Gå til innhold

Kvinne og tre barn hentet opp av sjøen i Tromsø


Herix

Anbefalte innlegg

10 timer siden, tunaen skrev:

Vi vet ikke hva som har skjedd. Hun er siktet, men..hele saken er rar. 

det kan jo være en/to av barna som sprang bortover mot havet, og moren måtte ta med yngste og springe etter, og har prøvd å redde de..

Trist er det uansett. 

Det var mørkt, dårlig vær og brøytekant og et stykke ned til fjæra. Man løper ikke bare bortover til havet. Når jeg leste saken og så området det skjedde i skjønte jeg med en gang at mor hadde druknet barna.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er så trasig. Stakkars, stakkars far som nå har mistet kone og 2 barn. 😭 Han har sikkert ikke mye annen familie til å støtte seg heller. Huff... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser det altså ut i området, for de som måtte være ukjent i Tromsø. Det er ikke mange meterne fra veien og ned til fjæra, og heller ikke særlig langt opp til bolighusene. At ingen hadde sett noe, like ved en av de mest trafikkerte veiene i fylket, i rushtiden, er jo helt utrolig.

tragedie.jpg

Endret av Imsdalen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Imsdalen skrev:

Sånn ser det altså ut i området, for de som måtte være ukjent i Tromsø. Det er ikke mange meterne fra veien og ned til fjæra, og heller ikke særlig langt opp til bolighusene. At ingen hadde sett noe, like ved en av de mest trafikkerte veiene i fylket, i rushtiden, er jo helt utrolig.

tragedie.jpg

Husk at det var mørkt. De kan hatt mørke klær i tillegg til at de jo ikke er kritthvite i huden. Trafikken og vind kan gjøre at eventuell lyd ikke høres, og hun kan ha passet på å gå ned til sjøen når ingen så. Dessuten er det jo ingen som faktisk tror at sånt skjer utenfor huset deres. 
Hvis målet virkelig var å ta livet av dem er det jo mest sansynlig at hun ventet til ingen kunne se dem. 
 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gasellen skrev:

Husk at det var mørkt. De kan hatt mørke klær i tillegg til at de jo ikke er kritthvite i huden. Trafikken og vind kan gjøre at eventuell lyd ikke høres, og hun kan ha passet på å gå ned til sjøen når ingen så. Dessuten er det jo ingen som faktisk tror at sånt skjer utenfor huset deres. 
Hvis målet virkelig var å ta livet av dem er det jo mest sansynlig at hun ventet til ingen kunne se dem. 

Ja, det er klart at mørket og dårlig vær har veldig mye å si. Men allikevel... Det må jo ha passert hundrevis av biler i det aktuelle tidsrommet. Og nå for tiden kjører jo alle rundt med dashbordkamera, så at ingen har plukket opp noe.. Nei, det nytter vel ikke å spekulere i noe som helst i denne saken. Bare helt ufattelig, grusomt og tragisk at noe sånt kan skje rett utfor stueveggene til folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Imsdalen said:

Ja, det er klart at mørket og dårlig vær har veldig mye å si. Men allikevel... Det må jo ha passert hundrevis av biler i det aktuelle tidsrommet. Og nå for tiden kjører jo alle rundt med dashbordkamera, så at ingen har plukket opp noe.. Nei, det nytter vel ikke å spekulere i noe som helst i denne saken. Bare helt ufattelig, grusomt og tragisk at noe sånt kan skje rett utfor stueveggene til folk.

Hva er det folk egentlig skal "plukke opp"? At noen går ned til sjøen i mørket? Er jo for det første ikke så lett å se i mørket, og for det andre ikke nødvendigvis så veldig oppsiktsvekkende heller? 

Storm, vinter og mørke ved sjøen, det er faktisk ikke så lett å se noe som helst da! Det er jo et stykke ned til sjøen og dermed ikke så synlig fra bil hva som faktisk foregår der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak, det er som film i hodet mitt.

 

forstår ikke hvordan en mor tar med 3 små uskyldige barn og drukne dem - at de ikke skrek, sparket etc..... hjerteskjærende ! 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, murray skrev:

Det var mørkt, dårlig vær og brøytekant og et stykke ned til fjæra. Man løper ikke bare bortover til havet. Når jeg leste saken og så området det skjedde i skjønte jeg med en gang at mor hadde druknet barna.

Unger kan finne på mye rart.

Hun hadde jo ene ungen i vogn. Hvis en av de eldste la på sprang, ville hun komme ganske langt før mora får tatt ungen ut av vogna. Særlig hvis hun var stroppet.


Det er ikke så langt til fjæra heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tunaen skrev:

Unger kan finne på mye rart.

