Gå til innhold

kva gjør man i en slik situasjon eller hvilken rettigheter har jeg da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hva gjør man i ei slik situasjon? (skeptisk)

vis barnevernet plutselig bestemmer seg for «akuttvedtak» eller «omsorgsovertakelse»

Og barnevernet ikke ser mine foreldre som «God nokk» omsorgspersoner? og at det er andre ressurser i fars side? 

Min mor er den mest kjærlighets personen med barn, Hun elsker barn! jobbet i barnehage og alltid fått skryt av hvor god hun er med barna. da ho jobbet i barnehagen, og at hun bryr seg for mye om barna. baby jenta mi elsker sin mormor og morfar! og viser en hel glede når hun ser morfar! Føler meg heilt hjelpeløs..

Baby jentå mi har aldri møtt fars side eller hun har bare sett dem 1-4 ganger siden hun blei født. Og redd at vis det kommer så langt som «omsorgsovertakelse» eller «akuttvedtak» så vil barnevernet heller tenke på å gi jenta mi til fars side.. 

Barnevernet har allerede trua meg med å stikke til fylkesmannen for og ta over😅får de vil ikke at barnet skal være sammen med meg. tydeligvis er det bare barnevernet som ser meg som negativt for alle andre jeg har møtt og kjenner Sier jeg er heldig for og ha den store kontakten med datteren min..

Er det stor sjanse Bv vinner i slike tilfeller nå? som norge er dømt for brutt av menneskerettigheter?   Har en følelse de «adde» ekstra ting i rapportene nå sånn som det nesten hørres ut som om jeg slår barnet mitt.. :(

 

Anonymkode: d6d60...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva gjør man i ei slik situasjon? (skeptisk)

vis barnevernet plutselig bestemmer seg for «akuttvedtak» eller «omsorgsovertakelse»

Og barnevernet ikke ser mine foreldre som «God nokk» omsorgspersoner? og at det er andre ressurser i fars side? 

Min mor er den mest kjærlighets personen med barn, Hun elsker barn! jobbet i barnehage og alltid fått skryt av hvor god hun er med barna. da ho jobbet i barnehagen, og at hun bryr seg for mye om barna. baby jenta mi elsker sin mormor og morfar! og viser en hel glede når hun ser morfar! Føler meg heilt hjelpeløs..

Baby jentå mi har aldri møtt fars side eller hun har bare sett dem 1-4 ganger siden hun blei født. Og redd at vis det kommer så langt som «omsorgsovertakelse» eller «akuttvedtak» så vil barnevernet heller tenke på å gi jenta mi til fars side.. 

Barnevernet har allerede trua meg med å stikke til fylkesmannen for og ta over😅får de vil ikke at barnet skal være sammen med meg. tydeligvis er det bare barnevernet som ser meg som negativt for alle andre jeg har møtt og kjenner Sier jeg er heldig for og ha den store kontakten med datteren min..

Er det stor sjanse Bv vinner i slike tilfeller nå? som norge er dømt for brutt av menneskerettigheter?   Har en følelse de «adde» ekstra ting i rapportene nå sånn som det nesten hørres ut som om jeg slår barnet mitt.. :(

 

Anonymkode: d6d60...8f9

Det heter ikke fylkesmannen, men fylkesnemnda. Det er to ulike ting.

Få deg en advokat som kan opplyse deg så du forstår saken din bedre. Bvt skal undersøke nettverksmuligheter, men det er jo ikke mulig å vite hva de vurderer ift mors/farssiden din utfra det du skriver. Du kan fortelle de det selv. 

Anonymkode: 1b3bf...439

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke fylkesmannen, men fylkesnemnda. Det er to ulike ting.

Få deg en advokat som kan opplyse deg så du forstår saken din bedre. Bvt skal undersøke nettverksmuligheter, men det er jo ikke mulig å vite hva de vurderer ift mors/farssiden din utfra det du skriver. Du kan fortelle de det selv. 

Anonymkode: 1b3bf...439

Leste nå at de hadde vurdert dem som ikke aktuelle

Anonymkode: 1b3bf...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke sier noe om hva bvtj som bekymring omhandler er det umulig å si noe om hva de tenker og hvilke prognoser saken har. 

Familie og nettverk skal i utgangspunktet sjekkes ut når det er snakk om plassering. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker å ta veldig lett på saken. Smileys og full pakke. Null korrektur på eget innlegg.

