Gå til innhold

Er det bevist utover enhver rimelig tvil at jorden er rund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 12.12.2019 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Myten om at jorden er flat ble med vilje spredd på alternative forum 

Anonymkode: 1a2ab...289

Spredd med vilje, av hvem da? Hvis det er en sammensvergelse for å gjøre dette er det rart at ingen har sagt noe? Hvordan greier de holde på hemmeligheten når det er så mange som vet om det?

Anonymkode: 8b86f...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.12.2019 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange beviser for at jorda er rund, men de som tror at jorda er flat vrir om alt av beviser til å være lureri og forfalskning. Dette sprer de og manipulerer flere og flere til å tro at jorda er flat. Du merker selv at du begynner å tvile du også.

Kan sammenlignes litt med at hvis man hadde hørt oppkonstruerte argumenter som f.eks at snøen er rød med lilla prikker, men er bare øynene våre som oppfatter den som hvit, så hadde man begynt å tro det også. Det er like usannsynlig og dumt begge deler.

Anonymkode: 88229...ed4

Fargen på snøen kommer an på øyet, tolkning og gjerne.

Anonymkode: 8b86f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøv et eksperiment i kveld, hvis rakettene hadde fulgt en kule eller går de rett opp?

Anonymkode: 8b86f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv et eksperiment i kveld, hvis rakettene hadde fulgt en kule eller går de rett opp?

Anonymkode: 8b86f...97c

Du er ikke så stødig i fysikk og vektorregning? Spør deg selv om hva som avgjør hvilken retning et objekt i bevegelse tar.

Anonymkode: 058ce...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud tror dere virkelig at jorden er rundt.

Det er da 100% sikker at jorden er en trekant liggende i et gigantisk basseng som ligger på ryggen til en gigantisk flygende skilpadde som blir dradd rundt av 10 gigantisk enhjørninger rundt solen mens de synger Open up them Pearly Gates.

 

Men for å svare alvorlig ja det er bevist at jorden er rundt det ble bevist for over 2000 år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 31.12.2019 den 19.37, Aragorn ll Elessar skrev:

Herregud tror dere virkelig at jorden er rundt.

Det er da 100% sikker at jorden er en trekant liggende i et gigantisk basseng som ligger på ryggen til en gigantisk flygende skilpadde som blir dradd rundt av 10 gigantisk enhjørninger rundt solen mens de synger Open up them Pearly Gates.

 

Men for å svare alvorlig ja det er bevist at jorden er rundt det ble bevist for over 2000 år siden.

Men ingen bevis i denne tråden enda av det jeg har sett. Bare masse snakk om at det finnes masse bevis, det er ikke det samme! Nærmeste er noen "bevis" om at flyvinduer ikke er konvekse eller ovale?? Og hva har det med at jorden er rund eller ikke??

Anonymkode: 8b86f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen bevis i denne tråden enda av det jeg har sett. Bare masse snakk om at det finnes masse bevis, det er ikke det samme! Nærmeste er noen "bevis" om at flyvinduer ikke er konvekse eller ovale?? Og hva har det med at jorden er rund eller ikke??

Anonymkode: 8b86f...97c

Bevis at jorden er flat 

Og nei et bilde av en flat vei er ikke bevis på at jorden er flat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Bevis at jorden er flat 

Og nei et bilde av en flat vei er ikke bevis på at jorden er flat

Og sånn har det blitt holdt gående i 5 sider nå. Hvorfor skulle jeg komme med et bilde av en flat jord? Hvordan skulle jeg tatt det bildet? 

Anonymkode: 8b86f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og sånn har det blitt holdt gående i 5 sider nå. Hvorfor skulle jeg komme med et bilde av en flat jord? Hvordan skulle jeg tatt det bildet? 

Anonymkode: 8b86f...97c

Even a Kid Can Prove the Earth Is Round: Here's How

 

Skremmende at det finnes voksne som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...