Hun hadde jo ene ungen i vogn. Hvis en av de eldste la på sprang, ville hun komme ganske langt før mora får tatt ungen ut av vogna. Særlig hvis hun var stroppet.


Det er ikke så langt til fjæra heller. 

Men hvorfor står støvlene igjen ved vogna da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Visdomstannaverker skrev:

Hvordan kan det redde barna? De hadde hatt det bedre om de hadde blitt igjen hjemme, og moren kunne heller bare, drept seg selv. 

Vet du noe om hjemmeforholdene i huset?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tranedatter skrev:

Hjerteskjærende bilde av den forlatte barnevogna.

https://www.nrk.no/troms/tromso-dodsfallene_-jente-_4_-dode-torsdag-kveld-1.14807685

 

Lurer på hvordan hun ev har klart å få med ungene i sjøen, både 4 og 7 åringer kan jo være temmelig sterke om de begynner sparke og skrike. (vet av erfaring :P

Det siste der undrer jeg meg på også.
HVIS det er noe psykisk som ligger bak, er det en interessant bok om temaet som heter Mord/selvmord i nære relasjoner. Anbefales for den som ønsker å forstå litt av det uforståelige. Kulturelle og religiøse ting kan sikkert også spille inn, selv om det oppstår slike hendelser også  blant relativt sekulære nordmenn. Det hører dog til sjeldenhetene at det er mødre som utfører dette her til lands, selv om jeg faktisk kjenner til en sak der en mor ble mistenkt for å ha tatt livet av seg selv og to små barn. De kom aldri tilbake etter en båttur....Men denne saken ligger over 50 år tilbake i tid.

Jeg har i det siste tenkt mye på hvor tøft det må være å komme hit fra sydlige land. Alt er forskjellig, og når man får mørketiden i tillegg med snøstorm mm må det føles som man er kommet til helvete. D-vitaminmangel kan vel også gjøre rare ting med psyken. Her er de som er mørke i huden mer utsatt enn oss bleikinger.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Albbas skrev:

Hva er det folk egentlig skal "plukke opp"?

Hendelsesforløpet fra de gikk av bussen til barnevognen er observert forlatt. Gangveien er godt opplyst så det burde absolutt være mulig å si noe om.

Edit: Ser nå at det finnes vitner som har sett kvinnen og barna krysse veien. Så da kan det vel tenkes at politiet har mer informasjon enn det som hittil har kommet frem i media. Abonnerer dessverre ikke på Nordlys så jeg får ikke lest artikkelen: https://www.nordlys.no/fagereng-tragedien/tromso/troms-politidistrikt/politiet-vitner-har-sett-kvinnen-og-barna-krysse-veien/s/5-34-1234331

 

Endret av Imsdalen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Imsdalen skrev:

Sånn ser det altså ut i området, for de som måtte være ukjent i Tromsø. Det er ikke mange meterne fra veien og ned til fjæra, og heller ikke særlig langt opp til bolighusene. At ingen hadde sett noe, like ved en av de mest trafikkerte veiene i fylket, i rushtiden, er jo helt utrolig.

tragedie.jpg

Ikke bare mørkt, det er ganske høye brøytekanter der nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, kahaki skrev:

Ikke bare mørkt, det er ganske høye brøytekanter der nå.

Alt er relativt? 

F.jpg

Endret av Imsdalen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Albbas skrev:

Hva er det folk egentlig skal "plukke opp"? At noen går ned til sjøen i mørket? Er jo for det første ikke så lett å se i mørket, og for det andre ikke nødvendigvis så veldig oppsiktsvekkende heller? 

Storm, vinter og mørke ved sjøen, det er faktisk ikke så lett å se noe som helst da! Det er jo et stykke ned til sjøen og dermed ikke så synlig fra bil hva som faktisk foregår der. 

Når man sitter og kjører en bil så er det ikke lenger mørkt. Særlig når det er snø så lyser billysene opp store områder. Et dashbordkamera hadde lett fanget opp mørke personer på vei gjennom snøen ned mot vannet. Det er først når de går ut i den mørke fjæra og vannet at de blir vanskelige å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tranedatter skrev:

Hjerteskjærende bilde av den forlatte barnevogna.

https://www.nrk.no/troms/tromso-dodsfallene_-jente-_4_-dode-torsdag-kveld-1.14807685

 

Lurer på hvordan hun ev har klart å få med ungene i sjøen, både 4 og 7 åringer kan jo være temmelig sterke om de begynner sparke og skrike. (vet av erfaring :P

Hvis det er støvlene jeg ser på bildet, og disse ikke er flyttet på, lurer jeg veldig på hvordan hun har fått barna til å kle av seg støvlene, sette de pent ved siden av hverandre, for så å få dem til å gå i havet?

Uansett grusom sak :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...