Gå til innhold

Overnattingsgjest med syk baby


Greenrock

Anbefalte innlegg

Ste datteren min er 10 år og ønsker å ha med seg overnattingsgjest mens hun er hos oss i helgen. Dette var avtalt på forhånd, men nå har babyen vår på fem uker fått feber og vi har derfor vært på sykehuset i natt. Jeg er sliten da jeg ikke har sovet på to døgn og er ikke så gira på overnattingsgjest akkurat nå. Jeg har en på 4 år hjemme som også skal aktiviseres. Hva tenker dere, er det innafor å avlyse overnattinggjesten akkurat denne helga? Vet ho har gledet seg veldig til å ha med gjesten hjem🤔😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er faren hjemme? Tenker det i utgangspunktet ikke er så mye mer styr med en ekstra tiåring når dere har fireåring også, i alle fall om dere er to voksne. Du tar baby, far tar seg av de andre?
Kanskje det til og med blir avlastning at stedatter har besøk. Da trenger ikke hun så mye ekstra underholdning, og dere kan få mer tid til å ta dere av de to minste. 

Endret av Hactar
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde strukket meg langt her.. Særlig som stesøsken tror jeg det er viktig at hun føler seg prioritert nå. 

Anonymkode: 23878...02a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er fare for at dere må reise på sykehuset igjen midt på natten så hadde jeg holdt meg til avtalen og latt far styre med jentene, re opp seng, lage mat, si ifra når de har sittet nok på skjerm og når de skal legge seg. Hadde kanskje satt en peppekakedeig så kunne far hjulpet jentene med å lage pepperkaker eller noe sånt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Greenrock skrev:

Ste datteren min er 10 år og ønsker å ha med seg overnattingsgjest mens hun er hos oss i helgen. Dette var avtalt på forhånd, men nå har babyen vår på fem uker fått feber og vi har derfor vært på sykehuset i natt. Jeg er sliten da jeg ikke har sovet på to døgn og er ikke så gira på overnattingsgjest akkurat nå. Jeg har en på 4 år hjemme som også skal aktiviseres. Hva tenker dere, er det innafor å avlyse overnattinggjesten akkurat denne helga? Vet ho har gledet seg veldig til å ha med gjesten hjem🤔😥

10 år gamle jenter kan klare mye selv. Når 10 åringen har en gjest så vil hun være aktivisert og du har en mindre å tenke på. 

Anonymkode: 86424...a27

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med alle over. Her får far ta hovedansvaret, så du kan være med baby. 

Anonymkode: f5af3...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To 10-åringer er vel egentlig mindre pes enn en, tenker jeg da. 

Skjønner at du er sliten, men regner med at det går an å forklare for disse jentene! Enkle måltider, grandis er innafor, og så la far ta det meste mens baby ligger oppå deg. Kanskje kan de til og med bestikkes til å underholde 4-åringen en halvtime 😉

God bedring til baby! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en god løsning. Skal definitivt undersøke muligheter for underholdning av 4åringen også, god idé med bestikkelsen 😏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 år gamle jenter kan klare mye selv. Når 10 åringen har en gjest så vil hun være aktivisert og du har en mindre å tenke på. 

Anonymkode: 86424...a27

Jo, sant det. Det jeg tenker på med pes er særlig rydding, re opp seng, lage middag (som helst ikke skal være ostesmørbrød🙄) men jeg ser jo nå at dette er en perfekt situasjon for delegering, hehe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er mye mindre jobb med to enn én. Jeg har ikke erfaring med stebarn, men egne barn er det ikke vanskelig å få til å hjelpe til hvis de får lov til å ha gjest, og det er hennes gjest, ikke din. Du trenger ikke å rydde, underholde eller lage god mat. 10åringen er sikkert villig til å re opp seng om alternativet er ikke besøk. Og ostesmørbrød kan være super middag i spesielle situasjoner, men Grandiosa er enklere. 

Anonymkode: d20fc...ff3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Greenrock skrev:

Jo, sant det. Det jeg tenker på med pes er særlig rydding, re opp seng, lage middag (som helst ikke skal være ostesmørbrød🙄) men jeg ser jo nå at dette er en perfekt situasjon for delegering, hehe. 

