Gå til innhold

Hva synes dere om dette sjeldne jentenavnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste det mange ganger før jeg skjønte at det ikke sto Divan, som i sånn sofa. 

Anonymkode: 3e9f4...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.12.2019 den 3.11, AnonymBruker skrev:

Davina? Kvinnelig form for David. Ønsker å kalle min fremtidige datter det, selv om jeg bare er i starten av 20-årene

Anonymkode: cb296...e78

Ganske ofte er det en grunn til at navn er sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som heter Davina. Det uttales som det engelske ordet «Devine» (guddommelig). 

Anonymkode: 7d8d4...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.12.2019 den 3.11, AnonymBruker skrev:

Davina? Kvinnelig form for David. Ønsker å kalle min fremtidige datter det, selv om jeg bare er i starten av 20-årene

Ser for meg en russer med blå øyenskygge.

Anonymkode: 5da58...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes det umiddelbart gir vagina-rim... Hvor mye oksygen får dere i dere? 

Hilsen Martina. 

(aldri noen rime navnet mitt ned vagina. Regine i parallelklassen fikk høre det, derimot. Selv om det ikke rimer.)

Anonymkode: 200da...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som synes det umiddelbart gir vagina-rim... Hvor mye oksygen får dere i dere? 

Hilsen Martina. 

(aldri noen rime navnet mitt ned vagina. Regine i parallelklassen fikk høre det, derimot. Selv om det ikke rimer.)

Anonymkode: 200da...fb2

Ditt navn gir meg ikke assosisjoner til vagina. Davina derimot gjør det.Får mer enn nok oksygen btw, 98% sier  obilen. Er til og me halvgammel kvinne😂

Anonymkode: 0b6e4...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Norske jentenavn er jo også ganske spesielle.

Kunne aldri forstå hvordan en søt jente kunne hete Bjørg eller Olaug aller noe sånn. Forestiller meg en stor hårete mann men skjegg 😄 

Anonymkode: 122dc...88a

Det handler jo nettopp om den generasjonen som har disse navnene, Norske navn som Ingrid, Siri, Signe, Svale(er vel guttenavn, men kan jo passe til en jente), Sigrid, Liv, Vår, Åsta/Asta, Freya, Juni, Eirill, Tiril, Tuva, Lilja, Ylva, Vilde er jo ganske "søte" og "barnlige". Alt handler jo om generasjoner. Er du vant til at tanter og besteforeldre heter Bjørg og Gerd, så vil det være unaturlig å kalle barna det.

Anonymkode: 1103f...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du at datteren din skal bruke resten av livet hennes på å forklare hvordan man staver navnet hennes, og forklare hvorfor hun har ett så spesielt navn? 

Anonymkode: aff33...389

Jeg heter Kristine og må alltid stave navnet mitt. «Kristine med k og e på slutten». ALLE skriver «Christina»... 

Anonymkode: 7d8d4...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente en eldre dame som het Davina, kjekk dame!

Tror neppe de som heter det må stave det, er jo et rett frem navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davina sto på min jentenavn liste før jeg viste at jeg skulle ha en gutt. Så jeg synes det er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2019 den 3.11, AnonymBruker skrev:

Davina? Kvinnelig form for David. Ønsker å kalle min fremtidige datter det, selv om jeg bare er i starten av 20-årene

Anonymkode: cb296...e78

Høres ut som julepynt du får kjøpt på plantasjen.

Anonymkode: 81451...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint ,enkelt og rett frem navn. Jeg kjenner ei som heter Anna-Davina. Hun er oppkalt etter sine bestemødre, danske Hanna og skotske Davida. 

Anonymkode: 1efea...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davina er jo helt vanlig navn i utlandet da - synes det er flott jeg. Unger klarer vel å lage kallenavn ut av det meste når det kommer til stykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott navn! Uansett, spiller jo ingen rolle hva andre måtte mene. Alltid noen som ikke liker det. Det er uansett et navn man ikke misforstår, her synes jeg mange bare er vrange. Skal man henge seg opp i «vagina»- rim er det andre vanlige navn som faktisk rimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...