Gå til innhold

Er det bevist utover enhver rimelig tvil at jorden er rund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg driter i om jorda er rund, oval, firkantet eller en sirkel. Det er faktisk ikke så viktig. Vi har nok av andre ting å bry oss med i hverdagen.

Anonymkode: accb9...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en datamaskin er programmert til å vise at jorda er rund så beviser ikke dette noen ting.

Fakta er at ingen av oss har sett jorda fra verdensrommet.

Rart med så mange satellitter så er det ingen som har et kamera vi kan følge med på

Anonymkode: 8b86f...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det, men det er ikke det som menes med "livets harde skole". Ingen som har studert relevant forskning og forstått den, enten på egenhånd eller organisert, vil tro at jorda er flat.

Anonymkode: 7d1da...247

Jo, det er akkurat det som menes med livets harde skole.

Flat jord-folket er noe for seg selv. Det er vel en myte at de fleste trodde jorden var flat før i tiden også. Nokså sannsynlig myte siden alle himmelegemene er runde, og har vært der så lenge det har vært mennesker på jorden.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg den som tror at jorden er flat, men denne artikkelen var litt merkelig. 

Jorden er så stor at selv om vi klatrer høyt opp så vil vi ikke se mer pga den er rundt, men pga andre ting som blokkerer utsikten. Går vi til et helt flatt stort område er det ett fett om man står 2 meter høyere opp, man ser like langt. Man vil selvsagt se mer i et fly enn bakken, men det hadde vi gjort uansett om den er flat eller rund. 

Det med tidssoner kan forklares med at jorden er en slags kuppel og ikke helt flat. Samt at jorden er mye større en folk flest tror og oppfatter. Det samme med månen. 

At vi ser båter kommer opp av horisonten handler vel mer om synet vårt enn at jorden er rund. Hadde dette med båter stemt kunne vi også se en stor kurve når vi ser oss rundt på flate områder, men det gjør vi ikke fordi jorden er for stor til det. Tom i et fly ser vi ingen kurve. 

Jeg tror ikke jorden er flat, men jeg tror oppfattelsen av hvor stor verden er for oss er misoppfattet i begge ender. 

 

Anonymkode: 54ae2...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror NASA har 2-3 bilder som beviser at jorden er rund, så ja. 

Anonymkode: 064f7...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg den som tror at jorden er flat, men denne artikkelen var litt merkelig. 

Jorden er så stor at selv om vi klatrer høyt opp så vil vi ikke se mer pga den er rundt, men pga andre ting som blokkerer utsikten. Går vi til et helt flatt stort område er det ett fett om man står 2 meter høyere opp, man ser like langt. Man vil selvsagt se mer i et fly enn bakken, men det hadde vi gjort uansett om den er flat eller rund. 

Det med tidssoner kan forklares med at jorden er en slags kuppel og ikke helt flat. Samt at jorden er mye større en folk flest tror og oppfatter. Det samme med månen. 

At vi ser båter kommer opp av horisonten handler vel mer om synet vårt enn at jorden er rund. Hadde dette med båter stemt kunne vi også se en stor kurve når vi ser oss rundt på flate områder, men det gjør vi ikke fordi jorden er for stor til det. Tom i et fly ser vi ingen kurve. 

Jeg tror ikke jorden er flat, men jeg tror oppfattelsen av hvor stor verden er for oss er misoppfattet i begge ender. 

 

Anonymkode: 54ae2...264

Dette er fornektelse av vitenskap og fysikk på høyt nivå.

Anonymkode: 058ce...153

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fornektelse av vitenskap og fysikk på høyt nivå.

Anonymkode: 058ce...153

Det var jo en informativ kommentar. Da kan du kanskje forklare meg da? 

Anonymkode: 54ae2...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var jo en informativ kommentar. Da kan du kanskje forklare meg da? 