Bruk muligheten til å vise henne hvordan hun rer opp sengen. Middag lager du vel uansett, så en ekstra er ikke store forskjellen. 

Anonymkode: 86424...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Greenrock skrev:

Jo, sant det. Det jeg tenker på med pes er særlig rydding, re opp seng, lage middag (som helst ikke skal være ostesmørbrød🙄) men jeg ser jo nå at dette er en perfekt situasjon for delegering, hehe. 

Alt dette kan de ordne selv :) Da min datter var 10 år var det superstas å få kokkelere middag på egenhånd. De fikk dra på butikken alene, kjøpe inn til pølser eller pizza, lage, spise og rydde opp igjen. I tillegg måtte de selvsagt re opp senger selv. Dette er jo tiåringer, de klarer jo alt selv! 

Anonymkode: f484e...779

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Greenrock skrev:

Jo, sant det. Det jeg tenker på med pes er særlig rydding, re opp seng, lage middag (som helst ikke skal være ostesmørbrød🙄) men jeg ser jo nå at dette er en perfekt situasjon for delegering, hehe. 

Så stedatteren din har ingen far?

Anonymkode: a462d...06a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette kan de ordne selv :) Da min datter var 10 år var det superstas å få kokkelere middag på egenhånd. De fikk dra på butikken alene, kjøpe inn til pølser eller pizza, lage, spise og rydde opp igjen. I tillegg måtte de selvsagt re opp senger selv. Dette er jo tiåringer, de klarer jo alt selv! 

Anonymkode: f484e...779

Hehe, åh, hørtes deilig ut! Må nok jobbe litt for å komme på det nivået, men er definitivt noe å jobbe mot. Luksus med middag servert da 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk muligheten til å vise henne hvordan hun rer opp sengen. Middag lager du vel uansett, så en ekstra er ikke store forskjellen. 

Anonymkode: 86424...a27

Blir endel kjøring for henting av gjesten, så når baby er syk og vil være på meg hele tiden så er liksom mulighetene for middag litt innskrenka og føler litt på at det kleint å servere grandis eller ostesmørbrød til jentene på lørdag😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Greenrock skrev:

Hehe, åh, hørtes deilig ut! Må nok jobbe litt for å komme på det nivået, men er definitivt noe å jobbe mot. Luksus med middag servert da 😏

Ikke sikkert det krever all verdens med innsats. Om interessen er der får 10-åringer til litt av hvert. Og de enkleste rettene krever jo minimalt av kokken.

Anonymkode: d3901...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Greenrock skrev:

Blir endel kjøring for henting av gjesten, så når baby er syk og vil være på meg hele tiden så er liksom mulighetene for middag litt innskrenka og føler litt på at det kleint å servere grandis eller ostesmørbrød til jentene på lørdag😅 

Kan du få gjesten levert? 

Ofte liker jo unger sånn mat så hvorfor må man ordne i stand et festmåltid?

Anonymkode: 86424...a27

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Greenrock skrev:

Blir endel kjøring for henting av gjesten, så når baby er syk og vil være på meg hele tiden så er liksom mulighetene for middag litt innskrenka og føler litt på at det kleint å servere grandis eller ostesmørbrød til jentene på lørdag😅 

Antagelig vil ungene bli henrykt for grandis, det blir de ihvertfall her. Det er ikke noe de får så ofte, så det er tydeligvis litt ekstra stas, hehe.

Anonymkode: d3901...da6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du få gjesten levert? 

Ofte liker jo unger sånn mat så hvorfor må man ordne i stand et festmåltid?

Anonymkode: 86424...a27

De hadde ikke mulighet til å levere denne lørdagen desverre. 

 

Ja, er jo sant det. Er kanskje bare noe tull jeg går og føler litt på🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vet at som 10 åring selv så ordna jeg meg enkel mat selv, passet andres barn og klarte å skifte på egen seng. Ingenting i veien med å begynne å lære jenta disse tingene nå. Med barnehagebarn er det ofte sykdom og da kan hun jo ha besøk uansett. 

Anonymkode: 86424...a27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...