Gå til innhold

Hva skjer når man skal ut å fly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg sikkelig dum nå, men det er noen år siden jeg har flydd. Vet ikke om jeg kan skylde på ammetåka, men husker ikke hvordan dette foregår. Trenger man fysiske billetter eller trenger man bare å sjekke inn via mobil? 

Har bestilt billige flybilletter via Norwegian og ikke valgt å betale ekstra for bagasje. Kan man ikke ha med seg håndbagasje heller da?

Jeg må ha med meg hormoner i tablettform, det er vel lov? 

Hilsen en som ikke lenger er globetrotter 

Anonymkode: 98bff...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gjøre det med appen, men det kan være lurt å ha en nødløsning i tilfelle den ikke virker akkurat når de skal scannes. Reiser du alene kan du skrive dem ut, er dere flere kan flere billetter leses fra samme telefon.

Anonymkode: 8f8e2...882

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge om du vil skrive ut billetten på flyplassen eller ha den på appen på mobilen. Om du har spesialbagasje må du sjekke inn i skranken. Men siden du ikke har valgt bagasje er det det samme. Du kan ha håndbagasje selv om at du ikke har betalt for kolli. Og ja, du kan ha med tabletter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian driver for tiden med en kampanje hvor håndbagasje (eller kabinbagasje som det egentlig heer) måles og veies.  Les deg opp på hva begrensningene er før de billige flybillettene dine får en markant økning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn- eller utland? Fra hvilken flyplass?

Du kan sjekke inn i app. Eller på automat på flyplass. Velger du sistnevnte får du en papirbillett. Ingen av de store byene i Norge har betjent Norwegian-skranke, såvidt jeg klarer å huske. Jeg bruker kun telefonen. Du må scanne billett for å komme gjennom sikkerhetskontrollen, det var nytt for noen år siden.  

Du kan ta med handbagasje. Men pass på størrelses- og vektbegrensningene. Ikke ta med noe flytende.over 100ml.  

Tabletter går helt fint. Skal du ut av Norge må du ta med legerklæring på engelsk som bekrefter hva slags medisiner det er. 

Anonymkode: c0b4f...b3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inn- eller utland? Fra hvilken flyplass?

Du kan sjekke inn i app. Eller på automat på flyplass. Velger du sistnevnte får du en papirbillett. Ingen av de store byene i Norge har betjent Norwegian-skranke, såvidt jeg klarer å huske. Jeg bruker kun telefonen. Du må scanne billett for å komme gjennom sikkerhetskontrollen, det var nytt for noen år siden.  

Du kan ta med handbagasje. Men pass på størrelses- og vektbegrensningene. Ikke ta med noe flytende.over 100ml.  

Tabletter går helt fint. Skal du ut av Norge må du ta med legerklæring på engelsk som bekrefter hva slags medisiner det er. 

Anonymkode: c0b4f...b3e

Fra Gardermoen, til utlandet. Holder det å ta med resepten? Vet ikke om jeg rekker å få bekreftelse på engelsk... 

Tusen takk for svar alle sammen! 

Anonymkode: 98bff...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo høre på flyplassen om noen skal samme vei så kan dere dele fly 

Anonymkode: bc751...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra Gardermoen, til utlandet. Holder det å ta med resepten? Vet ikke om jeg rekker å få bekreftelse på engelsk... 

Tusen takk for svar alle sammen! 

Anonymkode: 98bff...52d

Ta med resepten, det holder lenge! Jeg har reist med medisin i håndbagasjen i tjue år, og aldri vist resepten, men en sjelden gang studerer de den lappen apoteket har klistret på medisinpakken.

Anonymkode: 7a965...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha boarding pass på telefonen. 

Eller du kan printe ut boarding pass fra en maskin på flyplassen. Alt du trenger er ¨slå inn booking-koden.

Anonymkode: 6e7c8...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk inn så tidlig som mulig(22 timer før?) så får du best mulig seter. Medisinene burde gå bra, men ha med esken og pakningsvedlegget.

Anonymkode: 27ea1...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til utlandet er det nok å vise passet og da kommer billettene  frem og en får adgangskortene

Anonymkode: e3621...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...