Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Rett at mannen/annen part skal bestemme antall barn og alderen i mellom?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har lenge ønsket meg mange barn og helst tette. Dette er fordi jeg er tvilling og har andre søsken med få års mellomrom. Vi har nå en sønn på 1.5 år, og har hele veien vært enige om å prøve å få nr 2 når jeg har fått jobb. Jobben er i boks, og da jeg sa til samboer at nå er det bare til å "kjøre" på, var han uenig, og ville helst vente i 1 år. Jeg ble veldig lei meg, og har gått å grublet på dette i noen uker. Han sier også at han bare vil ha 2 barn. Jeg konfronterer han med, at jeg syntes det er urettferdig at han skal få bestemme alt, det er tross alt jeg som må gå gravid, føde etc. Er det ikke rett å rimelig at jeg også får være med å velge?. Han vet at dette er viktig for meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er så sint, urolig og skuffet, og vill ikke presse han til noe, men syntes han kunne ha møtt meg på halvveien. Noen som har vært i lignende situasjoner og hva ble utfallet?? 

Anonymkode: eb00e...b95

Fortsetter under...

OnFire

Hvorfor skal man ha flere enn 2 barn? Aldri sett poenget med det. Vi var 3, og jeg synes i hvert fall at det er maks. 

AnonymBruker

Snakk med et par ufrivillig barnløse, så kanskje du innser hvor sykt dette innlegget virker........

det er ikke en selvfølge at du får barn akkurat når det passer deg. 

Det er normalt å respektere hverandre i et parforhold. 

Anonymkode: 81aae...6b9

Warrior

Det er noe dere skal bli enig om sammen, men vil han ikke ha mer enn to barn så kan du ikke tvinge han til flere. To barn er da mer enn nok. Maks 3. Hva er poenget med en haug med barn liksom😂 Bare stress.

Hvorfor i all verden skal dere få barn så tett? Det er da fint med litt aldersforskjell. 2 år mellom er greit. Så ro deg litt ned. Synes mannen din tenker fornuftig.

AnonymBruker

Mannen din er fornuftig. Vi har tre barn og to år mellom alle. Skulle ønske vi spredte de mer. 3-4 år hadde vært mye bedre. Hør på den kloke mannen din 👍

Anonymkode: ceb7a...c91

Annonse

AnonymBruker

Det blir 2 år og mer om vi hadde blitt gravide nå. Venter vi et år med å begynne prøveperioden, vil det være minst 3 år.

Warrior
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir 2 år og mer om vi hadde blitt gravide nå. Venter vi et år med å begynne prøveperioden, vil det være minst 3 år.

Hva så? Ingen krise det akkurat.

Måbarefåsiat...

Dere må bli enige. Det er det eneste rette. 

AnonymBruker

Skjønner deg godt, det er supert å ha tette barn.

Halvveien er vel at dere kun får to, men så tett som du ønsker.

Anonymkode: 6f480...557

♥

Den som vil ha færrest barn vinner, naturlig nok. Man får ikke barn mot partners ønske. Mellomrom mellom er litt samme greia, er han ikke klar så er han ikke klar.

Du kan naturligvis håpe han endrer mening, jeg stiller meg tvilende til effekten av masing i så henseende.  

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med et par ufrivillig barnløse, så kanskje du innser hvor sykt dette innlegget virker........

det er ikke en selvfølge at du får barn akkurat når det passer deg. 

Det er normalt å respektere hverandre i et parforhold. 

Beklager, men eg tror ikkje du forsto ts sitt spørsmål. Syntes det er trist at du drar inn ufrivillige barnløse. Jeg tror ikke det hjelper ts noe i denne saken. Vi må huske på at det er mennesker som sitter bak innleget og ikkje roboter. Kan være lurt å tenkje ein gong for mykje når ein skal svare. 

AnonymBruker

Ts,var du et troll når du gikk gravid?

Kan tenkes at han fikk helt avsmak på deg og graviditeten din,som er årsaken til at han ikke ønsker flere barn enda?

Anonymkode: ca584...81b

Annonse

AnonymBruker

Jeg har tre tette og synes det er strålende, så jeg skjønner godt hvorfor du ønsker det TS. Men selv om du går gravid og føder blir det jo hans barn også, og derfor er det ingen vei utenom at dere sammen blir enige om hvordan dere gjør det. Har du spurt han hvorfor han har ombestemt seg?

Anonymkode: 33ec8...61a

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager, men eg tror ikkje du forsto ts sitt spørsmål. Syntes det er trist at du drar inn ufrivillige barnløse. Jeg tror ikke det hjelper ts noe i denne saken. Vi må huske på at det er mennesker som sitter bak innleget og ikkje roboter. Kan være lurt å tenkje ein gong for mykje når ein skal svare. 

Vet du, det er faktisk ingen selvfølge. Det syns jeg er helt greit å påminne Ts om. 

AnonymBruker

Husk at med tre barn blir det gjerne "dritt en i midten". 

Med flere barn er det også lettere å få det til slik at man får "kun" ett barn av det ene kjønnet, og er det da en gutt, er det fort gjort at den ekskluderes fra ting som jentene får. Det er ikke bra, men skjer gjerne ubevisst fra omgivelsene rundt. 

Ellers kan ikke jeg heller fatte hvorfor man skal få flere barn, spesielt ikke flere enn to, og spesielt ikke dersom de er av samme kjønn. Spesielt ikke hvis de er friske. Ekteskapet må overleve dem. 

Jeg er enig i at den som vil ha færrest barn bør få vinne den kampen. Menn kan også få fødselsdepresjon. 

Anonymkode: 1fd5c...e19

AnonymBruker

Det er ikke bare bare med to barn heller. Du kan slite deg totalt ut og bli så utbrent at du ikke aner. Ufattelig stressende hverdag med to små barn. 

Anonymkode: 32afd...7e5

AnonymBruker

Kanskje han synes han har nok med 1.5 akkurat nå? Kanskje han ville vente litt bare fordi han ville ha mest mulig tid med ettåringen:) 

Vi har prøvd siden dattera vår var ca 1.5 år selv, men samtidig er jeg glad for at vi ikke har klart det. Nå er hun snart tre år og jeg er glad for at vår fokus er kun på henne ❤️

Anonymkode: 141cc...637

AnonymBruker
8 timer siden, OnFire skrev:

Hvorfor skal man ha flere enn 2 barn? Aldri sett poenget med det. Vi var 3, og jeg synes i hvert fall at det er maks. 

Hu spurte ikke etter din mening angående hvor mange barn... det kan du holde for deg selv og ikke spre kvalme

Anonymkode: f07ed...f6f

Mt3

Dere må snakke sammen, før samtalen kan dere skrive ned hver deres liste der dere skriver positive og negative ting ved å få barn tett. Da er det enklere å holde diskusjonen på ett saklig nivå.