Gå til innhold

Hva betyr det å ha reist verden rundt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør man ha vært i alle verdensdelene? Inkludert Arktis og Antarktis? Hvor lenge? Er det godkjent hvis man har fløyet over bare? 

Eller er Køben og London nok?

Anonymkode: faaa7...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si at Asia og sør-amerika burde være inkludert, uten at jeg har noen spesiell grunn... Afrika burde jo være med, men. 

Anonymkode: 6ea73...791

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da ingen definisjon av dette. 

Har vært i alle verdensdeler, ca 50 land. Noen bruker begrepet "verden rundt". Andre synes at jeg har reist lite. Selv synes jeg at jeg har veldig mye igjen å se. 

Anonymkode: 88ae7...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr det å ha reist mye, og flere steder enn Europa. Min svigermor har reist verden rundt for meg. Hun har bodd 20 år i Afrika, og nå bruker hun mye av sin tid på å holde prosjektet sitt i gang i 10-20 afrikanske land. Hun har også vært på New Zeeland, og jeg tror hun har vært i USA og Asia, men husker ikke noe spesielt annet enn at hun måtte ha to pass for å komme inn i Israel. Hun har vært i mange land i Europa, og hun har kjørt fra Benin til Norge i bil. For meg holder det egentlig ikke at en person har vært i fire land selv om disse dekker de fleste av verdens hjørner, men man trenger heller ikke å ha reist så mye som min svigermor. 

Anonymkode: 39ba1...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definerer meg som bereist. Vært i 5 av 7 kontinenter. 39 land. Neste år oppfylles drømmen om kontinent nr 6 og 41 land. 

Har backpacket i 3 av kontinentene i ukesvis. 

Og ja, jeg ser ned på de som sier de har reist mye bare fordi de har vært i Phuket fjorten dager og en langhelg i New York i tillegg til Syden noen ganger. 

Anonymkode: 5c5a9...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Definerer meg som bereist. Vært i 5 av 7 kontinenter. 39 land. Neste år oppfylles drømmen om kontinent nr 6 og 41 land. 

Har backpacket i 3 av kontinentene i ukesvis. 

Og ja, jeg ser ned på de som sier de har reist mye bare fordi de har vært i Phuket fjorten dager og en langhelg i New York i tillegg til Syden noen ganger. 

Anonymkode: 5c5a9...aa9

Hvorfor ser du ned på folk på den måten? 

Anonymkode: 4d232...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal helst ha oppholdt deg lengere perioder på flere steder rundt om i verden. Nytter ikke å ha besøkt mange land og kontinenter om de alle besøk i kun 7-14 dager i fellesferien.

Det er også veldig viktig med stor spredning i kultur. Helst skal man ha bodd fast et par år, i flere forskjellige kulturer verden over. Minimum inkludert legere opphold i sør-amerika, afrika, midt-østen, og asia.

Går ikke ann å si "Jeg har reist verden rundt" om din eneste erfaring med midt-østen var én uke i Dubai, for eksempel. Da mangler du veldig mye erfaring med akkurat den kulturen.

Anonymkode: 18060...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Bør man ha vært i alle verdensdelene? Inkludert Arktis og Antarktis? Hvor lenge? Er det godkjent hvis man har fløyet over bare? 

Eller er Køben og London nok?

Anonymkode: faaa7...a65

Jeg tror man skal se bort fra Antarktis.  Det er veldig få mennesker som kan ta seg inn der.

Har du ellers vært verden rundt og besøkt alle kontinent, da synes jeg at du er en ekte globetrotter. Å fly over teller absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel at man har kjedet seg på ufattelig mange flyplasser i løpet av sitt liv 😜

Anonymkode: 9c0ab...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...