Jump to content
Sign in to follow this  
Gorilla

Pakten - Julekalender

Recommended Posts

Gorilla

Er det noen flere her som følger med på pakten? Personlig synes jeg det er en av de beste julekalenderne som har gått (sammen med bl.a. Jul i Blåfjell og Jesus og Josefine). Utrolig spennende, gode skuespillere og en artig historie bak. 
Jeg så den første gang for mange år siden, og blir nok en trofast følger i år også. 

Fortsetter under...

jessicbj

Jeg har sett den flere ganger og syns så synd på Malte. Han blir så dårlig behandla på skolen  så jeg kjenner meg sånn igjen der ...minner meg om skoletida:( men er en bra kalender.

AnonymBruker

Pagten*

Anonymkode: e0795...2f5

Gorilla
24 minutter siden, jessicbj skrev:

Jeg har sett den flere ganger og syns så synd på Malte. Han blir så dårlig behandla på skolen  så jeg kjenner meg sånn igjen der ...minner meg om skoletida:( men er en bra kalender.

Enig! Karakteren Rune minner meg også om skoletiden... 

Gorilla
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pagten*

Pakten på norsk 😜

AnonymBruker
4 minutter siden, Gorilla skrev:

Pakten på norsk 😜

😜😜 jeg snakke ikke norsk

Annonse

AnonymBruker

Hørte mange likte den godt, men synes ærlig talt det var en mørk og kjip julekalender. Ikke mye julekos gitt, og null humor som kunne myket opp de til dels nokså alvorlige temaene (sterk mobbing).

Nei, da likte jeg f.eks Snøfall og Tinkas jul langt bedre, som har en balanse mellom gode tema, spennende historie/fantasy og juleglede. 

Anonymkode: 6e240...25a

*Emma*

Liker Pagten kjempe godt :)

Andy2029

Jeg elsker Pakten! Nettopp fordi den er litt mørk og anderledes.. Skal sies at jeg elsker Snøfall også, så i år sitter jeg pal foran tv'en selv når det ikke er unger i hus.. 😂

AnonymBruker

Jeg så den for mange år siden, og på nytt igjen et par år senere. Det irriterer meg fortsatt, etter så mange år, at læreren har på seg nøyaktig samme klær i hver eneste episode!!! Den ekle grønne cardiganen og den der fletta over skulderen. Jeg takler heller ikke mora til Malte, og jeg synes ikke hun passa til den dialekten hun har fått. Har fortsatt et ambivalent forhold til nordnorsk den dag i dag, og noe grunner i den dama der. Ellers liker jeg serien godt, er faktisk en av mine favoritt-julekalendere! Tror ikke jeg orker å se den i år, iom at jeg husker omtrent alt sammen. 

Anonymkode: 0c155...54a

Gorilla
På 4.12.2019 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Jeg så den for mange år siden, og på nytt igjen et par år senere. Det irriterer meg fortsatt, etter så mange år, at læreren har på seg nøyaktig samme klær i hver eneste episode!!! Den ekle grønne cardiganen og den der fletta over skulderen. Jeg takler heller ikke mora til Malte, og jeg synes ikke hun passa til den dialekten hun har fått. Har fortsatt et ambivalent forhold til nordnorsk den dag i dag, og noe grunner i den dama der. Ellers liker jeg serien godt, er faktisk en av mine favoritt-julekalendere! Tror ikke jeg orker å se den i år, iom at jeg husker omtrent alt sammen. 

Anonymkode: 0c155...54a

Det har jeg ikke tenkt over før du sa det 😅

Synes også julekalenderen er bra! Skulle bare ønske Malte fortalte moren at han blir mobbet på skolen. Må være vondt å bære slike hemmeligheter i frykt for konsekvensene.