Gå til innhold

Har tenkt å studere norsk som andrespråk. Er det en god ide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er godt voksen og vil endre karriereretning. Ser for meg å jobbe på voksenopplæring, evt videregående. Men på et tidspunkt må jeg vel også ta PPU? Er det stort behov for folk med denne utdanningen/kompetansen? Håper noen vet😊

Anonymkode: 87a3b...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et stort behov for lærere med denne kompetansen og du får jobbe med takknemlige, ivrige og fantastiske studenter. :) 

Anonymkode: 3cc19...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et stort behov for lærere med denne kompetansen og du får jobbe med takknemlige, ivrige og fantastiske studenter. :) 

Anonymkode: 3cc19...e9c

Enig i siste delen, men det er ikke så stort behov lenger. 
Dersom du skal være faglærer på vgs er det derimot alltid bra å ha denne kompetansen. 

Anonymkode: 7698e...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et stort behov for lærere med denne kompetansen og du får jobbe med takknemlige, ivrige og fantastiske studenter. :) 

Anonymkode: 3cc19...e9c

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig i siste delen, men det er ikke så stort behov lenger. 
Dersom du skal være faglærer på vgs er det derimot alltid bra å ha denne kompetansen. 

Anonymkode: 7698e...c24

Takk for svar🙂 er fra før av sykepleier og har lenge hatt lyst til å skifte retning helt, som å undervise+noe kontorarbeid. Synes norsk som andrespråk virker veldig interessant, da jeg alltid har likt språk- og lesefag. Samt det å jobbe litt flerkulturelt. Jeg har tenkt å begynne nå etter jul, årsstudie. Samtidig som jeg på et tidspunkt vil ta PPU, egentlig så fort som mulig da jeg er ganske ferdig med helsesektoren. Kanskje et vanskelig spørsmål, men hvordan ville dere lagt opp studiegangen? Må jeg faktisk ha master for å få uttelling for dette studiet? Eller er det nok å ha f eks 60 studiepoeng, for å få en slags kompetanse? Tenker egentlig å søke PPU fra sommeren av, for er redd for å utsette den biten for lenge. Altså yrkesfaglig PPU ved høyskolen, ikke universitetet.

Anonymkode: 87a3b...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...