Gå til innhold

Hvilke farger kler jeg? Hva koster det med noen timer hos stylist feks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så glad i å shoppe og ender ofte opp med samme type klær ofte i sort. 

Har lyst til å fornye meg litt nå og friske opp med farver. 

Har mørk blondt hår med lyse striper og blå-grå øyne. Lys hud. 

Jeg vet ikke så mye om fargekomposisjoner som ville kle meg så hadde vært gøy å gå på et kurs eller møte en proff stylist. 

Har du vært på et slikt kurs ? Var det nyttig ? :) 

 

Anonymkode: 819ce...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd, men har jo lært litt av erfaring. Er hudtonen som er det viktigste. Jeg er mørk blond med blå øyne, men huden er grønn/gul, mer spansk. Så jeg kler best kalde farger som klar turkis, kongeblått og bringebærrosa. Unngår oransje, beige og jordtoner, da ser jeg syk ut. 

Søstra mi har samme hår/øyne, men har en typisk norsk hudfarge, mer mot det rosa. Hun kan ha korall, pudderrosa osv. 

Anonymkode: 6846e...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er hudtone som er det viktigste og ikke antall pigmenter. Jeg kler varme farger og kan gjerne bruke varme farger i rød, grønn, oransje, sennepsgul, brun, men finner også noen blåfarger og andre tradisjonelle kalde farger som går. 

Anonymkode: a28c4...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for det aller meste med hudtone og varme/kalde farger å gjøre (med noen få unntak). Prøv å still deg foran speilet og hold forskjellige farger opp mot ansiktet, så ser du sikkert hva du kler og ikke kler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne tipset meg om denne siden: https://insideoutstyleblog.com/, og jeg har faktisk fått en god del gode råd derfra. Man kan betale henne for personlig hjelp, men det har jeg ikke gjort enda. 

Men et veldig godt tips er å se på bilder av deg selv, så ser man liksom lettere hvilken farger man kler (eller ikke kler). 

Anonymkode: 0a5fc...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...