsgodteri til seg selv + 4 åringen og kanskje noe til dere. Så bestiller dere mat på døra fra feks pizzabakern. Når ungene kommer hjem fra butikken hjelper far 10-åringene + 4 åringen med å lage pepperkaker. Kanskje de kan klare seg selv litt etterhvert også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her er begge deler greit. 

Hvis dere orker det, si ja til storesøsters besøk. Gjør det enkelt, fortell henne at de (hun) må ta ansvar for besøket selv, kjøp grandis og la dem underholde hverandre. Barna synes jo grandis er topp, som regel, og det er ingen som forventer festmiddag når dere har en fem uker gammel baby i huset. Jeg ser absolutt verdien av at storesøster får "viljen sin" denne gangen, for det har nok vært mye fokus på småsøskene nå i denne spesielle tiden. Det er kanskje ekstra viktig når storesøster er halvsøsken. 

Samtidig er det ok å si nei. Sykehusinnleggelse for en fem uker gammel baby er alvorlige greier, og det er greit å si dere er utslitt. Da må dere forklare godt til storesøster at dere ikke kan ha besøk i helgen - MEN ha en plan for hvordan dere skal gjøre det godt igjen senere. Kanskje ta med de to jentene (storesøster og venninne) på noe gøy neste helg, eller hva som nå passer for alle sammen. 

Anonymkode: 5f943...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at overnattingsbesøk egentlig kan vente.  Du er fortsatt i barsel og babyen er syk. Ikke bare er du fysisk sliten men du er helt sikkert mentalt utslitt også. 

Problemet her er at dere allerede har lovet 10 åringen dette og hun vil nok bli veldig skuffet. Så her avhenger det veldig av hvor mye far stiller opp. 

Selv har jeg tre barn i forskjellig alder og eldste som er tenåring fikk nei til overnatting de første ukene etter at både nr 2 og nr 3 kom. 

Anonymkode: ce70c...96a

Synes dette er så merkelig jeg, her er det tre barn i hus i forskjellig alder, fjerde på vei, og her er overnattingsbesøk = alenetid på meg og mannen! Eldste her (som er tenåring) hadde faktisk overnattingsbesøk da minste var fire dager gammel, tre dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Helt genialt, for jeg og mannen snudde jo døgnet fullstendig, og tenåringene ordnet seg selv, pluss at de foret miderste :) Jeg og mannen sperret oss delvis inne på tv-stuen, midterste var superstolt over å få henge litt på de to store, og de store var glade for å kunne ha besøk, og hjalp til heller slik at de kunne det. 

Ellers må jeg også si, at hvis babyen skulle bli syk igjen, så er det jo innmari praktisk at de er to. To tiåringer klarer helt fint i krisesituasjon å passe en 4-5åring mens mor og far drar med babyen på sykehuset. Da har dere også foreldrene til den andre tiåringen som dere kan ringe og informere (de har jo da et ansvar for å bistå siden deres barn er hos dere). 

Måtte selv dra fra to 11-åringer en gang pga krise (familiemedlem på sykehus), og det gikk supert, nettopp fordi de var to stk. De følte seg som i himmelen som fikk lov til å være hjemme alene (de måtte jo, jeg kunne jo ikke ta med begge på sykehuset), og jeg fikk konsentrert meg om familiemedlemmet. 

Ellers må jeg si meg enig med de andre her, jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle blitt ditt ansvar å re senger eller lage middag, det er jo fars ansvar?! Du skal ligge rett ut på sofaen så lenge du ønsker når du er i barsel du :) 

 

(Og til tiåringer trenger man ikke trene opp det å re senger og lage middag, man sier de kan google, så lærer de å lete etter informasjonen også :) )

Anonymkode: f484e...779

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...