Gå til innhold

Kvinne og tre barn hentet opp av sjøen i Tromsø


Herix

Anbefalte innlegg

Grusom sak. Tenker innimellom på den, og hvordan det har gått/går med den lille jenta som overlevde. Det har jo vært helt stille om saken lenge. Så det var fint at det sto bittelitt om henne i artikkelen, at det ser ut som om det har gått veldig bra 💜

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Minstejenta må ha vært veldig hardt skadet siden hun først i sommer ble skrevet ut fra UNN.  Hvilke komplikasjoner etter drukning gjør et langt sykehusopphold nødvendig?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pipaluk said:

Minstejenta må ha vært veldig hardt skadet siden hun først i sommer ble skrevet ut fra UNN.  Hvilke komplikasjoner etter drukning gjør et langt sykehusopphold nødvendig?  

Alvorlig hjerneskade er jo en vanlig konsekvens av drukning, spesielt hos barn (men jeg aner ikke om det er tilfellet her altså!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Albbas skrev:

Alvorlig hjerneskade er jo en vanlig konsekvens av drukning, spesielt hos barn (men jeg aner ikke om det er tilfellet her altså!). 

Men "kvalifiserer" alvorlig hjerneskade til 7 måneder på sykehus?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Pipaluk said:

Men "kvalifiserer" alvorlig hjerneskade til 7 måneder på sykehus?

Dette kan jeg lite om, men rehabilitering foregår jo også på sykehus (Sunnaas for eksempel), før kommunehelsetjenesten tar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser litt på at politiet ikke har skjønt at det er vanlig å ha passet med seg hele tida, for folk som er kommet hit som flyktninger eller asylsøkere. Når man ikke har førerkort så er det pass som er gyldig ID, og disse folka er vant til å måtte vise ID ganske ofte. Så det er ikke noe underlig at denne mora hadde passene til seg og barna liggende i barnevogna, det betyr ikke at hun tenkte å reise avgårde med dem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 13.9.2020 den 10.18, Pipaluk skrev:

Minstejenta må ha vært veldig hardt skadet siden hun først i sommer ble skrevet ut fra UNN.  Hvilke komplikasjoner etter drukning gjør et langt sykehusopphold nødvendig?  

Store skader på hjernen, som kan føre til fysiske utfall, lammelser eller delvis lammelser av armer og ben, kognitive utfordringer, språk- og talevansker, svelgvansker, synsvansker, neglekt, rom- og retningsvansker. Ganske mange ulike skader kan forekomme, og rehabilitering tar ofte tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper enkemannen og datteren greier å få ett så normalt liv som mulig etter det de gikk igjennom. Jeg tenker ganske ofte på dem, selv om jeg ikke har en fjerneste anelse om hvem de er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...