Anonymkode: 54ae2...264

Du kan nokså enkelt regne ut hvordan sikten til horisontlinjen forlenges når du kommer høyere opp.

I klarvær ser man til horisontlinjen, og skip som nærmer seg, vil stige opp fra under horisonten. Du kan se kurvaturen når du ser ut over åpent hav.

Hva du mener med at tidssoner kan forklares med at jorden er en kuppel, er det umulig å forstå. Tidssonene er en konsekvens av jordrotasjonen.

Hvis du mener dette var informativt, tror jeg du må ordlegge deg bedre.

Anonymkode: 058ce...153

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan nokså enkelt regne ut hvordan sikten til horisontlinjen forlenges når du kommer høyere opp.

I klarvær ser man til horisontlinjen, og skip som nærmer seg, vil stige opp fra under horisonten. Du kan se kurvaturen når du ser ut over åpent hav.

Hva du mener med at tidssoner kan forklares med at jorden er en kuppel, er det umulig å forstå. Tidssonene er en konsekvens av jordrotasjonen.

Hvis du mener dette var informativt, tror jeg du må ordlegge deg bedre.

Anonymkode: 058ce...153

Ha ha, det var ironisk med informativt 😂👍

Anonymkode: 54ae2...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror NASA har 2-3 bilder som beviser at jorden er rund, så ja. 

Anonymkode: 064f7...582

visste du at nasa brukte orginal video fra "månelandingen" til å ta opp noe annet? Fordi de ikke hadde flere tomme vhs-kasseter

Anonymkode: 8b86f...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

visste du at nasa brukte orginal video fra "månelandingen" til å ta opp noe annet? Fordi de ikke hadde flere tomme vhs-kasseter

Anonymkode: 8b86f...97c

-

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

visste du at nasa brukte orginal video fra "månelandingen" til å ta opp noe annet? Fordi de ikke hadde flere tomme vhs-kasseter

Anonymkode: 8b86f...97c

VHS var ikke oppfunnet i 1969.....

Anonymkode: 058ce...153

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 6.12.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Selv om en datamaskin er programmert til å vise at jorda er rund så beviser ikke dette noen ting.

Fakta er at ingen av oss har sett jorda fra verdensrommet.

Rart med så mange satellitter så er det ingen som har et kamera vi kan følge med på

Anonymkode: 8b86f...97c

Man trenger ikke se jorden fra verdensrommet. Det holder lenge å se verdensrommet fra jorden for å fastslå at jorden er rund.

Hvis det var en satelitt med kamera man kunne følge så ville flat-eartherne bare sagt at bildet var juks. De vil avfeie alle bevis uansett. Det er tydelig Altså vet jeg at jeg ikke kan overbevise dem. De får bare fortsette å dumme seg ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes jo live-kameraer. Er dette fake, mener dere?

 

Anonymkode: 058ce...153

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også bare å studere flyruter over sørlige Atlanterhavet og Stillehavet. Det er umulig at disse eksisterer på det "flate" kartet.

Dersom du tror at jorden er flat så må du nødvengigvis tro at disse flyrutene ikke eksister og er fake på en eller annen måte.

Det sier jo alt om hva slags dømmekraft en "flathearther" har. Jeg ville aldri f.eks. ansatt en "flathearther". 100% bevis på totalt sviktende dømmekraft er ikke noen jeg ville ha på jobben.

Endret av Gjeste mann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Rart med så mange satellitter så er det ingen som har et kamera vi kan følge med på

Anonymkode: 8b86f...97c

Det var et tema i en annen trår også, husker jeg. Da var det en som påstod det samme. Var det deg? Mener å huske at det dukket opp linker som viste jorden live. Kan du ikke ta til deg det du lærte i den tråden fremfor å legge frem den samme påstanden en gang til. Det er jo ikke noe vits i å diskutere om man ikke lærer av det som er skrevet og bevist tidligere. Med forbehold om at du ikke er samme person.

Anonymkode: 2fff1...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...