Gå til innhold

Kjæresten min er en sint pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kom først høna eller egget? Du vet ikke hva bakgrunnen er her! Samlivsbrudd er knallhardt! Det å rote inn nye kjærester sammen med sine barn, og tro at disse skal erstatte den opprinnelige ender bare med fordervelse. Si at den ene parten her har all skyld mens disse to kvinnene er "engler"? Samfunnsoppløsning  ja barn og ungdommer som sliter stort med det fordi foreldrene er super egoister! Barna sliter stort med det i lang tid, men for mor og far som koser seg i nye forhold? De vil aldri se når dette ikke er bra for barna uansett, om det er kvinne eller mann.

Anonymkode: e07cf...b5a

Det er helt irrelevant hva bakgrunnen er, hvem som har skylden eller hvem som gjorde hva først og sist. Begge foreldrene er moralsk forpliktet til å svelge alt av kameler for å skjerme barna. De skal ikke brukes som brikker i et spill. Det er det overraskende få som tar inn over seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det hadde du bestemt? Dårlig forhold til barna kan skje i løpet av livet, og nei det er aldri for sent å rette på dette selv etter mange år, ofte gjør det akkurat det når barna blir mye større og kan tenke litt mer selv, og slippe den vanvittige manipuleringen til foreldre totalt ute av kontroll. True andre mennesker man har vært glade i med å bryte all kontakt med barna, og at dette er for evig? Ja det er drøyt uansett.

Anonymkode: e07cf...b5a

Hvordan leste du at JEG hadde bestemt, og at jeg TRUET far med noe som helst. Jeg fortalte ham det barnet hadde sagt til meg i årevis allerede og da fikk han et valg. Han har takket meg for det i ettertid fordi han i den samtalen virkelig skjønte at jeg ØNSKET god kontakt mellom dem og ikke å ødelegge...

Du leser virkelig ting i verste mening.

I tillegg vet du selvfølgelig ikke hvor enormt mye tid og krefter jeg har brukt siden gutten var liten på å motivere han til å dra, forklare at pappa ER glad i han, han har bare sin egen måte å vise det på. Samt å forklare at selv om far og jeg er veldig forskjellig er det ikke sånn at jeg gjør alt rett og far gjør alt galt... pappa er pappa og jeg er meg, og vi har alle vårt.. 

Det er snakk om en pappa som konsekvent og over år har satt egne behov foran barnas. Han har også eldre barn (ikke mine) som har valgt å kutte kontakten med ham fordi han er sånn. Nå ser det ut til at han redder forholdet til yngstemann. 

Anonymkode: 5f4c1...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far er sår. Han føler seg kanskje lurt av sin eks. Ikke bevisst, men ala "var det bare et spill". Han tenker nok på perioden de hadde sammen og episoder og stiller spm ved mye ... 

Jeg tipper at alt dette handler om hans følelser som er i konflikt. Jeg tipper også at dette er vanskelig for han å snakke med deg om dette fordi dere har et forhold nå og han vil ikke erkjenne at sårheten og utilstrekkeligheten rundt hans eks påvirker han i dag. Mange vil heller fremstille slike ting som noe "man er ferdig med". 

Men han er jo ikke det. Det viser jo hans adferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...