Anonymkode: ad568...d90

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker å ta veldig lett på saken. Smileys og full pakke. Null korrektur på eget innlegg.

Anonymkode: ad568...d90

hva er problemet? jeg er ikke norsk men det har ikke noe med omsorgen og gjør

Anonymkode: d6d60...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet kan ikke fatte sånne vedtak uten at en dommer gir godkjenning. De får heller ikke gjort noe uten dommeravgjørelse. Det er ikke BV som bestemmer, men dommer. De får ikke gjort noen ting uten samarbeid

Anonymkode: b1412...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet kan ikke fatte sånne vedtak uten at en dommer gir godkjenning. De får heller ikke gjort noe uten dommeravgjørelse. Det er ikke BV som bestemmer, men dommer. De får ikke gjort noen ting uten samarbeid

Anonymkode: b1412...b83

Hørt at barnevernet vinner 95% av sakene om omsorgsovertakelse.. for fleste lyver i rapportene som for foreldra til og  hørres helt koko ut. Mange sier at barnet mitt er så glad og frisk ut, Og har sammerbeidet med de nå i 12 måneder! 12 måneder med helvete fra de! De tar ikke barne mitt men prøver og få meg til og gå på de tiltakene de vill isteden for og hørre med meg.. De lytter ikke på meg heller...

Anonymkode: d6d60...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at barnevernet vinner 95% av sakene om omsorgsovertakelse.. for fleste lyver i rapportene som for foreldra til og  hørres helt koko ut. Mange sier at barnet mitt er så glad og frisk ut, Og har sammerbeidet med de nå i 12 måneder! 12 måneder med helvete fra de! De tar ikke barne mitt men prøver og få meg til og gå på de tiltakene de vill isteden for og hørre med meg.. De lytter ikke på meg heller...

Anonymkode: d6d60...8f9

Barnevernet overtar ikke omsorgen for barn uten grunn.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at barnevernet vinner 95% av sakene om omsorgsovertakelse.. for fleste lyver i rapportene som for foreldra til og  hørres helt koko ut. Mange sier at barnet mitt er så glad og frisk ut, Og har sammerbeidet med de nå i 12 måneder! 12 måneder med helvete fra de! De tar ikke barne mitt men prøver og få meg til og gå på de tiltakene de vill isteden for og hørre med meg.. De lytter ikke på meg heller...

Anonymkode: d6d60...8f9

Hvis du nektet å gå med på tiltakene som barnevernet foreslår så er det jo ikke rart at det går som det gjør. Tenker du oppriktig at bv skal avslutte saken din fordi "mange sier at barnet ditt er så glad og frisk"? Du høres ut som du trenger den veiledningen du får og vel så det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er redd for at foreldrene dine skal la deg ha barnet alene, så er det gjerne derfor de ikke kan gi de omsorgen?

Hva går bekymringen ut på?

Anonymkode: f17c2...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt at barnevernet vinner 95% av sakene om omsorgsovertakelse.. for fleste lyver i rapportene som for foreldra til og  hørres helt koko ut. Mange sier at barnet mitt er så glad og frisk ut, Og har sammerbeidet med de nå i 12 måneder! 12 måneder med helvete fra de! De tar ikke barne mitt men prøver og få meg til og gå på de tiltakene de vill isteden for og hørre med meg.. De lytter ikke på meg heller...

Anonymkode: d6d60...8f9

Hvorfor går du ikke bare med på hjelpetiltakene? 🤷🏼‍♀️ Hva har du å tape på det tenker du? 🤔

Anonymkode: f236c...87c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av,

du har ingen rettigheter!

Staten eier både deg og barna dine.

Anonymkode: 8b3c5...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av,

du har ingen rettigheter!

Staten eier både deg og barna dine.

Anonymkode: 8b3c5...7fb

Heldigvis eier ikke foreldre barna sine, barn har selvstendige rettigheter og disse rettighetene beskyttes av staten.

Foreldre har både rettigheter og muligheter. Når barnevernet er bekymret så har man muligheten til å få hjelpetiltak for å bedre omsorgen. Velger man å nekte kan det få konsekvenser dersom barnet ditt ikke et godt nok ivaretatt med de ressursene du har.

