Gå til innhold

Ikke spise noe før eksamen. Lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller ødelegger det konsentrasjonen helt? Har hørt om enkelte pokerspillere faste før de skal spille, og de må jo tenke mye.

Anonymkode: ff31d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville spist noe før eksamen. Man kan bli både sliten å få vondt i hodet av lite næring. Eksamen er som en treningsøkt for hjernen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, -LykkeLiten- skrev:

Ville spist noe før eksamen. Man kan bli både sliten å få vondt i hodet av lite næring. Eksamen er som en treningsøkt for hjernen. 

Holder det med en banan og en bar?

Anonymkode: ff31d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -LykkeLiten- skrev:

Ja, hvis du spiser frokost først. Jeg vet ikke hvor lang denne eksamen er?

Spiser ingenting før. Bare banan og en bar. 3 timer.

Anonymkode: ff31d...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spist før eksamen. Har gått bra, men ja konsentrasjonen påvirkes utover dagen hvis eksamen varer i flere timer.

Anonymkode: 0e32c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lurt i det hele tatt. Man blir ikke mer skjerpet på tom mage og lavt blodsukker, man presterer heller dårligere. Trege karbohydrater både til frokost og i matpakka er det som holder konsentrasjonen mest stabil.  

Anonymkode: 4f19b...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ingenting før. Bare banan og en bar. 3 timer.

Anonymkode: ff31d...607

Hvor mange timer før eksamen starter tenker du å ha ditt siste måltid, og hvorfor? 

Anonymkode: d5779...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fastet periodisk under eksamenslesingen (16:8), og det fungerte fint for meg. Hodet føltes klarere (innbilt eller ikke). Men på eksamendagen må jeg spise først, gjerne noe med egg eller annet som gir stabilt blodsukker og varer lenge. Spiser to timer før eksamen. Har med kaffe og en banan på eksamen.

Anonymkode: 2973c...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes mat er utrolig viktig før og gjerne under slike ting. Stabilt blodsukker, og om jeg blir sulten blir det en forstyrrelse for min del. 

Spiser godt 1-2 timer før, og har med mat :)

Endret av Camillapb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis normalt. Både dagene før og selve eksamensdagen. 

Skal hjernen fungere, må kroppen fungere. Hvordan skal kroppen fungere må den ha mat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så nervøs at jeg ikke greier å spise noe særlig i eksamensperioden, i hvert fall ikke dagen før eller på eksamen. Men, er nok egentlig lurt å spise.

Anonymkode: 61e6e...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kroppen er vant til å få frokost, så bør den få det. 
Om kroppen er vant til at det sjeldent er mat å få før lunsj, så går det helt fint droppe frokosten. 
Hadde noen år hvor jeg alltid spiste frokost rett etter jeg sto opp, og om jeg da plutselig måtte gå 1-2 timer uten frokost så ble jeg svimmel og skjelven, og ville absolutt ikke klart gjennomføre en eksamen. 
Nå derimot spiser jeg sjelden frokost, så jeg hadde fint kunnet droppe frokost før en eksamen uten at det ville gjort noe for konsentrasjonen. 

Anonymkode: f4a04...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt best effekt av å ikke spise. Har alltid med sukkervarer i nødstilfeller😊

Anonymkode: 9e962...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrasjonen skal visstnok bli ekstra skjerpet når du ikke har spist på en god stund, anbefaler deg å høre på episode 59 av podcasten til Lotion & Smedstad hvor Mr Pimp Lotion snakker varmhjertet og med gjennomgående kunnskap om nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte å spise grovt brød med ost etc. og drikke te/kakao i forkant, og så tok jeg med meg noe frukt (gjerne banan) og rikelig med vann (eventuelt annen drikke).

Når man går sulten blir ofte sultfølelsen det man tenker på, og det er unødvendig. Hva Mr. Pimp Lotion mener om dette tar jeg ikke så høytidelig ...

Anonymkode: 9cf1d...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...