Gå til innhold

Hvorfor skal alt være bare for barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sender sikkert ut en brannfakkel her. Men jeg lurer litt på dette. Eksempler, Jul, 17 mai, andre arrangementer osv. 17 Mai er jeg ikke så begeistret for, men er sikkert andre voksne som er veldig glad i denne dagen. Julen er jeg glad i og synes er veldig koselig, og det er faktisk litt koselig å få et par gaver og vite at man bir satt pris på, selv om jeg liker best å gi gaver. Hører jo ofte at julen er for barna, og at det er barna som bør få gaver, ikke de voksne. Da lærer man jo barna at det er det bare er de som er i sentrum og de viktigste personene, og det er vel ikke så bra? Syns man skal lære barna at både barn og voksne er like viktige, også i julen, at ingen er viktigere en en annen, osv.. Og julen er jo en tid for å bry seg om alle, desverre er det vel mange som tenker bare på seg selv da også. burde være sånn ellers i året også at man bryr seg mer om hverandre. 

Anonymkode: 9ed98...345

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er andre tråden om det i dag, fikk du ikke svar nok i den forrige?

Anonymkode: 22ab4...306

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna blir vel mer begeistret? Synes det er bra at det er sånn ❤️

Anonymkode: 3a95b...303

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst fordi det er unødvendig for voksne å "bytte penger".

Anonymkode: 59e1a...67c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sender sikkert ut en brannfakkel her. Men jeg lurer litt på dette. Eksempler, Jul, 17 mai, andre arrangementer osv. 17 Mai er jeg ikke så begeistret for, men er sikkert andre voksne som er veldig glad i denne dagen. Julen er jeg glad i og synes er veldig koselig, og det er faktisk litt koselig å få et par gaver og vite at man bir satt pris på, selv om jeg liker best å gi gaver. Hører jo ofte at julen er for barna, og at det er barna som bør få gaver, ikke de voksne. Da lærer man jo barna at det er det bare er de som er i sentrum og de viktigste personene, og det er vel ikke så bra? Syns man skal lære barna at både barn og voksne er like viktige, også i julen, at ingen er viktigere en en annen, osv.. Og julen er jo en tid for å bry seg om alle, desverre er det vel mange som tenker bare på seg selv da også. burde være sånn ellers i året også at man bryr seg mer om hverandre. 

Anonymkode: 9ed98...345

Stusset imidlertid på dette. Hva mener du med det?

Anonymkode: 3a95b...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er andre tråden om det i dag, fikk du ikke svar nok i den forrige?

Anonymkode: 22ab4...306

Jeg så ikke den. Ikke jeg som skrev den forrige heller

Anonymkode: 9ed98...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stusset imidlertid på dette. Hva mener du med det?

Anonymkode: 3a95b...303

At alle er like viktige, ingen er noe mer viktig en en annen.

Anonymkode: 9ed98...345

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tema kommer opp hvert år. Var en heftig enn ang jul i fjor.  

Ingenting er bare til barn. Men det er mange foreldre som setter gullungene sine foran alle andre og dritt i folk som har oppdratt ferdig barn eller har ikke barn.  De er ikke så viktig vet du. 

Anonymkode: 75503...514

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det handler litt om at barndommen er så definerende for resten av livet for ganske mange. Det at du har fine feiringer som barn er ofte grunnen til at man liker dem som voksen. Og det vil man gjerne gi til barna sine.

Anonymkode: f6779...32b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er Norge et egoistisk samfunn der mange driter i andre bare de har det bra selv. Blir besten flau, vil ikke være en av disse egoistene som driter i andre.

Anonymkode: 9ed98...345

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er jula for alle, ikke bare barna som får gaver etc. 17 mai er vel liksom barnas dag, men mange andre har det jo gøy da uansett. 

Anonymkode: 1352b...d15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne har da glede av julen! Men vi har ikke den forventningsgleden og naiviteten og fantasien til barn lenger. Så ofte er vel gleden vi føler, å overbringe det til barna. Samtidig som vi nok gleder oss mer over måltidene, og også får god følelse av stemningen. Vi bare husker hvor magisk ting var som barn og unner dem det samme. Derfor en nok sier at det er for barna.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Desverre er Norge et egoistisk samfunn der mange driter i andre bare de har det bra selv. Blir besten flau, vil ikke være en av disse egoistene som driter i andre.

Anonymkode: 9ed98...345

Utenfor kvinneguiden har jeg ikke inntrykk av at folk er så veldig egoistiske. Men om man bruker en del tid her inne er det nok lett å tenke sånn. 

Anonymkode: f6779...32b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100% enig.

17. Mai er for oss alle. Jeg blir ganske provosert når jeg ser folk skriver leserinnlegg i avisene om at 17. Mai er "barnas dag" og at man da ikke burde være full på en fortauskafé. 17. Mai er jo den perfekte dagsfylla-dagen!

Anonymkode: 5a222...dd0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er julen for alle. Alle får gaver, og alle forsøker å vise hensyn til hverandre.

Anonymkode: 507fc...33b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er magisk. For barn. Som forelder får man gjenoppleve magien via barna.

Jeg er skikkelig motstander av kjøpte gaver til voksne. Hvis meg en voksen over 25 som trenger lysestake liksom. 

Barna har kjempestor glede av å lage og bake gaver til besteforeldre, så de får ikke bare gaver.

Anonymkode: b4893...01a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jul og andre høytider er magisk for barn. Der skapes gode barndomsminner, tradisjoner og det betyr mye. Tenk tilbake på da du selv var barn. 

Jeg blir trist inni meg når voksne skal drikke og feste i julen og tenke på seg selv og sine behov. Når du er voksen og har fått barn er det barna som skal være i sentrum. 

Anonymkode: d35e1...9f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julen er magisk. For barn. Som forelder får man gjenoppleve magien via barna.

Jeg er skikkelig motstander av kjøpte gaver til voksne. Hvis meg en voksen over 25 som trenger lysestake liksom. 

Barna har kjempestor glede av å lage og bake gaver til besteforeldre, så de får ikke bare gaver.

Anonymkode: b4893...01a

Så barnløse tanter/onkler skal kjøpe presanger til andres unger, men ikke få en eneste gave selv? Hyggelig...

Anonymkode: cad07...95f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julen er magisk. For barn. Som forelder får man gjenoppleve magien via barna.

Jeg er skikkelig motstander av kjøpte gaver til voksne. Hvis meg en voksen over 25 som trenger lysestake liksom. 

Barna har kjempestor glede av å lage og bake gaver til besteforeldre, så de får ikke bare gaver.

Anonymkode: b4893...01a

Det høres ut som en utrolig kjedelig jul. 

Ingen av oss i familien har fått barn enda, men feirer den med god mat og gaver likevel. Har enda ikke havnet i den stillingen at jeg kjøper noe bare for å kjøpe. Hver eneste gave er gjennomtenkt til hver person. 

Anonymkode: 3b2bc...ca5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jul og andre høytider er magisk for barn. Der skapes gode barndomsminner, tradisjoner og det betyr mye. Tenk tilbake på da du selv var barn. 

Jeg blir trist inni meg når voksne skal drikke og feste i julen og tenke på seg selv og sine behov. Når du er voksen og har fått barn er det barna som skal være i sentrum. 

Anonymkode: d35e1...9f4

Helt enig.

Anonymkode: 3a95b...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...