Gå til innhold

Trafikkdirigent stoppet politiet med blålys, politiet fikk ikke kjøre. Har dirigenten egentlig lov til å stoppe utrykningskjøretøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Teatrica skrev:

Kan ikke TS snart fortelle hvorfor det var trafikkdirigering på stedet?

TS her

De drev med noe graving i veien, tror det var rør eller ledninger eller noe de gravde ned. Men de skal jo holde den ene veien åpen, de kan ikke grave på begge sider samtidig. 

Anonymkode: 810ff...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det situasjoner hvor utrykningskjøretøyer må stoppe. Det er nevnt flere eksempler allerede. Selvfølgelig kan de ikke kjøre på rødt over en jernbaneovergang. Ved veiarbeid kan de ikke kjøre hvis det er gjort klart for sprenging og sprengstoffet er armert. De kan ikke kjøre hvis grunnen er fjernet og man holder på å legger ut Tirpitz-plater.

Jeg ville ikke spekulert videre i dette men bare antatt at trafikkdirigenten viste hva han eller hun holdt på med. Sjansen for at vi ikke forstår situasjonen er nok veldig mye større enn at trafikkdirigenten har glemt at utrykningskjøretøyer har en viktig oppgave og skal gis prioritet. 

Ellers så virker det som om du setter politiet opp mot ambulanse og brannvesen. Jeg tviler sterkt på at det finnes noen prioritering men ville i så tilfelle tenke at brannvesen hadde prioritet, deretter ambulanse og til slutt politiet.

Anonymkode: c05ed...352

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kurs i trafikkdirigering.

Det er lov å stoppe utrykning. Dette fordi det kan medføre fare å fortsette å kjøre.

Utrykning har prioritert og skal slippes fram først når det er klart. 

Anonymkode: 53650...eb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Har tatt kurs i trafikkdirigering.

Det er lov å stoppe utrykning. Dette fordi det kan medføre fare å fortsette å kjøre.

Utrykning har prioritert og skal slippes fram først når det er klart. 

Anonymkode: 53650...eb3

Men har de lov å holde igjen i 5 til 10 minutter? 

Anonymkode: 810ff...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har de lov å holde igjen i 5 til 10 minutter? 

Anonymkode: 810ff...e02

De har vel lov til å holde igjen så lenge det er nødvendig for at det ikke skal oppsto farlige situasjoner ☺️

Anonymkode: ff794...fb8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har de lov å holde igjen i 5 til 10 minutter? 

Anonymkode: 810ff...e02

Hvis det er tiden det tar før det blir klart, så må de nesten det. Uttrykningskjøretøyet kan ikke magisk sveve over f.eks. et stort hull i veien, det må bli klart til å kjøre først. Jeg fatter ikke hvorfor enkelte har så tungt for det i denne tråden. Utrykning stanses kun når det er umulig å kjøre forbi av ulike grunner, og er de første som får kjøre så snart det går an. 

Anonymkode: 948e7...9b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fatter ikke hvorfor enkelte har så tungt for det i denne tråden.

Det er vel bare ts som har litt tungt for det.

Anonymkode: 403ea...2d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har de lov å holde igjen i 5 til 10 minutter? 

Anonymkode: 810ff...e02

Si meg, hvorfor tror du de holder igjen trafikken?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Det er jo en grunn til at han står der å stopper trafikken, hallo?  Som regel pga det er hinder i veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tunnel må ledebil kjøre foran politibil. En jeg kjenner kom bort i dette. Han brøt fartsgrensen der det var forsvarleg og uten arbeidsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...