Anonymkode: f236c...87c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Heldigvis eier ikke foreldre barna sine, barn har selvstendige rettigheter og disse rettighetene beskyttes av staten.

Anonymkode: f236c...87c

Ja ja, det er en flokk av hysteriske damer uten ordentlig utdanning som eier dem.

Og barnas rettigheter inkluderer det å bli sperret inne på luftmadrass, kastet ned på bakken av bevæpnet politi og dø fra avfall uten medisinsk hjelp.

Anonymkode: 8b3c5...7fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ja, det er en flokk av hysteriske damer uten ordentlig utdanning som eier dem.

Og barnas rettigheter inkluderer det å bli sperret inne på luftmadrass, kastet ned på bakken av bevæpnet politi og dø fra avfall uten medisinsk hjelp.

Anonymkode: 8b3c5...7fb

For noe tøys. Du drar frem skrekkeksempler som ikke har relevans, og lar være å nevne alle som får hjelp.

Hvis du leser saken om han som lever på luftmadrass så er det «helsevesenet» i kommunen som ikke gir det tilbudet han trenger, ikke barnevernet. Barnevernet skal ikke yte helsehjelp, i dette tilfellet til en med autisme og mye utagering. Han skal ha en tilrettelagt bolig med helsepersonell rundt seg. Barnevernet (Bufetat) ønsker dette, men kommunen synes bufetat gir et godt nok tilbud. Det er sakens kjerne.

Dersom man oppfattes som farlig blir man håndtert av politi, enten man er under barnevernet eller ei.

Dø av anfall gjør barn dessverre også under foreldrenes omsorg, tilogmed på sykehus kan det skje. Det finnes tragiske tilfeller av dette uavhengig av omsorgssituasjon og uten at det er noens feil.

Jeg kan prøve å gå ned på ditt nivå for å illustrere hvor dumt det er. Jeg kjenner flere ganske profilerte  barnevernsmotstandere, som fremstiller seg selv som det ypperste omsorgsmenneske. En av dem har en historikk med å stalke og terrorisere damer i lang lang tid etter at de har gitt beskjed om at de ikke ønsker kontakt, gudene vet hvordan han er som far, eksens hans tok i alle fall livet sitt, mens en annen har banka kone og barn i årevis. Begge er «ofre» for de udugelige «barnevernstantene» som de sier, og utsatt for justismord fordi barna ble tatt fra dem.

Jeg tenker at du er like koko som dem når du kommenterer som du gjør. 

Anonymkode: f236c...87c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.87c, altfor mange unnskyldninger, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse.

Jeg bryr meg ikke om organisasjons-detaljer av sosiale tjenester.

Der kun resultatet som telles for sluttbruker. 

Anonymkode: 8b3c5...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

.87c, altfor mange unnskyldninger, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse.

Jeg bryr meg ikke om organisasjons-detaljer av sosiale tjenester.

Der kun resultatet som telles for sluttbruker. 

Anonymkode: 8b3c5...7fb

Okay, men selv du ser at å skylde på barnevernet for det andre gjør er skivebom.

Tjenestetilbudet til denne gutten er selvfølgelig for dårlig, det er det ingen tvil om. 

Men siden de aller fleste ungdommer med autisme får en tilrettelagt bolig og hensiktsmessig hjelp, gir det ingen mening å dra denne saken inn som et typisk eksempel på offentlig omsorg.

Anonymkode: f236c...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

.87c, altfor mange unnskyldninger, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse.

Jeg bryr meg ikke om organisasjons-detaljer av sosiale tjenester.

Der kun resultatet som telles for sluttbruker. 

Anonymkode: 8b3c5...7fb

Jeg bryr meg heller ikke om uvesentlige detaljer. Jeg vil si det er DIN skyld at dette skjedde gutten

Anonymkode: 1b3bf...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Okay, men selv du ser at å skylde på barnevernet for det andre gjør er skivebom.

Tjenestetilbudet til denne gutten er selvfølgelig for dårlig, det er det ingen tvil om. 

Men siden de aller fleste ungdommer med autisme får en tilrettelagt bolig og hensiktsmessig hjelp, gir det ingen mening å dra denne saken inn som et typisk eksempel på offentlig omsorg.

Anonymkode: f236c...87c

Hvor skylder jeg på barnevernet, leser du posten før du kommenterer??

Anonymkode: 8b3c5...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...