Gå til innhold

Jeg er klar for å bli fridd til, men vet ikke hvordan jeg skal fortelle ham det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg klar for barn, men vil være gift før jeg blir gravid.Så får du fri når du føler deg klar for det. 

Da sier du jo også at det er greit han ikke er klar enda.

Anonymkode: 885a6...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke gå og hinte og håpe at han oppfatter det. Jeg tror jeg bare ville sagt rett ut at "jeg begynner å synes at det blir litt lenge å vente til 2022" med et stort smil. Så kan han velge å enten fri tidligere, eller vente dersom han ikke føler seg klar.

Anonymkode: d0ef1...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinting kommer du sjelden langt med 🙈 bare å si rett ut med

Anonymkode: 81334...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dagens kvinner her i Norge.. Har vi blitt helt likestilte at det er helt krise om noen har et mer tradisjonelt forhold der man ikke ønsker at hun skal fri, og at man ønsker å ikke snakke om det på forhånd siden det skal være en overraskelse? 

Mannen min og jeg kan snakke om absolutt alt, men bryllupp har han faktisk ikke lyst til å snakke om, mer en generelt, fordi "jeg har jo ikke fridd til deg enda". Det  var ikke fordi han ikke var klar, han fridde noen måneder senere. Men han er tradisjonell og synes det er mannen som skal fri, og ikke noe man snakker om på forhånd. Han fridde fordi han elsket meg og vi hadde/har det så bra sammen, så han ville gjøre meg sin på ekte. 

Om jeg hadde fridd til han selv vet jeg at han hadde ledd og sagt nei, og følt seg som den mest stakkarslige mannen. Men vi er jo i 2019, så da må vi være 100% likestilte på alt, eller hva? 

Anonymkode: c4748...148

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg og min samboer har planlagt giftemål på samme måte som vi har planlagt andre ting vi gjør sammen, som å dra på ferier, kjøpe bolig, få barn. Skjønner ikke tankegangen om frieri og sånt i det hele tatt, det virker så utdatert. Man snakker jo sammen om viktige avgjørelser!

Anonymkode: 81334...3e0

Ja, ikke sant? Det som er enda verre er når folk er enige om å gifte seg, har hus ig unger og forlovelsesring, og så går dama og "venter på frieri"....

Det var ikke sånn før, da ble folk bare enige om å gifte seg, liksom....ELLER dem ene fridde. Men når man er enig om bryllup, er jo tida for frieri forbi 😂

Anonymkode: 1e250...d4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.12.2019 den 13.58, Kvinne87Rogaland skrev:

Hver gang han sier noe fint eller gir et kompliment til deg på SMS/instagram/Messenger, svar med dette:

 

Screenshot_20191204-135640_Chrome.jpg

Dette er uten tvil det beste forslaget. Gå for det! 😄

Anonymkode: 8c5ed...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dagens kvinner her i Norge.. Har vi blitt helt likestilte at det er helt krise om noen har et mer tradisjonelt forhold der man ikke ønsker at hun skal fri, og at man ønsker å ikke snakke om det på forhånd siden det skal være en overraskelse? 

Mannen min og jeg kan snakke om absolutt alt, men bryllupp har han faktisk ikke lyst til å snakke om, mer en generelt, fordi "jeg har jo ikke fridd til deg enda". Det  var ikke fordi han ikke var klar, han fridde noen måneder senere. Men han er tradisjonell og synes det er mannen som skal fri, og ikke noe man snakker om på forhånd. Han fridde fordi han elsket meg og vi hadde/har det så bra sammen, så han ville gjøre meg sin på ekte. 

Om jeg hadde fridd til han selv vet jeg at han hadde ledd og sagt nei, og følt seg som den mest stakkarslige mannen. Men vi er jo i 2019, så da må vi være 100% likestilte på alt, eller hva? 

Anonymkode: c4748...148

Dette gjelder ikke bare dagens kvinner. Foreldrene mine er svært konservative mennesker og da de giftet seg for snart 50 år siden var det ingen av dem som fridde. De ble enige om det.

Dette med at mannen skal fri, ellers så raser verden sammen, mistenker jeg at like gjerne kan være en fiks, moderne ide som er kommet fra amerikanske filmer og såpeserier.

Anonymkode: 231b5...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare dagens kvinner. Foreldrene mine er svært konservative mennesker og da de giftet seg for snart 50 år siden var det ingen av dem som fridde. De ble enige om det.

Dette med at mannen skal fri, ellers så raser verden sammen, mistenker jeg at like gjerne kan være en fiks, moderne ide som er kommet fra amerikanske filmer og såpeserier.

Anonymkode: 231b5...e36

Vel, kjæresten er helt klar på at hvis det blir noe giftemål her så skal han fri. 

Anonymkode: 2e70f...66b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår rett og slett ikke problemstillingen. Det er da virkelig bare å si at nå har dere vært sammen et år, du føler deg veldig trygg på ham og elsker ham høyt, og nå er du klar for å bli fridd til, når han også er klar. Du trenger ikke hinte, late som du tuller, involvere venner, la nettsider med brudekjoler stå åpne eller noe slikt. Bare snakk sammen. Det tar ca. tre minutter og så vet du hvor han står. Forhåpentligvis blir han glad, svarer at han føler det likt, og så kommer det et frieri innen kort tid.

Anonymkode: 35b69...222

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...